کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سنگ اندازی غرب در یک قدمی ضرب‌الاجل


کد خبر : ۱۳۰۶۴چهارشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۴۱۷۹۲۲ بازدید

در حالی که تنها یک هفته تا ضرب‌الاجل خودخوانده مذاکرات هســته ای ایران و گروه موسوم به 5+1 باقی مانده، نمایندگان کشورهای غربی ...
سنگ اندازی غرب در یک قدمی ضرب‌الاجلسنگ اندازی غرب در یک قدمی ضرب‌الاجل

در حالی که تنها یک هفته تا ضرب‌الاجل خودخوانده مذاکرات هســته ای ایران و گروه موسوم به 5+1 باقی مانده، نمایندگان کشورهای غربی در ادامه زیاده خواهیهای خود مسائلی مانند ادامه تحریم ها، دسترسی به مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای را به عنوان پیش شرط توافق مطرح می‌کنند.

ســخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر گفت : آژانس بین المللی انــرژی اتمی باید به دسترسی های لازم برای تائید صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران دست یابد. جان کربی افزود: هر توافقی باید دسترسی هایی را که برای راســتی آزمایی پایبندی ایران به توافقی که به دست می آید، لازم است را به آژانس بین المللی انرژی اتمی بدهد. همه، از جمله تیم ایرانی، در لوزان توافق کردند که آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی های لازم برای راستی آزمایی را خواهد داشت و باید داشته باشد. می دانیم که پارلمان ایران طرحی را در رابطه با مذاکرات هسته ای و توافق نهایی تصویب کرد. برداشت ما این است که این طرح هنوز باید از سوی شورای نگهبان تائید نهایی شــود اما از دید ما، چیزی در مورد الزامات توافق نهایی از جمله دسترسی و شفافیتی که حداقل های مدنظر ما را تامین کند، تغییر نکرده است.

نماینده انگلیس در ســازمان ملل هم اعلام کرد که هنوز موضوعات مهمی باقی مانده که باید در این مدت حل شوند. »متیو ریکرافت« گفت: در حالی که مذاکرات ادامه دارد، بخش اعظم تحریم ها پابرجاست و باید به اجرای کامل آنها ادامه داد. این شامل تمام تحریم های سازمان ملل و تمام تعهدات کشورهای عضو بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص است. برداشتن تحریم ها باید به عنوان یک مشوق عمل کند تا ایران در مذاکرات با توافقی جامع، موافقت کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا هم که البته نامش فاش نشده به فارین پالیسی گفت: از نظر واشنگتن بدون حل موضوعات مربوط به دسترسی و شفاف سازی توافقی در کار نخواهد بود. همه طرف های مذاکرات کاملا آگاه هستند که برای توافق نهایی چه چیزی ضروری است که از جمله این ضروریات دسترسی و شفاف ســازی است که با معیارهایمان تطابق خواهد داشت .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها