کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران روی نوار صعودی


کد خبر : ۱۲۸۹۸شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۱۸۱۱۲۱ بازدید

شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز شنبه 30 خرداد 94، با افزایش 276 واحدی، به رقم 63 هزار و 836 واحد رسید.

بازار سهام امروز همزمان با برخی معاملات بلوکی و جابه‌جایی دارایی‌ها در پرتفوی تعدای از حقوقی‌های بزرگ، همچنان با افزایش تدریجی انگیزه برای خریداران سهام به ویژه در بازار دوم روبه‌رو بود و شاخص کل 276 واحد بالا رفت.

شاخص کل بازده نقدی و قیمت بورس در پایان معاملات امروز شنبه 30 خرداد 94، با افزایش 276 واحدی،  به رقم 63 هزار و 836 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز با رشد 114 واحدی عدد 26 هزار و 525 واحد را برای خود ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول در بورس تهران با رشد 69 واحدی عدد 45 هزار و 807 واحد را تجربه کرد. در حالی که شاخص بازار دوم با رشد 1384 واحدی به محدوده 130 هزار و 284 واحد صعود کرد.

شاخص کل فرابورس (آیفکس)، نیز طی امروز تنها با 2 واحد رشد رقم 702 واحد را برای خود ثبت کرد.

به گزارش فارس، ارزش معاملات سهام و دارایی‌های مالی قابل معامله در بورس تهران امروز از نزدیک به 196 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 175 میلیون و 331 هزار و 545 سهم در 41 هزار و 848 دفعه معامله بود.

بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل بورس امروز متعلق به معاملات سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با تاثیر 116 واحدی در این نماگر بود.

پس از آن نمادهای معاملاتی کشتیرانی ج.ا.ا با 36 واحد و تاپیکو با 27 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

در معاملات امروز نماد‌های معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی مارون، بیمه البرز، سیمان اصفهان، کشت و صنعت پیاذر، پتروشیمی مبین، محورسازان ایران خودرو، از سوی ناظر بازار بازگشایی و در عین حال نمادهای معاملاتی شرکت‌های سایپا‌شیشه و نیز نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز متوقف شدند.

به گزارش فارس، آنچه امروز در بازار سهام به خوبی دیده می‌شد، تکاپوی حقیقی‌ها در بازار سهام به ویژه در بازار دوم بورس بود که مملو از شرکت‌های کوچک با سرمایه پایین و سهام‌شناوری اندک هستند .

طی معاملات امروز بازار سهام برخی زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی با جابه‌جایی دارایی‌ها در پرتفوی پرداختند از جمله این معاملات می‌توان به معامله بلوکی تاپیکو اشاره کرد در عین حال آستان قدس رضوی نیز با معاملات کد به کد اقدام به جابه‌جایی بلوک 430 میلیون سهمی بانک تجارت کرد.

همچنین سرمایه‌گذاری توسعه صنعت ایران نیز طی امروز با معاملات بلوکی بین زیرمجموعه خود روبه‌رو بود.

بر اساس این گزارش با پایان یافتن موعد سررسید بدهی‌ حقوقی‌ها به شرکت‌های تابعه و یا نهادهای حاکمیتی خود در پایان ماه و لزوم تسویه صندوق‌های بازنشستگی با مستمری‌بگیران و ذینفعان آنها عرضه سهام نقد شونده در بازار این روزهای سهام طبیعی است.

مشکل بزرگ بازار همچنان نقدینگی است که در صورت تقویت آن و سپری شدن روزهای پایانی ماه جاری می‌توان به رونق مجدد بازار و روند صعودی آن امیدوار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها