کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزار و یک شب خصوصی‌سازی مخابرات


کد خبر : ۱۲۴۶۸شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۳۸۱۴۵۰ بازدید

بلوک 4.78 درصدی مخابرات ایران به دلیل عدم وصول مطالبات و معوق شدن بدهی‌ها به قیمت پایه هر سهم 2236 ریال در روز 25 خرداد امسال روی ...

بلوک 4.78 درصدی مخابرات ایران به دلیل عدم وصول مطالبات و معوق شدن بدهی‌ها به قیمت پایه هر سهم 2236 ریال در روز 25 خرداد امسال روی میز فروش بورس می‌رود.

در پی ابلاغ اصل 44 قانون اساسی در پنجم مهرماه سال 88 بود که 51 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران از ساعت 11 و 15 دقیقه عرضه شد که شرکت اعتماد مبین در رقابت با شرکت مهر اقتصاد ایرانیان موفق شد پس از 30 دقیقه رقابت، صاحب بلوکی شود که تا آن زمان بزرگترین معامله تاریخ بورس کشور بود و بعدها نیز حاشیه های بسیاری با خود به همراه داشت؛ چرا که هر چند در آن روز کنسرسیوم اعتماد مبین متشکل از سه شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، شهریار مهستان و سرمایه گذاری توسعه اعتماد، هر سهم مخابرات ایران را به قیمت 340 تومان و 9 ریال خرید اما این اتفاق پایان قصه خصوصی سازی مخابرات نبود و این واگذاری واکنش های متفاوتی از جمله انتقاد به ارزان فروشی را با خود به همراه داشت.

به گزارش تسنیم؛ در این معامله که از ساعت 11و 15 دقیقه آغاز و در ساعت 11 و 45 دقیقه پایان یافت، 22 میلیارد و 936 میلیون و 827 هزار و 827 سهم شرکت مخابرات به ارزش تقریبی 7800 میلیارد تومان توسط کنسوسیوم اعتماد مبین از طریق کارگزاری بهمن به صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله در قالب 16 قسط با فاصله زمانی 6 ماهه معامله و قرار شد خریدار در مدت 30 روز کاری بالغ بر هزار و 560 میلیارد تومان بابت بخش نقدی و 20 درصدی معامله پرداخت و هر شش ماه یکبار 484 میلیارد تومان بابت اقساط به حساب دولت واریز کند.

با این حال تازگی‌ها سازمان خصوصی سازی اعلام کرده قصد دارد به وکالت از سوی شرکت توسعه اعتماد مبین بلوک 4.78 درصدی سهام شرکت مخابرات ایران را در روز 25 خرداد امسال در بورس اوراق بهادار عرضه کند.

این بلوک که 2 میلیارد و 190 میلیون و 762 هزار و 354 سهم شرکت مخابرات ایران را شامل می شود قرار است در این روز به قیمت پایه هر سهم 2236 ریال به صورت 35 درصد نقد و بقیه اقساط از طریق شرکت کارگزاری بانک ملی ایران عرضه شود و گویا این بلوک غیرمدیریتی به دلیل عدم وصول مطالبات و معوقه شدن بدهی‌ها روی میز فروش می‌رود تا شاید پایانی باشد بر حاشیه های خصوصی‌سازی مخابرات در کشور.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها