کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قابلیت خرید و فروش سهام عدالت از سال 96


کد خبر : ۱۲۹۷۲دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۱۵۱۶۱۴ بازدید

مشاور رئیس خصوصی سازی گفت: تا کنون حدود 35 درصد از سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر باز پرداخت شده که ...

مشاور رئیس خصوصی سازی گفت: تا کنون حدود 35 درصد از سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر باز پرداخت شده که پیش بینی می‌شود در دوسال آینده به 50 درصد می‌رسد.

 

سید جعفر سبحانی با بیان اینکه تا به حال مجموع 48 نفر در بحث سهام عدالت ثبت نام شده‌اند اظهار داشت: قانون گذار پیش‌بینی کرده بود که سهام عدالت در اختیار هفت دهک جامعه قرار گیرد که در وهله اول شرکت‌های سرمایه پذیر سود آن را پرداخت کنند. 

مشاور رئیس خصوصی سازی افزود: حدود 96 شرکت در لیست شرکت های سرمایه پذیر هستند که هر ساله 40 درصد سود سهام عدالت به حساب سود خزانه واریز می‌کند که تا کنون حدود 35 درصد آن یک میلیون تومان سهم هر فرد را پرداخت کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه مجموع  سود 35 درصد سود اخذ شده  سهام عدالت تا پایان سال 92 است، گفت: فصل مجامع شرکت‌ها در تیرماه برگزار می‌شود که عملا سود سال دهم درتیر و مرداد سال 95 به حساب سازمان خصوصی سازی واریز میگردد و تا شهریور همان سال مجموع  سودها جمع آوری خواهد شد. 

سبحانی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود سود اخذ شده به حدود 50 درصد برسد که طبق قانون فرد می‌تواند باقی مانده سهام را طی مدت شش ماه از مهر تا پایان سال 95 پرداخت کند. 

مشاور سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: با توجه به ارزش افزوده‌ای که سهام عدالت طی سالهای گذشته پیدا کرده، پیش‌بینی می‌شود رقم یک میلیون تومان تقریبا به دو برابر برسد. 

وی با بیان اینکه سهام عدالت از طرف سازمان خصوصی سازی آماده شده و نحوه آزاد سازی آن در وزارت اقتصاد مصوب و به دولت تقدیم شده است گفت: هم اکنون در کمیسیون اقتصادی کشور در دست بررسی قرار دارد که امیدواریم هر چه سریعتر تصویب و به مجلس برود. 

سبحانی افزود: اگر در چار چوب قانون سهام عدالت اجرا شود طرح خوبی خواهد بود که از سال 96 نیز قابلیت خرید و فروش پیدا می‌کند. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها