کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آلمان نمی‌خواهد يونان از يورو خارج شود


کد خبر : ۱۲۸۹۲شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۲۵۱۲۹۸ بازدید

صدراعظم آلمان نسبت به حل و فصل بحران بدهی یونان ابراز خوشبینی کرده است.

آنگلا مرکل در سخنانی در روز پنجشنبه، 28 خرداد ( 18 ژوئن)، گفت که با وجود دور بودن دیدگاه‌های اتحادیه اروپا و یونان در مورد مساله بدهی مالی این کشور، "همچنان باور دارد" که این بحران در فرصت باقی مانده تا مذاکرات دو طرف قابل حل و فصل است.

در حالی که این امکان مطرح شده که در صورت عدم توافق دو طرف، یونان از حوزه پول واحد اروپایی - یورو - و حتی اتحادیه اروپا خارج شود، خانم مرکل گفته است که مایل است چنین وضعیتی بروز نکند. یونان برای بازپرداخت قسط بدهی‌های خود به صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا باید تا قبل از روز 30 ژوئن مبلغ 7 میلیارد و دویست میلیون دلار از اعتباردهندگان دریافت کند. از این مبلغ، یک میلیارد و ششصد میلیون یورو باید به صندوق بین‌المللی پول و بقیه به بانک مرکزی اروپا بابت اقساط ژوئیه و اوت بدهی یونان پرداخت شود.

وام دهندگان خارجی تامین این مبلغ را به تصمیم دولت یونان به انجام اصلاحات اقتصادی و مالی موکول کرده‌اند. دولت های عضو اتحادیه اروپا به خصوص دولت آلمان نیز تاکید داشته اند که یونانیان باید برای دریافت کمک از سایر اعضای حوزه یورو باید با کاهش هزینه های دولتی موافقت کنند .

6qi65d8z3dol3vwr1hw.jpg

الکسی سیپراس، نخست وزیر یونان و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

منظور از اصلاحات، کاهش بیشتر هزینه‌های دولتی یونان و اجرای سیاست سختگیرانه تر ریاضت اقتصادی است. در مقابل، دولت یونان تاکید دارد که چنین سیاستی با وعده های انتخاباتی آن مغایرت دارد. نخست وزیر یونان به خصوص تاکید اتحادیه اروپا به کاهش حقوق و مزایای بازنشستگی را مورد انتقاد قرار داده و آن را مردود دانسته است.

خانم مرکل در سخنانی در پارلمان آلمان گفته است "معتقدم جایی که اراده سیاسی باشد، راهی نیز وجود دارد و اگر رهبران سیاسی یونان چنین اراده‌ای را از خود نشان دهند، دستیابی به توافق مالی امکانپذیر است."

مذاکرات یونان و وام‌دهندگان امروز، پنجشنبه، آغاز می‌شود اما یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان گفته است که انتظار ندارد اختلاف نظر دو طرف در روز اول مذاکرات مرتفع شود. قرار است اجلاس رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی روزهای آینده برگزار شود و مشکل بدهی یونان از جمله مسایل عمده مورد بررسی در این اجلاس خواهد بود.

این بحران نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه در سطح بین‌المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است. رئیس فدرال ریزروز - بانک مرکزی آمریکا - هشدار داده است که ناکامی یونان و طلبکاران در دستیابی به توافق باعث "آشفتگی" مالی در جهان خواهد شد.

در همین حال، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول گفته است که این نهاد در برخورد با بدهی یونان استثنا قایل نخواهد شد.


vcko1sryekjx2wpfmxqt.gif



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها