کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا طلای جهانی ارزان شد؟


کد خبر : ۱۲۸۷۱شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸:۴۳۱۰۶۰ بازدید

گمانه‌زنی ها حکایت از آن دارد که در هفته آتی، جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو بتواند روند قیمتی طلا را شکل دهد و بسیاری معتقدند که این روند ...

گمانه‌زنی ها حکایت از آن دارد که در هفته آتی، جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو بتواند روند قیمتی طلا را شکل دهد و بسیاری معتقدند که این روند نزولی خواهد بود.

حاصل مطالعات بانک مرکزی در حوزه تحولات بازار طلا در هفته منتهی به 14 ژوئن 2015-24 خردادماه 1394 نشان می‌دهد که در این هفته افت و خیز بازارهای سهام، ارزش دلار آمریکا، انتشار داده های اقتصادی ایالات متحده و بحران یونان، اصلی ترین عامل تغییر قیمت در بازار بودند.

همچنین گمانه‌زنی ها حکایت از آن دارد که در هفته آتی، جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو بتواند روند قیمتی طلا را شکل دهد و بسیاری معتقدند که این روند نزولی خواهد بود.نوسانات هفته گذشته قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 118.96-1174.00دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 0.29 درصد کاهش یافت.

پس از سه روز افت مداوم بهای طلا، روز دوشنبه فلز زرد رنگ قدری تقویت شد، زیرا ارزش دلار آمریکا تقلیلی یافته و بازارهای سهام رشد منفی داشتند. بهای طلا در این روز با افزایش 0.2 درصدی به سطح 1174 دلادر در هر اونس رسید. این رقم همچنان نزدیک به سطح حداقلی 11 هفته بود.

زیرا بازار هنوز تحت تأثیر آمار اشتغال روز جمعه آمریکا قرار داشت که موجب دامن زدن به انتظارات افزایش نرخ بهره کلیدی این کشور در ماه سپتاامبر شد.

روز سه شنبه، در پی افزایش نااطمینانی‌ها در مورد مذاکرات برسر بدهی‌های یونان، بازار سهام اروپا افت کرد و این امر باعث شد تا برای دومین روز پیاپی بهای طلا افزایش یابد. هر چندان این افزایش چشم گیر نبود. افزایش ناچیز بهای طلا باعث شد تا در این روز کارشناسان بر این نظر باشند که روند کاهشی بهای طلا بار دیگر ادامه پیدا خواهد کرد. بهای طلا در این روز با 0.3 درصد رشد به سطح 1176.88 دلار در هر اونس رسید.

روز چهارشنبه، برای سومین روز پیاپی بهای طلا رشد یافت که علت آن تضعیف دلار آمریکا و نگرانی‌ها در مورد بحران بدهی یونان بود اما با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و خروج سرمایه از بازار طلا، روند افزایشی طلا متوقف شد. بهای طلا در این روز با 0.8 درصد افزایش به سطح 1185.96 دلار در هر اونس رسید.در صورتی که توافق برسر بدهی یونان انجام نگیرد، تقاضای دارایی امنی مثل طلا می‌تواند سناریویی را بسازد که کمتر کارشناسی بدان توجه کرده است. زیرا، به جز افزایش نرخ بهره ایالات متحده موضوع یونان هم بر روند میان مدت طلا اثرگذار خواهد بود.

روز پنجشنبه روند قیمتی طلا نزولی شد. زیرا پس از انتشار آمار قوی اقتصادی آمریکا در مورد رشد خره فروشی، دلار تقویت شد و بازارهای جهانی سهام رشد یافت. امری که به احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو درسال 2015 دامن زد. بهای طلا در این روز با 0.4 درصد افت به سطح 1181 دلار در هر اونس رسید.بهای طلا روز جمعه به میزان ناچیزی افت کرد و به تضعیف دلار آمریکا، افت بازارهای سهام و نااطمینانی نسبت به بحران بدهی یونان واکنش نشان نداد. زیرا اغلب معامله گران محتاطانه منتظر جلسه هفته آتی فدرال رزرو بودند. بهای طلا در این روز با 0.2 درصد افت به سطح 1179.75 دلار در هر اونس رسید. البته روند قیمتی هفته پس از چهار هفته افت، به طور ناچیزی صعودی شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها