کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جنگ مالی آمریکا با ایران باعث سقوط دلار می شود


کد خبر : ۱۲۶۶۵شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۴۶۵۶۶۳ بازدید

آمریکا با ایران جنگ مالی خطرناکی به راه انداخته است. این جنگ به خوبی مدیریت نشده و ایران می تواند علیه ارز آمریکا یک ضد حمله از خود نشان ...

 آمریکا با ایران جنگ مالی خطرناکی به راه انداخته است. این جنگ به خوبی مدیریت نشده و ایران می تواند علیه ارز آمریکا یک ضد حمله از خود نشان دهد که باعث تخریب دلار آمریکا می شود.

به گزارش مانی مورنینیگ، دلار ارزش خود بعنوان ارز ذخیره ای را حفظ می کند زیرا تقاضای جهانی این را می خواهد. مادامی که دنیا برای انجام نقل و انتقالات بین المللی به دلار نیاز داشته باشد دلار همچنان در برابر دیگر ارزها قد علم خواهد کرد. 

اما وزارت خزانه داری آمریکا آن را چیزی بیش از ابزاری برای انجام معاملات بین المللی می داند. دلار یک سلاح است. 

دلار در نقش سلاح می تواند برای بر هم زدن ثبات کشورها استفاده شود. دست کم این چیزی است که وزارت خزانه داری آمریکا تصور می کند. اما جنگی که اکنون آمریکا به راه انداخته است بر خلاف تصوراتش نه تنها طرف مقابل را تضعیف نکرده بلکه تقویت می کند. 

آمریکا در تلاش برای تحت فشار قرار دادن ایران و وادار کردن این کشور به کنار گذاشتن برنامه هسته ای هدف خود را تخریب ریال ایران قرار داد. 

بعد از بلوکه شدن حساب ایران در صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۲ و توقف نقل و انتقالات ایران در سیستم SWIFT اقتصاد ایران دچار مشکلات فراوانی شد. 

ایران بدون دسترسی به سیستم پرداخت بین المللی تلاش کرد برای صادرات نفت دلار به دست بیاورد. 

در این زمان ایران دچار تورم زیادی شد. اما آمریکا در غیبت این کشور از سیستم پرداخت دلار باید با این حقیقت پشت پرده رو به رو می شد: دلار به اندازه ای که خزانه داری ایالات متحده فکر می کرد سلاح قدرتمندی نبود. 

در عوض آمریکا ایران را به سمت سه نیروی مشتاق به کنار زدن دلار سوق داد. ایران یاد گرفت با هند، چین و روسیه سیستم پرداخت دلار را دور بزند. 

ایران و هند برای نفت، طلا سوآپ کردند سپس ایران از این طلا برای خرید مواد غذایی و کالاهای تولیدی از چین و روسیه استفاده کرد. 

سادگی کار این ۴ کشور در انجام نقل و انتقالات بین المللی بدون دلار نشان دهنده توسعه سفارش مالی جهانی است. 

دلار تنها سلاح جنگ های مالی نیست و توان آن با طلا فرسوده می شود. 

آمریکا خواست ایران را از سیستم پرداخت بین المللی دلار بیرون کند اما در فلسفه "مواظب آرزویی که می کنی باش" باید گفت یک سیستم پرداخت جایگزین اکنون در حال شکل گیری در آسیاست و طلا نشان داد می تواند به تنهایی سلاح خوبی باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها