کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واكنش مجلس به تخریب ساخت‌وسازها‌ی غیرقانونی


کد خبر : ۱۲۴۳۲پنجشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹:۵۸۳۴۵۹ بازدید

یك عضو كمیسیون عمران مجلس با بیان توضیحاتی درباره جلوگیری از ساخت‌وسازها‌ی غیرمجاز عنوان می‌کند که در این مورد نقص قوانینی وجود ندارد.

در حالی که ساخت‌وساز در اطراف شهرهای بزرگ هر روز بیشتر می‌شود، استاندار تهران گفته است که به تازگی 2500 واحد مسکونی غیرمجاز تخریب شده‌ است. حسین هاشمی در مورد برخورد با زمین‌خواری و احیای اراضی ملی به فارس گفته است: برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر تهران برعهده شهرداری است. اما در اطراف تهران تقریباً بالای 95 درصد جلوی تعرض به اراضی ملی را گرفته‌ایم؛ تا حدی که در اطراف تهران 2500 مورد تخریب در عرض یک سال داشته‌ایم.اما در این مورد موضع نمایندگان مجلس چیست؟

محمد حسین فرهنگی، عضو كمیسیون عمران مجلس به اقتصادنیوز می‌گوید: ساخت‌وساز غیرمجاز در نظام شهری یعنی تصرف منابع طبیعی، این مورد اثر زیان بار طولانی مدت دارند و متجاوزان و متخلفان اگر احساس كنند راهی برای قانونی كردن كار آنها وجود دارد از این موضوع سوء‌استفاده می‌كنند و تعداد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

او خاطر نشان می‌کند: در قانون مجلس در این رابطه برای جلوگیری از ساخت‌وسازها‌ی غیر مجاز قدم اول قلع و قمع كردن آنهاست و در صورتی كه تخلفات جزئی باشد یعنی در كاربری خود ساخته شده باشد جریمه‌های مختلف در مجلس پیش‌بینی و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فرهنگی در پاسخ به سوالی كه آیا بعد از این، مجلس قانون جدیدی در رابطه با ساخت و سازها‌ی غیر مجاز تصویب خواهد كرد؟ هم می‌گوید: قانون در رابطه با این موضوع وجود دارد و قانون اجرا هم می‌شود اما در بعضی بخش‌ها غفلت و ضعف‌هایی از طرف مسئولان وجود دارد كه قطعا باید این ضعف‌ها برطرف شود، ما نقصی در قوانین در این رابطه نداریم.

او در پاسخ به این سوال كه آیا برای این ساخت‌وسازها‌ی غیر قانونی برخورد جدی‌تری صورت می‌گیرد؟ نیز تصریح می‌کند: این ساخت‌وسازها در دست مدیریت شهری است، در بعضی از این مدیریت‌ها به صورت جدی و در بعضی بخش‌ها كمتر و ضعیف‌تر با این موضوع برخورد می‌كنند و دستگاه قضایی باید جدی‌تر نسبت به این موضوع برخورد كند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها