کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت‌وساز در ایران چقدر زمان می‌برد؟


کد خبر : ۱۲۹۵۳دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۵۸۲۴۱۱ بازدید

براساس آنچه کارشناسان و فعالان ساخت‌وساز اعلام کرده‌اند، زمان تقریبی ساخت یک واحد مسکونی در ایران حدود 18 تا 20 ماه است. حال برخی از این ...

براساس آنچه کارشناسان و فعالان ساخت‌وساز اعلام کرده‌اند، زمان تقریبی ساخت یک واحد مسکونی در ایران حدود 18 تا 20 ماه است. حال برخی از این زمان زودتر و برخی دیگر از سازندگان دیرتر از این زمان واحد مسکونی یا ساختمان را آماده تحویل می‎کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، در سال‎های اخیر که معماری و نوع سازه از اولویت‎های اصلی ساخت و ساز شده، مدت زمان ساخت و ساز و هزینه‎های صرف شده نیز اهمیت بیشتری یافته ، به گونه‌ای که برخی از سازندگان برای کاهش هزینه‎ها و تاثیر کمتر قیمت‎ها بر هزینه تمام شده برنامه‎ریزی مدونی را برای سازه در نظر می‎گیرند اما موضوع اصلی این است که آیا مشکل ساخت‌وساز در کشور زمان ساخت است یا هزینه تمام شده؟
 
در این میان هستند بسیای از کشورهایی که به تکنولوژی ساخت و افزایش سرعت دست یافته و قادرند آسمان‎خراش‎هایی را در ظرف مدت معین بسازند. برخی از آنها مدعی ساخت آسمان خراش در کمتر از 100 روز  هستند و برخی دیگر این کار را به اثبات رسانده‌اند. اما در ایران نیز گاه یک پروژه ساخت و ساز نه‌تنها ماه‌ها بلکه سال‎ها منتظر پایان کار هستند.

البته ایران نیز تجربه ساخت‌وساز با سرعت تعیین شده و بالا را داشته اما نه در کشور خود بلکه در ونزوئلا.درست زمانی که ایران درگیر ساخت وساز واحدهای نیمه تمام طرح بزرگ مسکن مهر بوده‌است .  

در این باره نیز رئیس کانون سراسری انبوه‎سازان استان تهران به اقتصادنیوز گفت: ساخت ساختمان در شرایط مختلف با ادعاهایی همراه است . برخی ادعای بهترین کیفیت و نوع سازه را دارند و برخی دیگر نیز روند ساخت و ساز را با کیفیت اعلام می‌کنند. 

ایرج رهبر افزود: ساخت‌وساز در شرایط مختلف‎ در ایران متفاوت است، به گونه‎ای که برخی با استفاده از تکنولوژی ساخت‌وساز پیش‎ساخته پیش می‌روند و برخی دیگر نیز از روش‌های سنتی‌تر بهره می‌گیرند.‎

وی تصریح کرد: در ایران اما موضوع با دیگر کشورها متفاوت است، در ایران ما به دنبال ساخت در 19 و 20 روز نیستیم، بلکه آنچه امروز ایران به آن نیاز دارد خود مسکن است . نیاز به مسکن در حال حاضر بیش از سرعت ساخت در ایران اهمیت دارد.

رهبر بر این باور است که ایران نیز در سرعت ساخت‌وساز رکوردهایی داشته است؛ به گونه‌ای که ایران توانسته در ونزوئلا ساخت‌وساز پرسرعت و با تعداد واحد مسکونی بالا را انجام دهد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید بتوان با جمع‌بندی میزان واحدهای مسکونی و زمان ساخت گفت که هر سه روز یک واحد مسکونی ساخته شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها