کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انصراف از استيضاح قالیباف


کد خبر : ۱۲۴۴۶شنبه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲:۱۷۲۵۷۱ بازدید

مسوول رسيدگي به پرونده تخلفات ساختماني رخ داده در جريان احداث يك هتل در ارتفاعات شمال غرب تهران، اعلام كرد: با صحبت‌هايي كه از ...

مسوول رسيدگي به پرونده تخلفات ساختماني رخ داده در جريان احداث يك هتل در ارتفاعات شمال غرب تهران، اعلام كرد: با صحبت‌هايي كه از طرف معاون رئيس‌جمهوری در امور گردشگري و همچنين دبير شوراي عالي شهرسازي، درباره ضرورت حمايت از هتل‌سازي با من انجام شد، بنده طرح مدنظرم براي استيضاح شهردار تهران را پس مي‌گيرم.

به گزارش دنیای اقتصاد، ابوالفضل قناعتي، عضو هيات رئيسه شوراي شهر تهران طي چند هفته گذشته، موضوع تخلفات ساختماني يك هتل در حال احداث در منطقه 2 را سوژه سوال از شهردار تهران قرار داده بود و بعد از حضور قاليباف در يك جلسه غيرعلني براي پاسخ به چرايي مجوزهاي صادر شده براي سه طبقه آخر اين هتل 20 طبقه اعلام كرد: «از پاسخ‌هاي شهردار قانع نشدم و بايد كميته كارشناسي، متراژ دقيق تخلفات صورت گرفته در اين پروژه را اندازه بگيرد چون كه ميزان تخلف آن 300 مترمربع گفته شده توسط شهردار تهران نيست بلكه بين 4 هزار تا 7 هزار مترمربع است.

موضع روشن اين عضو شوراي شهر طي يكي، دو ماه اخير اما در جلسه سه‌شنبه گذشته شوراي شهر تغيير كرد طوري كه قناعتي در اين جلسه اعلام كرد: به دليل حمايت از هتل‌سازي و كمبود هتل در پايتخت، از طرح استيضاح مي‌گذرم. وی با اشاره به صحبت نیم ساعته‌ای که با معاون گردشگری ریاست‌جمهوری داشته است، افزود: روزهای گذشته سلطانی‌فر نیم ساعت با من تلفنی صحبت کرد و در خصوص اینکه چه مشکلاتی در حوزه جذب توریست، هتل‌سازی و... داریم، من را قانع کرد که نسبت به هتل‌سازی باید حمایت‌های لازم را انجام داد.

قناعتی با بیان اینکه برای اشتغال‌زایی و حمایت از هتل‌سازی از طرح استیضاح خود می‌گذرم، عنوان کرد: اما این تخلفات و ایرادات قانونی که من مطرح کرده بودم را آقای حناچی، دبير شوراي عالي شهرسازي نیز تایید کرده، اما اعلام کرد باید نسبت به هتل‌سازی حمایت‌های لازم را انجام دهیم. بنابراین به دلیل احترام به اعضای شورا و سخنان معاون رئیس‌جمهوری طرح استیضاح را پس می‌گیرم. در جلسه سه‌شنبه گذشته شوراي شهر تهران، تصميم غيرمنتظره عضو پيگيري‌كننده تخلفات هتل‌سازي با واكنش ساير اعضا روبه‌رو شد.

قناعتي در حين توضيح خود براي انصراف از استيضاح شهردار تهران گفت: آقاي قاليباف اعلام کرد اگر تخلف برایش محرز شود، با شهردار منطقه متخلف برخورد خواهد کرد؛ البته میزان تخلف ۳۰۰ مترمربع نبوده، حتی 1300مترمربع که در کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال بررسی است، هم نیست بلکه تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع از این تخلف ثابت شده که امکان دارد تا ۷ هزار متر مربع نیز برسد. اسماعیل دوستی در پاسخ به قناعتی اظهار کرد: اگر 4700 متر مربع تخلف ثابت شده باشد نباید در برابر این میزان تخلف کوتاه بیاییم. این شورا با کسی تعارف ندارد و شورای کارآمدی شده است. دو هفته است که این سوال وقت شورا را گرفته و اگر این میزان تخلف مستند است، باید با آن برخورد شود و جریمه یا حکم تخریب صادر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها