کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حقوق بالا لزوما رضایت شغلی نمی‌آورد


کد خبر : ۱۳۱۰۵جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۱۸۲۲۴۷ بازدید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می‌کنند افزایش حقوق سبب رضایت شغلی و خوشحالی‌تان می‌شود، تاحدودی حق با شماست اما این مساله به همین ...
اگر شما هم جزو افرادی هستید که فکر می‌کنند افزایش حقوق سبب رضایت شغلی و خوشحالی‌تان می‌شود، تاحدودی حق با شماست اما این مساله به همین سادگی که فکر می‌کنید، نیست.
 
به‌گزارش اقتصادنیوز، نتایج یک مطالعه جدید ازسوی پایگاه شغلی و حرفه‌ای Glassdoor نشان می‌دهد حقوق بیشتر، کارمندان و کارکنان را نسبت به شغلشان راضی‌تر نگه می‌دارد، اما تاثیر حقوق بیشتر به اندازه سایر عوامل محل کار نیست.

این مطالعه طبق داده‌های دریافتی از 221 هزار کاربر وب‌سایت Glassdoor انجام شده که حاضران در آن گزارش حقوق دریافتی خود در یک شرکت مشترک را از سال 2014 میلادی ارائه کرده‌اند. حقوق دریافتی سالیانه حاضران در این مطالعه، رقمی بالغ بر 200 هزار دلار در سال بوده‌است.

به‌گزارش بیزنس‌اینسایدر، قطعا حقوق بیشتر ارتباط نزدیکی با افزایش میزان رضایت کارکنان داشته‌است درحالی‌که 15 درصد از کاربران این سایت که حقوقی کمتر از 30 هزار دلار در سال داشتند به کارفرمای خود از مجموع 5 ستاره تنها یک ستاره دادند و تنها 10 درصد از کارکنانی که سالانه 120 هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند، امتیاز مشابهی را به کارفرمای خود دادند. اما در نقطه مقابل، 40 درصد از کابرانی که کمتر از 30 هزار دلار در سال حقوق می‌گیرند، به کارفرمای خود از مجموع 5 ستاره، 4 ستاره امتیاز دادند، درحالی‌که 51 درصد از افرادی که بالای 120 هزار دلار حقوق سالیانه داشتند، همین میزان امتیاز را به کارفرمای خود دادند.

حال سوال اینجاست که از این امتیازات چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ نتیجه می‌گیریم که حقوق بالاتر کارکنان را تنها اندکی خوشحال‌تر و راضی‌تر می‌کند. تحلیل‌های پیشرفته تر از این داده‌ها نشان می‌دهد 10 درصد افزایش حقوق به سختی با یک‌درصد افزایش رضایت همراه کارمندان همراه می‌شود. بنابراین، اگر سالانه 50 هزار دلار حقوق بگیرید و با افزایش 5000 دلاری روبرو شوید، میزان رضایت شغلی شما از 75 درصد به تنها 76 درصد افزایش می‌یابد.

وقتی صحبت از رضایت شغلی کارمندان می‌شود، عوامل دیگری هستند که بیش از حقوق و دستمزد اهمیت و معنا پیدا می‌کنند. محققان با مشاهده جنبه‌های مختلف فضای کار، دریافتند کارمندان و کارکنان ارزش این عوامل یعنی: فرهنگ و ارزشها، فرصت‌های شغلی، رهبری مافوق، تعادل میان کار و زندگی، خسارات و مزایا و چشم‌انداز شغلی را به ترتیب اولویت در افزایش رضایت شغلی، بیش از انگیزه‌های مالی می‌دانند.

این مطالعه، اطلاعات بیشتری را به بدنه رو به رشد مطالعات روی ارتباط میان پول و خوشبختی می‌افزاید. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در آمریکا سطح میزان رضایت از درآمد امروزه بین 75 الی 82 هزار دلار است درحالی‌که مطالعه دیگری نشان می‌دهد هرچه پول بیشتری داشته باشید، برای بالا بردن سطح رضایت شما به همان نسبت پول بیشتری نیاز است. 

درنهایت، تفاوت میان شغلی که 50 هزار دلار حقوق می‌دهد، با شغلی که 60 هزار دلار حقوق می‌دهد، شاید برای خوشحالی و رضایت کلی شما آن‌قدرها هم محسوس نباشد اما تفاوت در محیط کار و افرادی که با آنها کار می‌کنید، ممکن است زمین تا آسمان فرق داشته باشد.


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها