کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فروش محصولات غذایی چینی با برند ایرانی


کد خبر : ۱۳۰۳۹چهارشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۷۳۳۰۶ بازدید

یک کارشناس صنعت غذایی گفت: به دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید در کشور، محصولات غذایی خارجی از جمله چینی وارد می‌شود و پس از ...
فروش محصولات غذایی چینی با برند ایرانیفروش محصولات غذایی چینی با برند ایرانی

یک کارشناس صنعت غذایی گفت: به دلیل افزایش هزینه تمام شده تولید در کشور، محصولات غذایی خارجی از جمله چینی وارد می‌شود و پس از بسته‌بندی با برندهای ایرانی توزیع می‌شود.

مسیح انصاری با بیان اینکه صنعت غذایی نیازمند حمایت دولت است، اظهار کرد: این صنعت در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت تمام شده قادر به رقابت قابل توجه در بازارها چه خارجی و چه داخلی نیست.

وی با اشاره به واردات محصولات غذایی از سایر کشورها گفت: ‌در حال حاضر برخی از محصولات غذایی از کشورهایی مثل چین وارد و در ایران بسته‌بندی می‌شود.

این کارشناس صنعت غذایی با بیان اینکه بعضا این محصولات به اسم محصولات داخلی فروخته می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه تولید در کشور افزایش یافته است برخی محصولات از کشورهای دیگر به ایران می‌آید.

انصاری با تاکید بر لزوم حمایت دولت از این صنعت گفت: دولت به جای اینکه برای صنعت غذایی تصمیم‌گیری کند باید تصمیمات را به آنها واگذار کند و در کنار آن راهبردهای حمایتی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه یکی از حمایت‌های دولت می‌تواند در زمینه نوآوری باشد، گفت: برای مثال 50 سال است که قوطی رب گوجه‌فرنگی با یک شکل ظاهری عرضه می‌شود و این موضوع مصرف‌کننده را خسته می‌کند؛ بنابراین باید در صنعت غذایی روی نوآوری و خلاقیت تمرکز بیشتری کرد.

این کارشناس صنعت غذایی با بیان اینکه نوآوری نیازمند هزینه و سرمایه است، اظهار کرد: در حال حاضر صنایع غذایی حتی قدرت تامین سرمایه در گردش خود را ندارند؛ بنابراین در بخش نوآوری دولت باید حمایت و سرمایه‌گذاری کند.

انصاری با اشاره به سرمایه‌گذاری دولت برای ایجاد واحدهای جدید گفت: به اندازه کافی واحدهای تولیدی داریم و بسیاری از این واحدها با ظرفیت کمتر از 30 درصد کار می‌کنند؛ به این ترتیب نیازی به واحد جدید نداریم بلکه باید طرحی ایجاد شود تا بتوان با حمایت از همین واحدها، ظرفیت آنها را افزایش دهیم.

به گفته وی باید صنایع غذایی را به بخش خصوصی واگذار کرد و دولت به جای دخالت، بر این بخش نظارت کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها