کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت‌های میلیونی در بازار عطر و ادکلن


کد خبر : ۱۳۰۵۰چهارشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۲۴۴۷۶۳ بازدید

انواع عطر و ادکلن که عمدتا وارداتی است، از قیمت‌های چند ده هزار تومانی تا میلیونی در بازار عرضه می‌شود و به دلیل تنوع و گستردگی ...

انواع عطر و ادکلن که عمدتا وارداتی است، از قیمت‌های چند ده هزار تومانی تا میلیونی در بازار عرضه می‌شود و به دلیل تنوع و گستردگی، مصرف‌کننده را در انتخاب و تشخیص اصل یا تقلبی بودن گمراه می‌کند که روش‌هایی برای تشخیص ادکلن‌های اصل از تقلبی وجود دارد اما به گفته دست‌اندرکاران در برخی موارد، تشخیص امکانپذیر نیست.

بر اساس گزارش ایسنا، این تنوع و طیف گسترده به غیر از رایحه عطرها، به شکل قابل توجهی در قیمت‌های این کالا هم وجود دارد. عطر و ادکلن به طور کلی در بازار ما وارداتی هستند و تقریبا تمامی عطرهای موجود در بازار را محصولات وارداتی تشکیل می‌دهند و به گفته فروشندگان، اغلب مشتریان به دنبال برندهای شناخته شده و معتبر هستند.

همچنین طبق اعلام محمدرضا بوترابی، رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و عطریات عمده عطر و ادکلن مصرفی در داخل کشور از طریق واردات تامین می‌شود و میزان تولید عطرهای داخلی کمتر از 10 درصد از مصرف بازار است.به گفته وی 90 درصد از ادکلن‌های وارداتی با کیفیت خوب از کشور فرانسه وارد می شوند و معمولا عمده واردات ما از اروپاست که البته به طور دقیق نمی‌توان گفت مربوط به کدام کشور است، چرا که برای مثال یک کارخانه تولیدکننده عطر و ادکلن در کشورهای مختلف کارخانه دارد و مهم است که واردات از کدام کارخانه انجام شود.

شاید در نظر گرفتن یک بازه قیمتی برای عطر و ادکلن امکان‌پذیر نباشد اما بر اساس آنچه فروشندگان مطرح می‌کنند به طور متوسط بیشترین عطرهایی که فروخته می شوند رنج قیمتی از 80 تا 350 هزار تومان دارند؛ هرچند عطرهای زیادی در بازار هستند که قیمت‌های بالاتر و حتی بهای میلیونی دارند که این محصولات مشتریان خاص خود را دارند.


نمونه‌هایی از قیمت‌های انواع عطر و ادکلن در بازار

قیمت عطرها بر اساس نوع برند، کیفیت، دوام رایحه، حجم و اندازه و البته محل خرید متفاوت است؛ به عنوان نمونه عطر زنانه 50 میلی‌لیتر با رایحه خنک ساخت کشور اسپانیا 97 هزار تومان، عطر زنانه با رایحه خنک و شیرین در اندازه 100 میلی لیتر ساخت فرانسه 200 هزار تومان، عطر زنانه 75 میلی لیتر با رایحه گرم ساخت فرانسه 250 هزار تومان عرضه می شود.

در میان عطرهای گران‌تر، عطر زنانه انگلیسی با رایحه ملایم و شیرین 100 میلی لیتر 915 هزار تومان قیمت دارد. عطر زنانه فرانسوی در اندازه 100 میلی‌لیتر یک میلیون و 200 هزار تومان به فروش می رسد.ادکلن مردانه فرانسوی با رایحه خنک در اندازه 100 میلی لیتر 360 هزار تومان، ادکلن مردانه فرانسوی در اندازه 100 میلی لیتر 180 هزار تومان و عطر مردانه خنک در اندازه 50 میلی لیتر ساخت فرانسه 270 هزار تومان قیمت دارد.

همچنین عطر مردانه با رایحه خنک ساخت انگلستان در اندازه 100 میلی لیتر یک میلیون و 100 هزار تومان فروخته می شود.اما در این میان، عطر و ادکلن‌هایی هستند که برای زنان و مردان به طور مشترک قابل استفاده است که به عنوان نمونه عطر مشترک ساخته هلند با رایحه گرم و تلخ 890 هزار تومان و ادکلن مشترک در اندازه 100 میلی لیتر 920 هزار تومان به فروش می رسد.


چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

انواع عطر در یک تقسیم‌بندی کلی به عطرهای گرم و سرد تقسیم می‌شوند. عطرهایی که در ساخت آن‌ها از رایحه‌های شرقی، شکلات و چوب صندل استفاده شود عطر های گرم محسوب می‌شوند و عطرهایی که در آن‌ها از رایحه هایی چون لیمو و هندوانه استفاده شود به عنوان عطرهای سرد شناخته می‌شوند.

اگر بخواهیم به شکل اصولی از عطر و ادکلن استفاده کنیم مناسب‌تر است که عطر خود را متناسب با فصل انتخاب کنیم. فصول سرد برای استفاده از رایحه‌های ملایم و خنک و فصول گرم برای استفاده از رایحه‌های گرم و تند مناسب است چراکه در فصول سرد رایحه عطرها ماندگارتر است و در فصل گرم که این ماندگاری کمتر می شود باید از ادکلن‌های با رایحه تند استفاده شود تا ماندگاری بیشتر باشد.

باید به اصل بودن عطری که می خریم مطمئن باشیم.اگر از عطر نامرغوب یا تقلبی استفاده کنیم ممکن است برای بدن مضر باشد و باعث ایجاد حساسیت های مختلفی در فرد شود.عطرهای تقلبی معمولا شیشه های کدری دارند و نوع چاپ برند روی شیشه کم رنگ است و محتویات درون شیشه نیز رنگ عادی و طبیعی ندارد.

البته به اعتقاد رییس اتحادیه واردکنندگان لوازم آرایشی و عطریات در برخی موارد واردکنندگان هم نمی‌توانند ادکلن‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهند و افرادی در اتحادیه هستند که سال‌هاست در بخش عطر و ادکلن فعالیت می کنند و تجربه زیادی دارند اما اگر دو بسته‌بندی ادکلن‌های اصل و تقلبی را کنار هم بگذاریم آن ها نیز نمی توانند تشخیص دهند، چرا که از لحاظ ظاهری امکان پذیر نیست.

در زمینه کیفیت عطر و ادکلن نیز یکی از ویژگی های عطر خوب این است که رایحه‌اش یکنواخت باشد و بعد از استفاده تغییر ماهیت ندهد. همچنین برای آنکه عطر دیرتر کیفیت خود را از دست بدهد باید شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به درو از تابش مستقیم نور خورشید نگه داشت. همچنین برای ماندگاری بیشتر بوی عطر، بهتر است عطر را روی نبض‌ها از جمله مچ دست یا پشت گوش بزنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها