کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش ذخایر طلای روسیه تهدیدی برای دلار آمریکا


کد خبر : ۱۲۷۹۷سه شنبه، ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵:۴۰۲۹۹۳ بازدید

در حالی که افت قیمت جهانی نفت و تحریم های اقتصادی غرب فشار زیادی را بر روسیه و ارزش روبل وارد کرده تصمیم مسکو برای افزایش ...
افزایش ذخایر طلای روسیه تهدیدی برای دلار آمریکاافزایش ذخایر طلای روسیه تهدیدی برای دلار آمریکا

در حالی که افت قیمت جهانی نفت و تحریم های اقتصادی غرب فشار زیادی را بر روسیه و ارزش روبل وارد کرده تصمیم مسکو برای افزایش ذخایر طلا در ماه های گذشته تهدیدی برای دلار آمریکا به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اینترنتی مانی مورنینگ، ارزش روبل روسیه طی ماه های گذشته در برابر دلار آمریکا 46 درصد کاهش یافته و نرخ تورم روسیه نیز به 11.4 درصد رسیده است.بر اساس این گزارش روسیه در چنین شرایطی ذخایر طلای خود را همچنان افزایش می دهد. بانک مرکزی روسیه که در سال 2013 میلادی اقدام به خرید 77 تن طلا کرده بود این رقم را در سال 2014 به بیش از 156 تن افزایش داده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی هدف اصلی روسیه از افزایش ذخایر طلا، تقویت قدرت اقتصادی خود در برابر تاثیرات منفی افت قیمت نفت و تحریم های غرب بوده و از سوی دیگر روسیه قصد دارد با این اقدام جایگاه دلار آمریکا را به خطر بیندازد.میزان ذخایر طلای روسیه از سال 2005 میلادی تاکنون 3 برابر افزایش داشته است. صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرده است که سطح ذخایر طلای روسیه هم اکنون به بالاترین رقم از سال 1993 میلادی رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، تحریم ها مانع از صادرات طلای تولیدی روسیه شده و دولت مجبور است تا تولیدات داخلی طلا را نیز خریداری کند. ذخایر طلای روسیه تا پایان آوریل امسال به بیش از 39.8 میلیون اونس رسیده است.بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است که قصد دارد سطح ذخایر ارزی خود را به بیش از 500 میلیارد دلار افزایش دهد. این رقم در ماه های اخیر با کاهش روبرو شده و به کمتر از 375 میلیارد دلار رسیده است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم روسیه برای افزایش ذخایر طلا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار خواهد داشت. البته احتمال این وجود دارد که اقتصاد روسیه تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب، امسال با کاهش رشد روبرو شود. 

البته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قول داده است که اقتصاد این کشور تا دو سال آینده بار دیگر به روند رشد و رونق بازگردد. جیم ریکاردز تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد که روسیه در نهایت قصد دارد تا ارزش روبل خود را با ذخایر طلا تقویت کند و این مساله به ضرر دلار خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها