کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

باطل شدن کارت سوخت 1.3 میلیون خودروی بدون فعالیت


کد خبر : ۱۲۸۴۵پنجشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲:۲۹۲۰۸۳ بازدید

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از باطل شدن کارت سوخت بیش از یک میلیون و 300 هزار خودروی بدون فعالیت در سال 93 خبر داد و ...

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از باطل شدن کارت سوخت بیش از یک میلیون و 300 هزار خودروی بدون فعالیت در سال 93 خبر داد و گفت: اکثر کشورها فقط با معضل قاچاق در حوزه کالاهای ممنوعه مواجه هستند درصورتیکه ما نه تنها با کالاهای ممنوعه بلکه با قاچاق کالاهای یارانه‌ای و مجاز نیز درگیر هستیم.

حبیب الله حقیقی اظهار کرد: در دنیا قاچاق کالاها معطوف به کالاهای ممنوعه است ولی در کشور ما موضوع قاچاق در کالاهای مجاز نیز وجود دارد که متاسفانه در این بخش مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته نشده است.

وی با تاکید بر ساماندهی فعالیت‌های تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچه های مرزی گفت: سال گذشته کارت سوخت بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو که هیچ فعالیتی نداشته‌اند و از این راه برای قاچاق سوخت استفاده می‌کردند در کشور باطل شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید با قاچاقچیان دانه درشت برخورد جدی شود، گفت: طبیعی است با افزایش میزان قاچاق شاهد افزایش بیکاران در جامعه هستیم و از طرفی موضوع قاچاق سوخت باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و اقتصادی شده است.


سود حاصل از قاچاق سوخت و ارز در سال 92 حدود 60 هزار میلیارد تومان بود

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سود حاصل از ورود و خروج قاچاق سوخت و ارز در سال 1392 حدود 60 هزار میلیارد تومان در کشور بود، گفت: برای پاسخگویی به مطالبات و رسیدن به اهداف مورد نظرمان در این بخش، نیازمند پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها هستیم و همه باید با یکدیگر هماهنگ باشند و با همکاری دستگاه‌های مربوطه نسبت به سیاست‌گذاری در این خصوص اقدام می کنیم.

حقیقی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف به منظور تصمیم‌سازی در این رابطه گفت: این کارگروه‌ها به منظور دریافت نظرهای کارشناسان دستگاه های مختلف در این حوزه تشکیل شده است.وی فروش سوخت در پایانه‌های مرزی و ایجاد پمپ بنزین در مناطق مرزی و فروش در نقاط مرزی در حوزه تعاونی‌های مرزنشینان را از جمله برنامه‌های مهم پیشنهادی دولت در مناطق مرزی عنوان کرد که با توجه به موقعیت استان‌ها اجرایی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها