کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا طی هفته گذشته یک درصد افزایش یافت


کد خبر : ۱۲۶۶۲شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۵۹۵۹۶ بازدید

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت برای نخستین بار در یک ماه اخیر با افزایش روبرو شده است و به بالای 1180 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بیش از 1181 دلار رسید تا این فلز زرد برای نخستین بار در یک ماه گذشته با افزایش یک درصدی روبرو شود.

بر اساس این گزارش برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا و ارزش دلار در بازارهای جهانی خواهد داشت. وزارت کار آمریکا روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده طی ماه می با رشد 0.5 درصدی روبرو شده است. شاخص اعتماد مصرف کننده نیز در اقتصاد آمریکا طی ماه ژوئن با افزایش مواجه شده است. این در حالی است که این شاخص طی ماه می به پایین ترین سطح در شش ماه گذشته رسیده بود.

بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی به خصوص سپتامبر تقویت شود.

اکنون بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست، نعیم اسلم تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آوا ترید تاکید کرد که اگر فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه رویکرد خود برای افزایش نرخ بهره را ادامه دهد، ارزش دلار افزایش خواهد یافت و این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی تصریح کرد: رویکرد فدرال رزرو در نشست های قبلی نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا به سرعت در حال حرکت برای افزایش نرخ بهره هستند. البته بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تا حد زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و یورو و قیمت طلا موثر باشد.

تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کردند که افزایش احتمال ورشکستگی یونان می تواند تاثیر مثبتی بر روند قیمت طلا داشته باشد. این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به 1400 دلار خواهد رسید.

البته برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بین 1170 تا 1210 دلار در نوسان خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها