کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۲۹۵۰دوشنبه، ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶:۰۵۷۱۳ بازدید

قیمت جهانی طلا که هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده بود در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با اندکی کاهش مواجه شده ولی ...

قیمت جهانی طلا که هفته گذشته برای دومین بار متوالی با افزایش روبرو شده بود در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با اندکی کاهش مواجه شده ولی همچنان نزدیک به بالاترین سطح در 4 هفته اخیر ثابت باقی مانده است.

ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به بحران مالی و بدهی یونان و احتمال ورشکستگی و خروج این کشور از منطقه یورو تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش یورو و دلار داشته است.

بر اساس این گزارش بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر گمانه زنی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران نسبت به زمان افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو داشته است. اکنون بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا بر این باورند که نرخ بهره فدرال رزرو دیرتر از پیش بینی های قبلی افزایش خواهد یافت و این مساله موجب کاهش ارزش دلار شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1198 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته تا 1205 دلار در هر اونس افزایش یافت. فدرال رزرو آمریکا در بیانیه اخیر خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی این کشور در سال 2015 را کاهش داده که این مساله موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده است.

ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص اوضاعی یونان نیز تا حدی به نفع تقاضا و قیمت طلا بوده است. وزرای دارایی منطقه یورو قرار است امروز دوشنبه نشست سرنوشت سازی را در خصوص وضعیت یونان داشته باشند. آلمان نیز روز گذشته آخرین هشدار را به دولت یونان داده است تا برای دستیابی به توافق نهایی با نهادهای بین المللی پیشنهادات جدیدی را ارائه نماید.

میزان ذخایر طلای روسیه نیز تا ابتدای ژوئن به بیش از 40.2 میلیون اونس افزایش یافته است. این رقم یک ماه قبل از آن به 40.1 میلیون اونس رسیده بود.

روسیه که با تحریم های غرب و کاهش قیمت نفت روبرو شده است طی ماه های گذشته برای مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا و اروپا اقدام به افزایش ذخایر طلای خود کرده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده بیشتر تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و اروپا و همچنین تحولات مربوط به یونان قرار خواهد داشت. در صورت عدم توافق یونان و نهادهای بین المللی ، ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها