کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با 199 رأی موافق نمایندگان مجلس


کد خبر : ۱۲۹۳۴یکشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰۳۷۶۱ بازدید

کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای تصویب شد + متن کامل

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای را با رأی بالایی به تصویب رساندند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از تصویب کلیات در سخنان کوتاهی، اظهار داشت: از صبح امروز نمایندگان مجلس در حال تهیه ماده واحده‌ای بودند تا اصلاحات لازم برای باز بودن دست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و تأیید مقام معظم رهبری و شورایعالی امنیت ملی لحاظ شود.

وی از این مجموعه تلاش برای تهیه ماده واحده به عنوان تلاشی موفق یاد کرد و به قرائت ماده واحده پرداخت.


متن کامل این ماده واحده به شرح ذیل است:

در راستای صیانت از منافع ملی و رعایت مقررات پادمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌آی هر گونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5 در صورتی معتبر است که الزامات زیر به صورت شفاف رعایت شود:

1- لغو تحریم‌ها به طور یکجا و کامل باید در متن توافقنامه درج شده و در روز اجرای تعهدات ایران انجام شود.

2-آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب توافقنامه پادمان مجاز به انجام نظارت‌های متعارف از سایت‌های هسته‌ای است و دسترسی به اماکن نظامی، امنیتی و حساس غیرهسته‌ای، اسناد و دانشمندان ممنوع است؛ باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

3-هیچ محدودیتی برای کسب دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و تحقیق و توسعه پذیرفته نیست و باید مصوبات شورایعالی امنیت ملی رعایت شود.

تبصره یک- بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی نتیجه مذاکرات باید به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

تبصره دو- وزیر خارجه موظف است روند اجرای توافقنامه را هر شش ماه یکبار به مجلس شورای اسلامی گزارش کند؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس هر شش ماه یکبار گزارش روند حسن اجرای توافقنامه را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌نماید.

به گزارش فارس، رئیس مجلس پس از قرائت متن ماده واحده تغییریافته طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای گفت: متنی که تهیه شده است همان متن قبلی است البته یکسری اصلاحات ویرایشی در آن انجام شده است، کلیات این طرح را امروز در مجلس تصویب کردیم و جزئیات آن در جلسه بعد به رأی گذاشته خواهد شد.

وکلای ملت با 199 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموعه 213 نماینده حاضر در مجلس ماده واحده این طرح را به تصویب رساندند.

پس از تصویب کلیات طرح مذکور با رأی بالای نمایندگان، فریاد «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها