کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشکلات مردم در پیش‌خرید خودروهای وارداتی


کد خبر : ۱۲۹۲۶یکشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۲۸۶۸۲۹ بازدید

خودروهایی که روی کاغذ هم زیبا هستند و هم پر از آپشن اما ظاهر زیبای آنها کار دست مشتریان داده است؛ مشتریان خودروهایی را می خرند که حتی ...
مشکلات مردم در پیش‌خرید خودروهای وارداتیمشکلات مردم در پیش‌خرید خودروهای وارداتی

چند صباحی است که نارضایتی از وارد کنندگان خودرو بیش از هر زمان دیگری داد بر آورده است؛مردم برای دست یابی به خودروی مورد نظر خود دست به دامن پیش خرید های خودرو می شوند حال اینکه باید ماه ها و یا شاید هم یک سال صبر کنند تا خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

اینطور که از شواهد بر می آید سازمان حمایت از مصرف کننده نیز چندان اهمیتی به موضوع نمی دهد و همین امر سبب شده تا وارد کنندگان و حتی در برخی از موارد تولید کنندگان نیز هر چه می خواهند سر مشتری در بیاورند.

این مسئله ظاهرا به یک یا دو وارد کننده محدود نشده و همگی آنها دچار این بیماری مسری شده اند.  کار دیگر از نگین خودرو ،رامک خودرو و ،آسان موتور و اطلس خودرو گذشته و به وارد کنندگان خودروهای چینی چون دیار خودرو نیز رسیده است.  شاید دلیل اینکه تحویل خودروها به مشتری دیر انجام می گیرد پیش خرید هایی است که با چشمانی کاملا بسته انجام می شود.

 خودروهایی که روی کاغذ هم زیبا هستند و هم پر از آپشن اما ظاهر زیبای آنها کار دست مشتریان داده است؛ مشتریان خودروهایی را می خرند که حتی هنوز یک دستگاه از آن نیز راهی بازار نشده است و باید با پرداخت حدود نیمی از قیمت خودرویی که هنوز حتی نمونه آن موجود نیست سه ماه کاری در انتظار بنشینند حال اینکه این انتظار به سه ماه و شش ماه حتم نشده و مدت ها باید در صف انتظار ماند البته مشکلات بعد از تحویل خودرو نیز سرجایش باقیست.

 در این زمینه محصولات شرکت فامیلی موتور را می توان مثال زد هونداهایی که حتی نمونه نمایشگاهی آن موجود نیست اما با قیمت هایی بالا پیش فروش می شوند از خدمات پس از فروش کاملا محدود آن که بگذریم مشخص نیست این خودروها کی تحویل مشتری خواهد شد. 

به هر حال نارضایتی این روزهای خریداران خودروهای وعده ای، نتیجه اعتماد به این عرضه کنندگان خودرو است؛ شاید اگر کمی واقع بین باشیم خواهیم دید که این نوع خرید ریسکی بزرگ بوده و شاید ضررهای زیادی را به همراه داشته باشد؛ با توجه به اینکه هیچ مقام مسئولی پیگیری این خلف وعده ها را به عهده نمی گیرد شاید بهتر است از خرید اینگونه خودروها امتناع کرده و زمانی اقدام به خرید کنید که خودرو آماده پلاک شدن و تحویل باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها