کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکلیف ایربگ‌های معیوب در ایران


کد خبر : ۱۲۴۸۲یکشنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸:۱۸۲۹۰۸ بازدید

بحران نقص فنی کیسه هوا (ایربگ) در حالی این روزها جهان خودرو را در بر گرفته که مشتریان ایرانی نیز در معرض صدمات ناشی از این نقص قرار ...

بحران نقص فنی کیسه هوا (ایربگ) در حالی این روزها جهان خودرو را در بر گرفته که مشتریان ایرانی نیز در معرض صدمات ناشی از این نقص قرار دارند.داستان از این قرار است که ایربگ‌های ساخت تاکاتای ژاپن که 30 درصد ایربگ‌های جهانی را تامین می‌کند طی دو سال گذشته به‌دلیل نقص فنی، منجر به خسارات مالی و جانی زیادی شده است. بر این اساس طبق گزارش‌های موجود ایربگ‌های متعلق به این شرکت هنگام باز شدن، قطعاتی فلزی را به سمت سرنشینان خودرو پرتاب می‌کند و این ماجرا تا کنون چندین کشته و زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، از همین رو خودروسازان بزرگی مانند بی‌ام‌و، لکسوس، تویوتا، جنرال موتورز، مزدا، نیسان، هوندا، میتسوبیشی و... چند فراخوان برای برطرف کردن این نقص فنی انجام داده‌اند، تا جایی که گفته می‌شود آمار فراخوان‌ها به 34 میلیون خودرو خواهد رسید. این در شرایطی است که موج فراخوان کیسه هوا هنوز به ایران نرسیده و مشتریان استفاده‌کننده از خودروهای خارجی در معرض خطر ایربگ‌های معیوب قرار دارند. به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی در این مورد، عدم ارتباط مستقیم واردکنندگان خودرو به کشور با شرکت‌های خودروساز مادر است، چه آنکه نه متفرقه‌ها و نه نمایندگی‌های رسمی، هیچکدام به سیستم جهانی خودروسازان دنیا وصل نیستند.

به گفته کارشناسان، حدود 80 درصد خودروهای خارجی از طریق شرکت‌های متفرقه وارد کشور می‌شود و ازآنجاکه مشمول گارانتی نیستند، فراخوانی هم شامل آنها نمی‌شود. از آن سو نمایندگی‌های رسمی نیز اگرچه نسبت به ارائه خدمات پس از فروش الزام و تعهد دارند، اما به‌دلیل تحریم‌ها ارتباط مستقیمی با شرکت‌های خودروساز مادر ندارند؛ بنابراین بسیار بعید است که محصولات وارداتی شان مشمول فراخوان بزرگ ایربگ شود.بنابر گزارش‌های موجود، فراخوان ایربگ، خودروهای ساخت سال 2000 میلادی به بعد را در بر‌می‌گیرد و تا همین چندی پیش،17 میلیون خودرو در سراسر دنیا (به جز ایران) راهی تعمیرگاه‌ها شدند تا کیسه هوایشان عوض شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها