کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا موسسه‌های کاریابی خودشان بیکار می‌شوند؟


کد خبر : ۱۳۰۹۵جمعه، ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲:۱۲۱۱۴۴ بازدید

علت تعطیلی موسسه‌های کاریابی چیست؟ فعالیت موسسه‌های غیرمجاز یا رکود در بازار کار و عوامل دیگر؟

در چند وقت اخیر آمارهایی از تعطیلی موسسه‌های کاریابی‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد این صنف وضعیت چندان مناسبی ندارد، اما علت چیست؟

داوود عسگری، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان موسسه‌های کاریابی و مشاور شغلی غیر دولتی در استان تهران در مورد موسسه‌های کاریابی که در سال‌ گذشته تعطیل شدند، گفت: مقامات حمایت لازم از موسسه‌های کاریابی نکرده‌اند. ولی در سال جاری هیچ موسسه کاریابی تعطیل نشده است، بلکه برای یک تعدادی کاریابی هم مجوز صادر شده است.

وی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: اوضاع و احوال کاریابی‌ها مناسب نیست. کاریابی‌ها برای حل مشکلات خود جلسات مستمری با مسئولان وزارت‌خانه داشته‌اند.با توجه به توانمندی‌هایی که کاریابی‌ها دارند، می‌توانند فعالیت بیشتری انجام دهند. متاسفانه هنوز یک سری کارها به کاریابی‌ها واگذار نشده است.

وی عنوان کرد: اگر کاریابی‌ها با این اوضاع و احوال پیش بروند، یکی پس از دیگری دفاتر خود را جمع می‌کنند، زیرا هم موانعی وجود دارد و هم از نظر وضعیت اقتصادی و درآمدی، وضعیت مناسبی ندارند.

 عسگری گفت: یکی از این موانع، آئین‌نامه کاریابی‌ها است و این آئین‌نامه‌ها بسیار دست و پا گیر بوده‌اند. مگر می‌شود کاریابی‌هایی با سفته امرار معاش کنند؟ سرویس بدهند؟ خدمات بدهند؟ یک سری دفاتر دیگر که خدمات می‌دهند، بلافاصله هزینه‌هایشان را دریافت می‌کنند در حالی که ما خدمات می‌دهیم، شخص مشغول به کار می‌شود و در ازای خدمات موسسه‌کاریابی چهار تا سفته به ما می‌دهد و بعدا ده‌ها بار با خواهش و تمنا تماس می‌گیریم که بیاید هزینه‌ شغل‌یابی را بپردازد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این راستا آئین‌نامه‌ای که پیش نویس‌اش نوشته شده تصویب نشده است.

عسگری در خصوص کاریابی‌های غیر مجاز نیز گفت: موسسه‌های غیر مجاز یکی از مسایل مهمی است که متاسفانه از طریق کانون انجمن صنفی و از طریق خود کاریابی‌ها اقدامات لازم صورت نگرفته است. این موسسه‌ها در حال رشد هستند. اراده‌‌ لازم در جهت بستن این کاریابی‌ها وجود ندارد. موسسه‌های کاریابی‌ غیر مجاز، چه مجازی و چه غیر مجازی، مثل شرکت‌های خدماتی کل تهران را گرفته‌اند و هیچ کس نمی‌تواند اینها را جمع‌آوری و ساماندهی کند. این موسسه‌ها بدون اینکه پروانه کسب و مجوز داشته باشند فعالیت می‌کنند. ارباب رجوع این موسسه‌ها، شخص بیکاری است و به مجوز موسسه‌ توجه نمی‌کند، هزینه هم می‌کند، پولی هم پرداخت می‌کند، در مواردی می‌بینیم کلاهبرداری هم صورت می‌گیرد. 

 بابک هاشمی‌پور، مدیر عامل شرکت مشاوره آموزش کارآفرینان هم علت اصلی تعطیلی موسسه‌های کاریابی را رکود اقتصادی حاکم بر بازار کار عنوان کرد.

وی به اقتصادنیوز گفت: کاریابی‌های غیر مجاز هم دخیل هستند ولی بیشترین میزان متوجه رکود اقتصادی حاکم بر بازار کار است. این مراکز با تبلیغات فریبنده و غیر واقعی، طرح‌های مختلف و اسامی مختلف مردم را فریب داده و باعث بدبینی مردم می‌شوند. موسسه‌های کاریابی غیر مجاز تاثیر گذاری بسیار مخربی در کارکرد مراکز مجاز دارند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها