کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کراس‌اُورهای ارزان‌قیمت برگزیده


کد خبر : ۱۲۴۲۶پنجشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹:۲۹۱۳۸۷۰ بازدید

کراس‌اُورها حالا تبدیل به خودروهایی محبوب شده‌اند، چراکه مردم خواهان داشتن خودروهایی با اندازه و عملکردی اسپرت در عین داشتن سواری ...
کراس‌اُورهای ارزان‌قیمت برگزیدهکراس‌اُورهای ارزان‌قیمت برگزیده

کراس‌اُورها حالا تبدیل به خودروهایی محبوب شده‌اند، چراکه مردم خواهان داشتن خودروهایی با اندازه و عملکردی اسپرت در عین داشتن سواری دینامیک هستند.

به گزارش صمت، هرچند با تولید کراس‌اورهای جمع‌وجور و ارزانقیمت CX-۳ میزان دسترسی جهانی مردم به خودروهای کراس‌اُور بیشتر شده است اما با احتساب تعرفه‌های واردات و اختلافات ارزی، تهیه این خودروهای ارزانقیمت در داخل کشور هزینه گزافی خواهد داشت و این خلأ با ورود خودروهای بی‌کیفیت پر می‌شود. در ادامه کراس‌اورهای مقرون‌به‌صرفه و زیر ۲۳ هزار دلار را بررسی می‌کنیم.

«توسان» جی‌ال‌اس
این خودرو که سایزی متوسط دارد، از «ساب کامپکت‌ها» بزرگتر و از بسیاری از «کامپکت‌ها» کوچکتر است. توسان با ۲۲۵۴۵ دلار قیمت موتوری ۲ لیتری دارد که به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود و ۱۶۵ اسب‌بخار نیرو و ۲۰۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو دیفرانسیل جلو، نسبت به رقیبان خود مصرف بیشتری دارد و در حالت ترکیبی ۱۰/۲ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. با توجه به اینکه به تازگی نسل جدید «توسان» رونمایی شده است، اگر این خودرو را درنظر دارید باید برای تهیه این خودرو زودتر دست‌به‌کار شوید.

«کراس‌تِرِک» 
به غیر از این خودرو که از سیستم انتقال قدرت AWD استفاده می‌کند، بقیه کراس‌اورهای موجود در این فهرست دیفرانسیل جلو هستند. البته سوبارو سیستم هوشمند چسبندگی در لغزش را نیز برای «کراس تِرِک» XV درنظر گرفته که ردی از آن در سایر خودروهای این فهرست دیده نمی‌شود. «سوبارو» که معمولا محصولات خود را با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک روانه بازار می‌کند، این خودرو را هم از این لطف دریغ نکرده است. مصرف ترکیبی این خودرو ۸/۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که مصرف به نسبت خوبی در این محدوده قیمتی محسوب می‌شود.

«جرنی» آوی‌پی
ارزش‌های دوج «جُرنی» را با قیمتی که دارد نسنجید، این خودروی دیفرانسیل جلو با قیمت پایه ۲۲ هزار دلار، موتوری ۴ سیلندر و ۲/۴ لیتری دارد که با تولید ۱۷۳ اسب‌بخار نیرو، توان مناسبی را در اختیار این «کراس‌اُور کامپکت» قرار می‌دهد اما از آنجایی که این خودرو تنها گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک را در اختیار خریداران قرار می‌دهد مصرف بنزین ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در جاده دور از انتظار نیست.

 «جوک» اس
نیسان «جوک» با آن قیافه عجیبش در حالت پایه تنها ۲۱ هزار دلار قیمت دارد. با اینکه قدرت در «جوک» به دیفرانسیل جلو منتقل می‌شود، این خودرو ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری توربوشارژ، همچنان سواری اسپرتی دارد. این موتور که ۱۸۸ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند به‌صورت استاندارد با گیربکس CVT جفت می‌شود و در شهر ۸/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند که این عدد در جاده تا ۷/۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. با افزایش تقاضا، نیسان بدون هزینه‌ای اضافی رنگ‌های مختلفی مثل رنگ زرد روشن یا همان خورشید زرد و آبی تیره یا همان آبی کیهانی را برای این خودرو درنظر گرفت.

وی‌ال‌ایکس-اچ‌آر
هوندا HR-V جدید نخستین «کراس‌اُور» این فهرست است که قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار دارد. این خودرو که در مجموعه هوندا زیر CR-V قرار می‌گیرد، بخش‌هایی از مشخصات این خودرو را قرض گرفته است. زیر کاپوت این خودرو موتوری ۴ سیلندر و ۱/۸ لیتری قرار دارد که ۱۴۱ اسب‌بخار نیرو و ۱۷۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.
 این موتور که با گیربکس ۶ سرعته دستی جفت می‌شود، با مصرف ۹/۴ لیتر بنزین در شهر و ۶/۹ لیتر بنزین در جاده در صد کیلومتر خودروی محبوبی خواهد بود.

«تِرَکس» ال‌اس
«کراس‌اُور» شهری شورولت که ماشینی بسیار مقرون به صرفه است، در مدل پایه قیمت ۲۱ هزار دلاری دارد. «تِرَکس» که بر اساس شورولت «سونیک ساب کامپکت» طراحی شده با موتور ۱/۴ لیتری توربوشارژ ارائه می‌شود. این موتور که با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است، ۱۳۸ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و ۶/۹ لیتر بنزین در بزرگراه و ۹ لیتر بنزین در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. در نهایت «تِرَکس» باوجود اندازه کوچک، فضای ۱/۳۷ مترمکعبی را مهیا می‌کند.

«پاپ» ایکس ۵۰۰
فیات X۵۰۰ مثل داغی بر سینه تِرَکس است، چراکه با قیمت ۲۰۹۰۰دلاری ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از آن است. این خودرو فیات در بیشتر بخش‌های خود مشابه جیپ «رنگید» طراحی شده است. این دو خودرو که موتوری ۴ سیلندر و ۱/۴لیتری توربوشارژ دارد، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل و ۱۶۰ اسب‌بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگر می‌خواهید خودرویی خوب و مقرون به‌صرفه داشته باشید، باید گیربکس دیگری سفارش دهید، گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک که با پکیج و موتوری دیگر ارائه می‌شود، انتخاب خوبی خواهد بود. البته این گیربکس ۱۵۰۰ دلار هزینه اضافی درپی خواهد داشت.

«اوت‌لندر» اسپرت
حضور نداشتن «اوت‌لندر» میتسوبیشی در این فهرست جای تعجب داشت، چراکه این خودرو با قیمت پایه ۲۰۴۴۵ دلار و موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری نیروی ۱۴۸اسب‌بخاری تولید می‌کند. این موتور که با گیربکس ۵سرعته دستی جفت می‌شود، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و مصرف ترکیبی ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ثبت می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها