کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اسکناس 100 بیلیون دلاری زيمبابوه


کد خبر : ۱۲۶۵۹شنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵:۳۱۷۶۴۵ بازدید

بانک مرکزی زیمبابوه روز جمعه پس از سال ها تورم شدید اقتصادی این کشور اعلام کرد که ارزش 35 بیلیون دلار واحد پول زیمبابوه برابر با یک دلار آمریکا است.
اسکناس 100 بیلیون دلاری زيمبابوهاسکناس 100 بیلیون دلاری زيمبابوه

مبادله پول محلی این کشور واقع در جنوب آفریقا با دلار آمریکا یا رند آفریقای جنوبی از دوشنبه هفته آینده هم زمان با از چرخه خارج شدن پول ملی این کشور، آغاز می شود.

این کشور استفاده از ارزها از جمله دلار آمریکا و رند آفریقای جنوبی را در سال 2009 پس از نابود شدن ارزش پول ملی آغاز کرد که در سال 2008 به 500 میلیارد دلار در برابر یک سنت رسیده بود. مردم این کشور در اوج بحران اقتصادی، مجبور به حمل کیسه های پلاستیکی مملو از اسکناس برای خرید کالاهای اساسی مورد نیاز خود بوند و این در حالی بود که بهای کالاها نیز دستکم 2 بار در روز افزایش می یافت.

جان مانگودیا رییس بانک مرکزی زیمبابوه در بیانیه ای اعلام کرد: مشتریانی که از قبل از مارس 2009 حساب بانکی به دلار زیمبابوه داشته اند، می توانند از روز دوشنبه با مراجعه به شعبه بانک ها برای تبدیل موجودی پس انداز خود به دلار آمریکا اقدام کنند. مردم این کشور تا ماه سپتامبر برای تبدیل اسکناس های قدیمی، مهلت دارند و برخی از مردم آن ها را به عنوان سوقات و یادگاری به گردشگران خارجی می فروشند.

بر اساس نرخ برابری اعلام شده، به حساب های بانکی که تا 175 بیلیون دلار زیمبابوه موجودی داشته باشند، 5 دلار آمریکا پرداخت خواهد شد. مبلغ با ارزش ترین و آخرین اسکناس چاپ شده توسط بانک مرکزی این کشور در سال 2008 میلادی، 100 بیلیون دلار بود که در آن هنگام حتی برای پرداخت کرایه اتوبوس برای رفتن به محل کار برای مدت یک هفته نیز کفایت نمی کرد.

بانک مرکزی زیمبابوه افزود: مشتریانی که هنوز اسکناس های قدیمی در اختیار دارند، می توانند به شبعه های بانک ها مراجعه کرده و برای هر 250 بیلیون دلار زیمبابوه، یک دلار دریافت کنند. بانک مرکزی 20 میلیون دلار امریکا برای مبادله با اسکناس های دارندگان پول رایج این کشور اختصاص داده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها