کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات بی رویه قطعات چینی چالش خودروسازی ایران است


کد خبر : ۱۲۵۰۳یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۳۱۱۵۷۰ بازدید

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: واردات بی رویه قطعات چینی خودرو، چالشی عمده پیش روی خودروسازان است.

عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: واردات بی رویه قطعات چینی خودرو، چالشی عمده پیش روی خودروسازان است.

محسن افتخاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: واردات بی رویه قطعات خودروی چینی، معضل و تهدیدی جدی پیش روی تولید کنندگان قطعات خودرو در کشور است.

وی بیان داشت: در صورتی که بتوانیم در عرصه تولید خودرو با برنامه‌ریزی تنوع محصول ایجاد کنیم دیگر نیازی به واردات خودروی چینی نداریم.

عضو انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی سبک اعلام کرد: از آنجائیکه چینی ها قطعات تولید خودرو را برای ایران می سازند به طور قطع نسبت به قطعات ایرانی که باید از یک مسیر طولانی بگذرند تا استاندارد کیفی بگیرند از کیفیت بسیار پائین تری برخوردارند.

افتخاری با اشاره به اینکه تنها با طراحی خودروهای با کیفیت می توان از واردات خودروی چینی خود را مصون نگه داشت، اعلام کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد از قطعات خودرویی که در ایران تولید می شود با بالاترین کیفیت ساخته می شود.

وی با اظهار اینکه شرایط رقابت یکسان در شرایط مساوی و عادلانه برای تولید قطعات خودرو و حتی تولید خودرو در کشور نسبت به سایر کشورها وجود ندارد و همین مسئله سبب شده که تولید خودروی خارجی را خیلی با کیفی تر از ایران بدانیم ، اعلام کرد: به عنوان نمونه در کشوری مانند چین که بهره بانکی بین دو تا سه درصد است یا کشوری مانند ژاپن که بهره بانکی آن صفر است و مسئله مالیات در آنجا مطرح نیست به طور قطع شاهد تولید خودروی باکیفی تری نسبت به ایران خواهیم بود که بهره بانکی ۳۰ درصد است.

افتخاری اضافه کرد: در ایران نیز فضای رقابتی مساوی و یکسان بین شرکت های مختلف تولید کننده قطعات و خودرو وجود ندارد.

زیر ساخت های تولید خودروی با کیفیت در ایران وجود دارد

افتخاری گفت: زیر ساخت‌های تولید خودروی با کیفیت در ایران وجود دارد و این در حالی است که به راحتی اقدام به واردات قطعات چینی می شود.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ گونه یارانه ای در اختیار تولید کنندگان قطعات خودرو و خودروسازان قرار نمی دهد که با استفاده از آن بتوانیم کیفی عمل کنیم، اعلام کرد: در صورت رشد خودروسازی می توان بیکاری را حل و رفاه اجتماعی را در جامعه ایجاد کرد.

عضو انجمن تولیدکنندگان قطعات خودروی سبک ادامه داد: اگر چه واردات بی رویه قطعات چینی خودرو یک معضل است اما نمی توان مرزهای کشور را بست. باید این اطلاع رسانی نیز صورت گیرد که اگر قطعات خودروی چینی یا قطعات خودروی غیر شرکتی با قیمت ارزان تر از شرکتی به راحتی به فروش می رسد به دلیل کیفیت پائین آن است و به طور قطع قطعاتی که تمام استانداردهای کیفی را می گذراند از کیفیت بالاتری برخوردار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها