کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۹۹۶سه شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۴۶۹۰۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که دیروز با افت شدید 1.3 درصدی روبرو شده بود امروز سه شنبه با افزایش نسبی مواجه شده و بالاتر از 1180 دلار ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی که دیروز با افت شدید 1.3 درصدی روبرو شده بود امروز سه شنبه با افزایش نسبی مواجه شده و بالاتر از 1180 دلار در هر اونس تثبیت شده است.

به گزارش رویترز، قیمت طلا روز گذشته در پی امیدواری های مطرح شده در خصوص احتمال دستیابی یونان و نهادهای بین المللی برای حل و فصل بحران مالی و بدهی یونان و جلوگیری از ورشکستگی این کشور با کاهش 1.3 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش امیدواری های مربوط به حل و فصل بحران یونان موجب شد تا تقاضا برای طلا در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود. این مساله تاثیر مثبتی بر شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده و به 1186 دلار رسیده است. شاخص سهام در بازارهای آمریکا و آسیا با افزایش مواجه شده است.

طلا یک سرمایه گذاری جایگزین در شرایط نااطمینان در بازارهای بین المللی به شمار می رود. نگرانی های مطرح شده در خصوص اوضاع یونان در روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ گرجه مذاکرات وزرای دارایی اروپا در پایان روز گذشته بدون نتیجه به پایان رسیده ولی ظاهرا دولت آتن پیشنهادات جدیدی را مطرح کرده است که قرار است این پیشنهادات در نشست مجددی که روز پنج شنبه برگزار خواهد شد، مورد بررسی قرار گیرد.

این پیشنهادات احتمال دستیابی به توافق نهایی برای حل و فصل بحران یونان را افزایش داده است. ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز تاکید کرد که توافق یونان می تواند این کشور را در شرایط کنونی از ورشکستگی و خروج از منطقه یورو نجات دهد. بازارهای جهانی با شوک غیر منتظره ای روبرو شده اند. این مساله می تواند فشار بیشتری بر قیمت طلا در کوتاه مدت وارد کند.

وی افزود: با از بین رفتن نگرانی های مربوط به اوضاع یونان، تقاضا برای طلا نیز بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد شد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه به کمتر از 705 تن رسید که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی بوده است. این مساله نشانگر بی اعتمادی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به سرمایه گذاری در بازار طلاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها