کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش نسبی قیمت جهانی طلا


کد خبر : ۱۲۸۱۱چهارشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۳۳۱۱۱۸ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه اعلام بیانیه پایانی نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده و به مرز ...

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه در آستانه اعلام بیانیه پایانی نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده و به مرز 1180 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش رویترز ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا طی ساعات آینده هستند ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و این مساله عامل مهمی برای کاهش نسبی قیمت جهانی طلا بوده است.

بر اساس این گزارش نشست فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به زمان افزایش نرخ بهره خواهد داشت. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

ادامه نگرانی ها نسبت به اوضاع بحران بدهی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش یورو و قیمت طلا خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1179 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با کاهش 0.4 درصدی روبرو شده است.
اگر یونان نتواند تا پایان ماه جاری بدهی های خود به صندوق بین المللی پول را بازپرداخت کند، ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود و باید برای خروج از منطقه یورو آماده شود.

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا از جمله افزایش چشمگیر ساخت و ساز مسکن به بالاترین سطح در 8 سال گذشته طی ماه می تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است.

انتشار این آمارهای مثبت و امیدوار کننده می تواند احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بیشتر کند. بازارهای بین المللی منتظر انتشار بیانیه نشست دو روزه فدرال رزرو و کمیته بازار باز هستند. اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار قرار داشته است. فدرال رزرو از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده و از دسامبر 2008 نیز نرخ بهره را در سطح کنونی تثبیت کرده و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد آمریکا تزریق نموده است.

اگر نتایج نشست فدرال رزرو نشانگر آمادگی برای افزایش نرخ بهره آمریکا باشد این مساله احتمالا موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها