کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران دومین نرخ سود بانکی بالای جهان را دارد


کد خبر : ۱۲۵۶۳سه شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۳۸۴۷۹۵ بازدید

کارشناس ارشد مسائل بانکی گفت: ایران در جهان رتبه دوم را از لحاظ نرخ بالای سود سپرده ها و همین طور نرخ بالای سود تسهیلات بانکی ...

کارشناس ارشد مسائل بانکی گفت:ایران در جهان رتبه دوم را از لحاظ نرخ بالای سود سپرده ها و همین طور نرخ بالای سود تسهیلات بانکی دارد و رقابت برای جذب سپرده های مردمی و نقدینگی با نرخ سود بانکی بالا به ادامه حیات صنعت بانکداری آسیب می زند.

به گزارش تسنیم، بهنام بهزادفر اظهار داشت: البته نرخ تورم در اقتصاد ایران هم در جهان رتبه بالاتری دارد و باید برای تک رقم کردن نرخ تورم تلاش کنیم که برای ساماندهی مسائل اقتصادی و رونق تولید ورشد پایدار یک اجبار برای سیاست گذاران اقتصادی محسوب می شود.

وی گفت: موفقیت های دولت در دو سال اخیر در زمینه کاهش نرخ تورم بسیار ارزشمند بوده است و امروزه به تقریبا هسته سخت نرخ تورم رسیده ایم و کاهش نرخ 15 درصدی به زیر 10 درصد با هوشمندی زیاد و مدیریت کارآمد و همچنین هدفمندی بالای سیاست های اقتصادی امکان پذیر است.

این کارشناس بانکی افزود: با توجه به رکود بخش تولید و از طرفی دیگر نرخ بالای سود بانکی برای سپرده ها و تسهیلات به نظر می رسد بانکها و موسسات مجاز و غیر مجاز مالی سودهای بالا را باجذب نقدینگی جدید پرداخت می کنندو این روند در آینده به افزایش مطالبات غیر جاری ( معوقات)‌ منجر خواهد شد که هم اکنون بیش از 100 هزار میلیارد تومان و نسبت به مجموع تسهیلات بانکی به 14 درصد هم می رسد در حالیکه این نسبت درکشورهای هم تراز ایران به حدود 5 درصد بالغ می شود.

بهزادفر گفت:‌ ورود بانکها و موسسات مالی به عرصه های بنگاه داری و شرکت داری هویت کارهای بانکی آنها را خدشه دار کرده است که امیدواریم با سیاست های دولت یازدهم بخش بانکی کشور از این فعالیت ها خارج شود و فقط برای تجهیز منابع مالی به نفع سرمایه گذاری های بخش خصوصی بپردازد.

وی افزود:‌اگر نرخ تورم به زیر10 درصد برسد در آن صورت هم می توانیم برای کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی اقدام کنیم و اقتصاد ایران برای رسیدن به این اهداف نیاز دارد تا قدرت رقابت پذیری محصولات و کالاهای خود را بازارهای منطقه ای و جهانی افزایش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها