کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آی‌فون 5S چهار برابر آی‌فون 5C فروخته است


کد خبر : ۱۲۷۳دوشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۶:۵۷۴۸۱۵ بازدید

بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار موبایل‌های هوشمند انتظار داشتند و پیش‌بینی می‌کردند که ورود آی‌فون ارزان قیمت اپل به بازار می‌تواند انقلاب بزرگی در این بازار ایجاد کند.
آی‌فون 5S چهار برابر آی‌فون 5C فروخته استآی‌فون 5S چهار برابر آی‌فون 5C فروخته است

همه این پیش‌بینی‌ها و شایعات اما با معرفی و رونمایی آی‌فون 5C از بین رفت. در واقع این اتفاقی است که حتی خود مدیران اپل هم پیش‌بینی آن را نمی‌کردند. در حالی که اپل قبلا اعلام کرده بود که در سه روز اول پس از معرفی آی‌فون‌های جدید حدود 9 میلیون دستگاه از دو مدل 5S و 5C را به فروش رسانده است، اما این شرکت انگار ترجیح داد جزئیات دقیق‌تری درباره میزان فروش هر یک از مدل‌های ارزان و گران ‌قیمت آی‌فون جدیدش را ارائه نکند. حالا شرکت تحقیقاتی و تحلیلی بازار موبایل Localytics با ارائه آمار و نمودارهایی به بررسی میزان فروش آی‌فون‌های جدید شرکت اپل پرداخته است تا بتواند رازی را که اپل سعی دارد آن را پنهان کند، افشا کند. 

در حالی که مدت‌ها‌است بسیاری منتظر عرضه یک آی‌فون ارزان‌ قیمت در بازار هستند، در هفته اول بعد از ارائه دو موبایل هوشمند جدید اپل، نسخه گران‌تر یعنی آی‌فون 5S تقریبا 7/3 برابر بیشتر از آی‌فون 5C در سرتاسر جهان فروش داشته است. این آمار و ارقام توسط شرکت معتبر تحلیل بازار موبایل و اپلیکیشن Localytics ارائه شده است.اپل به طور دقیق و مجزا میزان فروش آی‌فون 5S و 5C را منتشر نکرده و فقط به اعلام فروش 9 میلیون آی‌فون در هفته اول اکتفا کرده است. Localytics اما بر مبنای کدهای وارد شده از موبایل کاربران -که شامل اطلاعات مربوط به مدل گوشی هم هست- در اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌شان این آمار را به‌دست آورده است که از طریق آن می‌توان اطلاعات مربوط به میزان فروش گوشی‌ها را به روشی غیرمستقیم اما نسبتا دقیق محاسبه کرد.

ممکن است تصور کنید که دلیل این میزان فروش 5S نسبت به 5C بازار وسیع ایالات متحده است که در آن مصرف ‌کنندگان توانایی مالی بیشتری داشته و از آنجا که تفاوت قیمت دو مدل آی‌فون با قرارداد دوساله سرویس‌‌دهندگان مخابراتی تنها 100 دلار است، ترجیح می‌دهند مدل گران‌قیمت‌تر را بخرند. در حقیقت ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازار برای موبایل‌های هوشمند آی‌فون شرکت اپل به حساب می‌آید. با این همه اما در واقع نسبت فروش 5S به 5C در ایالات متحده 4/3 برابر بوده و در نهایت از میزان فروش متوسط جهانی کمتر بوده است.Localytics اعداد و ارقام دقیق از میزان فروش دو مدل آی‌فون را منتشر نکرده است، اما به جای آن به سهم کلی آی‌فون از بازار موبایل پرداخته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، سهم آی‌فون (شامل 5S و 5C) در ایالات متحده نسبت به دیگر کشورهای جهان به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر بوده است. همچنین در این نمودارها مشاهده می‌شود که شبکه مخابراتی AT&T بیشترین سهم در فروش آی‌فون‌های جدید در ایالات متحده آمریکا را در اختیار دارد.با این اوصاف است که همچنان نمی‌توان به تحول بازار موبایل‌های هوشمند ارزان قیمت در جهان امیدوار بود، چرا که آی‌فون 5C نقطه امید مهمی برای کارشناسان و فعالان این بازار به حساب می‌آمد و حالا این گوشی نتوانسته است موفقیتی را که انتظار می‌رفت در بازار به‌دست بیاورد.
 

iPhone 5S ظرف 10 روز پرفروش‌ترین گوشی شد

با وجود آنکه گوشی هوشمند iPhone 5S اپل 10 روز پایانی سپتامبر وارد بازار شد، توانست رقبای سرسختی چون Galaxy S4 سامسونگ را پشت‌سر بگذارد و به پرفروش‌ترین گوشی این ماه در بازار آمریکا تبدیل شود. گوشی هوشمند جدید اپل موسوم به iPhone 5S در تاریخ 20 سپتامبر از طریق چهار اپراتور مخابراتی اصلی آمریکا وارد این کشور شد و کارشناسان هم‌اکنون پس از انجام بررسی‌های خود، اعلام کردند که تنها ظرف 10 فروش آی‌فون جدید از Galaxy S4 سامسونگ فراتر رفت و توانست عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند آمریکا در ماه سپتامبر را از آن خود کند. مرکز تحقیقاتی Canaccord Genuity بر پایه مطالعات جدید خود اعلام کرد که گوشی هوشمند iPhone 5S این روزها فروش بسیار قابل ملاحظه‌ای دارد و در مقابل، iPhone 5C هم شروع خوبی در بازار داشته است. بر اساس فروش این گوشی هوشمند در آستانه ورود به بازار، پیش‌بینی شده است که شرکت اپل تا پایان سال جاری میلادی بیش از 52 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی به فروش برساند. گوشی هوشمند iPhone 5S اپل و همچنین گوشی هوشمند Galaxy S4 سامسونگ این روزها پرفروش‌ترین محصول در بازار تلفن همراه محسوب می‌شوند و در مقابل گوشی‌های Z10 و Q10 بلک‌بری فروش بسیار کمی در بازار آمریکا داشته‌اند. طی ماه سپتامبر فروش بهترین گوشی هوشمند HTC موسوم به HTC One کاهش پیدا کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها