کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اولین تجربه رانندگی با کراس اور کوچک لیفان X50

کدخبر:۱۲۴۰۱سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶:۲۸۵۱۲۵۴ بازدید

مهمان جدید لیفان در بازار ایران نه یک شاسی بلند تمام عیار است و نه یک هاچبک ساده . از کد X در نامش مشخص است که لیفان آن را به عنوان ...

مهمان جدید لیفان در بازار ایران نه یک شاسی بلند تمام عیار است و نه یک هاچبک ساده . از کد X در نامش مشخص است که لیفان آن را به عنوان یک کراس اور روانه بازار کرده است و عدد 50 در پس آن از قرار گرفتن در ابعادی پایین تر از شاسی بلند آشنای X60 خبر میدهد.

X50؛جدیدترین محصول لیفان چین است که مدت زیادی از ورودش به بازار های جهانی نظیر روسیه و خود چین نمیگذرد اما در همین مدت محدود موفق به جلب نظر مشتریانی شده که در اولویت نخست به دنبال خودرویی زیبا و البته با قیمت مناسب هستند.

طراحی ظاهری :

جذابیت ظاهری نخستین نکته ای است که خودروسازان چینی در جهان به واسطه آن موفق به کسب موفقیت های فراوان شده اند. X50 در این معادله خوب می درخشد . طراحی نمای جلو آن بی شباهت به برندهای مطرح اروپایی نیست و در عقب نیز اگر نگوییم شباهت زیادی به آلفارومئو جولیتا دارد کم لطفی کرده ایم . به هر حال آنچه در نهایت مورد توجه قرار میگیرد تلفیق زیبایی است که بر چهره X50 نشسته. در نمای جلو چراغهای بادامی در تلفیق با نوار LED نمایی مدرن به X50 بخشیده اند . جلوپنجره کوچک یادآور هاچبک های شهری ایتالیایی است و تمام این نکات از شرکت طراح ایتالیایی همراه لیفان در خلق X50 نشات میگیرد. در نمای جلو X50 یکی از جذابترین آپشن هایی که در نگاه نخست جلب توجه میکند ، نوارهای افقی LED روشنایی در روز اطراف سپر خودرو است که در خودروهای زیر 70 میلیون تومان ایران کمتر به چشم میخورد و در زیبایی ظاهری این خودرو تاثیر بسزایی دارد.

5n25ef8agg6jtcssfmb5.jpg

X50 در نگاه نخست بیشتر به یک خودرو هاچبک نزدیک است که کمی بیش از این کلاس ارتفاع گرفته است . این خودرو در کلاس کراس اورهای کوچک شهری قرار میگیرد که در سبد محصولات لیفان یک کلاس پایین تر از مدل X60 حضور دارد. حداقل ارتفاع این خودرو از سطح زمین در حالت خالی 208 میلیمتر است اما زمانی که ظرفیت سرنشینان ، بار و باک این خودرو پر باشد و وزنش از حدود 1150 کیلوگرم به حدود 1.6 تن برسد حداقل ارتفاع آن از سطح زمین به 166 میلیمتر خواهد رسید که در این حالت مشابه یک خودرو سواری بدون سرنشین و بار است. در طراحی نمای عقب ، اصول یک هاچبک اروپایی کاملا رعایت شده و چراغهای عقب کاملا شما را به یاد آلفارومئو جولیتا خواهد انداخت. بخشی از سپر عقب به رنگ مشکی است که دو چراغ شبرنگ روی آن نصب شده اند و در پایین سپر دیفیوزر نقره ای هر چند به نظر نمیرسد عملکرد فنی خاصی داشته باشد اما به پوشاندن زیربندی خودرو و نمای زیبای عقب خودرو کمک شایانی کرده است . در نمای جانبی مهمترین نکته ای که باز هم X50 را فراتر از قیمتش جلوه میدهد و آن را جوان پسند میکند طراحی خاص رینگ های آلومینیومی نقره ای و مشکی است که روی تایر های 195/60 R15 این خودرو نصب شده است.

با ورود به اتاق X50 ، فضایی سنتی ، مدرن و اسپرت یکجا روبرو چشمانتان نقش میبندد.زمینه قرمز نمایشگرهای پشت فرمان که به سه قسمت تقسیم شدهاند بیش از هر بخش دیگری جلب توجه میکند . در بخش میانی نمایشگر دیجیتالی سرعت قرار دارد و نمایشگر دور موتور اطراف آن به صورت آنالوگ است.در نمایشگرهای سمت چپ ، وضعیت دنده و سوخت موجود نمایش داده میشود و در مجموعه سمت راست ،کامپیوتر سفری ( با قابلیت نمایش مصرف سوخت میانگین ، کارکرد ، فاصله باقیمانده تا پمپ بنزین و ... ) در کنار نمایشگر آمپر قرار گرفته است .


gqp89epum1fprdzdhan2.jpg

صندلی ها با روکش پارهای نشیمن عریض و مناسبی دارند و تنظیم آنها به صورت دستی انجام میگیرد اما جهت های زیادی را برای تغییر شرایط نشیمن در اختیار شما نمیگذارد.سیستم صوتی با 4 بلندگو به ورودی های AUX و USB مجهز شده است و قالب کلی آن قابل جایگزینی با مانیتور های رسمی لیفان است که البته هنوز کرمان موتور برنامهای برای عرضه این نمایشگر را اعلام نکرده است . سیستم تهویه مطبوع عملکرد الکتریکی دارد اما به صورت اتوماتیک عمل نمیکند و باید به صورت دستی تنظیم شود. در سمت راست ترمز دستی ورودیهای AUX و USB قرار گرفته اند و در پایین آن کلید روشن و خاموش شدن سیستم کنترل پایداری ESP است. یکی از نکات مثبت در کابین X50 که در فاصله محوری 2.5 متری این خودرو قرار گرفته است فضای مناسب پا و نشیمن سرنشینان است و در عین حال در جایجای اتاق فضاهای نگهدارندهای تعبیه شده است به گونهای که برای قرار دادن اشیاء اضافی هیچگاه به کمبود فضا در اطرافتان برخورد نخواهید کرد. کنترل ارتفاع چراغهای جلو،تنظیم برقی آینهها و کنترل سیستم مرکزی قفل دربها از طریق کلید های سمت چپ فرمان امکانپذیر است و سیستم صوتی نیز از طریق کلیدهایی که روی فرمان تعبیه شدهاند کنترل میشود. سانروف دو حالته نیز از جمله آپشنهایی است که قطعا روی این کراس اور کوچک مورد توجه مشتریان قرار خواهد گرفت. 

معمولا وقتی یک خودرو چینی قرار است قیمتی حدود 50 میلیون تومان داشته باشد حداکثر انتظار مشتریان از آن ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است و شاید بتوان امیدوار بود که سیستم ترمز هر 4 چرخ آن دیسکی باشد . X50 ضمن بهره گیری تمام این آپشنهای ایمنی و راحت کردن خیال مشتریان با استفاده از برند بوش،به تکنولوژی مجهز است که در خودروهای بالای 70 میلیون تومان به چشم میخورد و آن آپشن چیزی نیست جز سیستم کنترل پایداری ESP که از طریق کلیدی در کنار ترمزدستی روشن یا خاموش میشود . این سیستم با اسکن نتایج محاسبات سنسورهای نصب شده در 4 چرخ،در صورت تشخیص خروج خودرو از محور حرکتی با اعمال ترمز روی چرخ مورد نظر از سر خوردن یا انحراف خودرو جلوگیری میکند.دربهای خودرو پس از رسیدن به سرعت 20 کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک قفل میشوند و 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو مکمل مهمترین آپشنهای ایمنی این خودرو هستند. برای ایمنی یک خودرو همه چیز در آپشن ها و تکنولوژی خلاصه نمیشود بلکه ساختار بدنه نیز میتواند تاثیر زیادی داشته باشد.42 درصد از ساختار بدنه لیفان X50 با فولاد پراستحکام ساخته شده است و تنظیم و طراحی شاسی با همکاری کمپانی مطرح میرا انگلستان صورت گرفته است. این خودرو از نسخه 9 سیستم ABS ، EBD و ترمز کمکی BAS بوش بهره میبرد و سیستم ESP و کنترل کشش آن نیز توسط بوش طراحی شده است.

بخشی از آپشن های ایمنی در خدمت امنیت سرنشینان هستند و بخشی دیگر در خدمت امنیت خودرو .X50 در حالت استاندارد حدود 20 سانتیمتر بالاتر از زمین میایستد که حدود 4 سانتیمتر بیشتر از یک خودروسواری معمولی است و همین امر موجب میشود این خودرو امکان تردد در جاده های خاکی بدون وارد آمدن خسارت به زیربندی را نیز داشته باشد اما رسما به دنبال آفرود نیست و همین که عنوان کراساور را یدک میکشد برای توجیه این ارتفاع کافی است. 


yq9pnpy04g3aulyf7ujx.jpg


لیفان از جمله خودروسازان چینی است که به سازی پیشرانه ها بر پایه نمونه های موفق در محصولات جدید را همواره در دستور کار قرار میدهد . از آنجایی که کراس اوور کوچک X50 وزنی حدود 1150 کیلوگرم و در حد و اندازه های یک پژو 405 دارد ، پیشرانه 1.5 لیتری با کد LF برای آن انتخاب شده که در نسخه جدیدش به تکنولوژی هوشمند زمانبندی متغیر سوپاپ (iVVT) مجهز شده است.حداکثر توان این پیشرانه در دور موتور 6000 به 102 اسب بخار میرسد و حداکثر گشتاورش نیز بین دور موتور 3500 تا 4500 عدد 133 نیوتون متر را نشان میدهد. از آنجایی که X50 کراس اوور شهری به حساب می آید و راندمان بهینه در صدر خصوصیاتش قرار دارد انتقال نیرو به محور جلو انجام میشود و نخستین X50 مورد آزمایش ما در ایران برای انجام این وظیفه به گیربکس اتوماتیک CVT (گیربکس ضریب متغیر پیوسته) مجهز بود اما این آخرین انتخاب کرمان موتور برای X50 در ایران نیست چرا که قرار است این کراس اور با گیربکس 5 سرعته دستی و قیمتی کمتر از نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT نیز به بازار کشور عرضه شود.

گیربکس CVT به دلیل بهره گیری از تعداد زیاد چرخدنده،حالت توقف و ضربه تعویض دنده ها را به سرنشینان القا نمیکند و در هنگام تعویض دنده افت توان احساس نمیشود اما در عین حال بسیاری از کارشناسان معتقدند این گیربکس بیش از آنکه به رانندگی اسپرت کمک کند در راستای رانندگی یکنواخت و بدون وقفه در تعویض دنده ها و همچنین کاهش مصرف سوخت موثر است . گیربکس CVT این خودرو امکان تعویض به صورت دستی را برای راننده محیا نمیکند اما حالت S (اسپرت) برای افزایش شتاب و استارت حرکت برای آن تعریف شده که در مقابل موجب افزایش مصرف سوخت خودرو نیز میشود . مصرف سوخت X50 بنا به اعلام شرکت لیفان با گیربکس CVT 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است و با استفاده از گیربکس دستی این رقم به حدود 6.3 لیتر میرسد. با توجه به تجهیز کامپیوتر سفری این خودرو به سامانه اعلام مصرف میانگین سوخت در طول آزمایش پرفشار ما ، مصرف سوخت این خودرو رقمی حدود 8.5 لیتر در 100 کیلومتر را نشان میداد.

3fmlw45xa9slw183393.jpg

سیستم تعلیق X50 در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب نیز از سیستم تعلیق مستقل Semi-Trailing Arm بهره میبرد که در مقایسه با دیگر سیستم تعلیق ها انعطافپذیری قابل قبولی دارد و فضای کمتری را اشغال میکند وبیشتر در خودروهای کراس اور مورد استفاده قرار میگیرد.یکی از مهمترین مشخصات فنی X50 که به قول ایرانی ها هندلینگ دقیق و مناسبی را فراهم میکند سیستم فرمان EPS برقی است که بهره گیری از آن در این خودرو کوچکجثه رانندگی در فضاهای محدود را بسیار سهل میکند و همچنین حداقل شعاع گردش 9.6 متری ، در طول آزمایش مانور در خیابان ها و کوچه های نسبتا کم عرض را ساده می ساخت.

شرکت لیفان از X50 به عنوان برگ برنده در بازارهای موفق خارجی همچون روسیه یاد میکند اما اولین نکتهای که با نشستن در اتاق X50 ممکن است شما را آزار دهد ، ارتفاع اتاق است که با باز کردن آفتابگیر فضای دیدتان را کور میکند. صندلی نرمی خوبی دارد و در رانندگی بلند مدت به دلیل بهرهگیری از روکش پارچهای موجب عرق کردن در هوا گرم و یا سرد شدن در هوای سرد نمی شود.دسترسی به کلیه کلید ها و آپشن ها نیز با ارگونومی مناسب امکان پذیر است. با روشن شدن خودرو صدای غرندهای از پیشرانه 1.5 لیتری به گوش نمیرسد و عایق بندی و شرایط صدای داخل اتاق مشابه پژو 206 و حتی در وضعیت بهتری است . گیربکس CVT را برای آغاز حرکت با فشردن پدال ترمز در حالت D قرار میدهیم و حرکت را آغاز میکنیم. X50 هر چند در ظاهر و کابین المان های اسپرتی را به شما نشان میدهد اما در شروع حرکت با گیربکس CVT نباید انتظار شروعی توفانی را داشته باشید چرا که در این خودرو تمرکز روی رانندگی اقتصادی بیش از حالت اسپرت است. شروع حرکت معمولا با تاخیر و کندی اندکی همراه است اما به دلیل بازه 1000 دور موتوری حداکثر گشتاور 133 نیوتون متر ، با ورود به دنده 2 کشش خودرو مکث اولیه را از ذهن شما پاک میکند اما شتاب صفر تا صد بسیار خوبی را رقم نمیزند. فرمان برقی با دقت بالا دقیق است و به خصوص در مانور های شهری و خارج از جاده عملکرد دقیقی را به نمایش میگذارد. ترمز های خودرو به واسطه بهره گیری از ترمز های دیسکی در جلو و عقب و تکنولوژی های روز ، عملکرد مناسبی دارند و توزیع وزن مناسب اتاق از سر خوردن بیش از حد خودرو جلوگیری میکند.

X50 در مجموع برای یک رانندگی شهری هر آنچه نیاز دارید را در اختیارتان میگذارد و با استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT در کنار قیمت اقتصادی ، شرایط ایده آل برای استفاده از تکنولوژی های مدرن با قیمتی مناسب را فراهم میکند. قیمت آن در حدود یک هاچبک هموطنش است اما در عین حال قرارگیری اش در کلاس کراس اورها میتواند در عبور از مسیرهای شنی و خاکی خیال شما را راحت کند که مانند هاچ بک های معمولی زیربندی و جلوبندی خودروتان مستعد آسیب دیدن نیست. لیفان تا حدی به این خودرو اعتماد دارد که آن را برای شرکت در مسابقات رالی نیز تجهیز کرده است. سیستم کنترل پایداری ESP،چراغ های روشنایی در روز LED ، سانروف ، طراحی زیبا و قیمت مناسب مواردی هستند که X50 را در بازار آینده خودرو ایران متمایز میکنند و تنها فاکتوری که لیفان و کرمان موتور باید روی آن تمرکز داشته باشند کیفیت است که تنها در آزمایش و بررسی درازمدت قابل بررسی است .

شرکت کرمان موتور هنوز قیمت رسمی این محصول را برای بازار ایران اعلام نکرده است و نمونه های اولیه طی هفته گذشته به ایران وارد شدند که خودرو مورد آزمایش نیز از همین دسته خودروهاست . X50 تنها یک رقیب همکلاس در بازار ایران دارد که شاید خیلی کم به چشمتان خورده باشد . این خودرو گری توال M4 نام دارد و همانند X50 در دسته کراس اورهای کوچک شهری قرار میگیرد اما قیمتی فراتر از 60 میلیون تومان دارد و در عین حال عرضه آن به بازار بسیار محدود است. X50 طی ماههای نخست عرضه به بازار چین تاکنون توانسته در جمع 50 شاسی بلند پرفروش این کشور قرار بگیرد و به رقم 4هزار دستگاهی در ماه برسد که نشان دهنده نتیجه مشابه خودروهای مطرحی همچون هیوندای سانتافه ، میتسوبیشی ASX و نیسان قشقایی است.


ویدیوی شماره یک / هفته نامه خودرو امروز :


ویدیوی شماره دو / وب سایت دنده 6 :

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ابراهيم بوستاني: 1394/3/1216:40:35،
308
48
اگه قيمتش 40 تومن باشه ازش استقبال ميشه
+++++++++++++=
محمد تجریش: 1394/3/1216:42:52،
546
32
جالبه ایکس 60 قیمتش 60 هست این ایکس 50 قیمتش 50 هست!
از مسئولان خواهشمندیم لیفان X10 هم وارد کنند ...
رضا: 1394/3/1216:52:55،
120
186
طبق روال همیشه محصولات کرمان موتور چند نفر دیگه قرار گول ظاهرشو بخورن و بخرنش تا یه ماه بعد با کلی ضرر بفروشنش !
حسین: 1394/3/1216:54:56،
122
217
یه 206 مدل 90 تمیز بخر 28 تومن ارزشش خیلی بیشتره 22تومان دیگه هم به یه درد دیگت بزن
حرفه ای: 1394/3/1216:57:10،
165
53
دوستان عزیز توجه کنید
اگر برنامه های دو خودرو ساز بزرگ کشور و همچنین کرمان موتور و دیگر شرکت ها را ببینید متوجه خواهید شد که متاسفانه اینده خودرو های زیر 90 میلیون در اختیار چینی ها میباشد.(من طرفدار خودرو های چینی و همچنین تعرفه نیستم )
قیمت خودرو های وارداتی هم هرگز کاهش نمیابد به دلایل زیر:
1- تک نرخی شدن ارز مبادلاتی که بسیار تاثیر گذاره (به زودی روی 3200 )
2-افزایش تعرفه خودرو های وارداتی در صورت توافق به میزان 10 تا 15 درصد
3-جلوگیری از واردات خودرو های بدون گارانتی شرکتی یا خرید گارانتی از شرکت برای متفرقه ها
4- هجوم یک دفعه مردم به بازار چون همه تا روشن شدن نتایج مذاکرات دست نگه داشته اند.
البته در صورت توافق احتمالی ممکن است که قیمت ها به طور موقت 2 تا 3 درصد کاهش پیدا کند ولی بعد از برطرف شدن جو روانی افزایش قیمت قطعی است. یا حداقل قیمت ها تغییری نمیکند.
موفق باشید
آرش: 1394/3/1217:03:55،
101
414
ال 90 تصادفی خودمو با صفر این ماشین عوض نمیکنم!
ایرانی: 1394/3/1217:09:37،
90
240
نا ایمن بی کیفیت بی ارزش بدون هر گونه استاندارد معتبر.اسب بخار و ای بی اس چینی یعنی کشک.در کل زیر صفر
داریوش: 1394/3/1217:31:30،
120
86
گفته های جناب حرفه ای کاملا دقیق و درست است
و همیشه واقعیت ها را در نظر گرفته و نظر میدهد و انصافا هم حرفه ای نظر میده و همیشه هم نظراتشون درست بوده.
عزیزان جناب حرفه ای هم همانطور که نوشتند طرفدار خودروی چینی و تعرفه نیستند و نظراتی که نوشتن منطبق بر واقعیت های جامعه هستش .
دوستانی که منفی میدند واقعیت ها و حقیقت را در نظر نمیگرند و گرنه دلیلی بر منفی دادن به نظر ایشون وجود نداره.
حالا به من هم منفی بدید
رضـا: 1394/3/1217:56:55،
84
160
حالا نیست ایکس 60 خیلی خوب از آب دراومد !
حالا رفتن سراغ ایکس 50 !
کلا لیفان در مقابل محصولات تولیدی داخل کشور هم کیفیت پایین تری داره چه برسه در مقابل خودروهای روز دنیا !
ها؟: 1394/3/1218:00:53،
92
27
نميشه تعرفه ها رو بردارن 25 بخريمش ؟
محمد: 1394/3/1218:11:38،
66
93
ملک رونق میگیره دیوانگیه پول دادن به ماشین اونم چینی..
rezzzz: 1394/3/1218:22:15،
51
45
داریوش ما نفهمیدیم تو خود حرفه ای هستیااااااااا!!!!!!!
حرفه ای: 1394/3/1221:25:38،
56
38
جناب rezzzz
من احتیاج ندارم که بیام با یک نام دیگه پیام بدم
دوستان منو میشناسند و میدونند که من خیلی کم نظر میزارم
من فقط با اسم خودم نظر میزارم
حالا یکی اومده از من تعریف کرده شده من !!!!!
عجبا !!!!
امیر: 1394/3/1223:13:49،
61
28
یعنی مثل اینایی که حاضر شدن 50تومن بدن پای دنا نیست که بیان اینم بخرن باور کنین هست الان یارو دیده پسندیده فقط منتظر فروش بزارن بره بخره
ناشناس: 1394/3/1322:08:16،
57
21
داریوش خان اونایی که به حرفه ای و شما منفی میدن دلیل داره. فکر میکنن با توافق شب بخوابن و فردا صبح پراید میشه 6 میلیون و اینجا پر میشه از ماشین های خارجی و ارزون. حالا دوحالت داره یا پول ندارن که همین چینی ها رو بخرن یا اینکه پول دارن اما دلشون نمیاد بدن واسه یه ماشین چینی و همش منتظرن که با همان پول یه ماشین فرانسوی و کره ای بخرن. جالب اینجاست که با سماجت نمی خوان از این خواب خوش بیدار بشن
MiLAD: 1394/3/2711:32:06،
81
28
چرا همه فکر میکنن کره ای خوبه چینی بده
اگه اینطوره چرا اپل اسمبل قطعاتشو میده به چین
چرا همه فکر میکنن یه کشور کل قطعات محصولشو خودش می سازه؟
نه چین نه هیچ کشور دیگه ای بدون همکاری کشورهای دیگه نمیتونه کار خواصی کنه.
ما تو ایران به خاطر اینکه همه چی بلدیم همه چیای محصولاتمونو خودمون میسازیم البته آخرش به این نتیجه میرسیم اونی که چین میسازه برامون هم خیلی با کیفیت تره هم خیلی ارزون تره
بهتر نیست به جای تولید چیزایی که بلد نیستیم تولید کنیم بریم چیزایی که بلیدم به بهترین نحو تولید کنیم و صادر کنیم مثل فرش و زعفران و پسته و ...
اون وقت ما به اونا اینا رو بدیم و اونا هم محصولاتشونو که بلدن بسازن
بهنام: 1394/10/1009:29:50،
41
13
من یه ماهی میشه دارمش . از لحاظ کیفیتی خیلی خوبه یعنی اصلا با ماشین های هم رده اش تو این رنج قیمت مثل 207 قابل مقایسه نیست چون خیلی بهتره ولی نقاط ضعفی هم داره اول این که باند های صدا کیفیت خوبی ندارن و خراب شدن بعد یه ماه - اصطحلاک ماشین نسبتا خوب نیس اگه توی دست انداز برید قشنگ احساس میکنید و سوم اینکه باید اروم اروم بهش گاز بزنی چون موتور توان اینو نداره که سریع دنده عوض کنه(گیربکس اتوماتیک) شتاب اولیه ماشیننم کمه اما بعدش خوب میشه .
در کل راضی ام و میدونم از ماشین ایرانی خیلی بهتره .
بی پول !: 1394/3/1216:43:03،
67
84
تا 50 می ارزه !!!
قیمت: 1394/3/1217:34:21،
87
44
خداییش قیمتش خوبه
نظر خواهی: 1394/3/1217:48:44،
45
130
کدوم بهتره؟
گریت وال هاوال M4 +++
لیفان X50. ---
حسین: 1394/3/1216:44:09،
88
131
چین عروسک سازه نه خودرو ساز ماشینهایی که میسازه فقط ظاهر دارند و از درون تهی هستند .
جوجه چینی: 1394/3/1217:09:05،
140
54
هر چی باشه از خودرو های داخلی بهتره البته غیر از MVM
....: 1394/3/1216:46:04،
68
34
دیگه این سایت نمیام.حرف دلمو زدم بدون توهین و بدون سیاسی کاری اما ثبت نکردی.
رضا: 1394/3/1612:29:31،
82
21
از خودروهاي داخلي خيلي بهترن خيال همه راحت باشه بريد خودروهاي صفر توليد داخلو ببينيد مخصوصاً رفتار با مشتريا رو اون وقت اگه با كله نرفتيد همين چينيا رو بخريد
خيليم خوبن
محمد: 1394/3/1216:51:37،
141
69
سال 56 وقتی 16 سالم بود یه انبر قفلی آمریکایی خریدم 400 ریال پس از 37 سال این انبر قفلی علیرغم اینکه سخترین کارها را با هاش انجام دادم آخ نگفته و یقینا عمرش از عمر بنده که هیچ شاید نوه من هم بیشتر باشد ولی یه انبر قفلی چینی بخر 6 ماه میهمانت نیست . باید یاد بگیریم خودرو را از سازنده معتبر بخریم در غیر اینصورت پولمونو دور ریختیم . باید جنس های بزک شده این لگن سازارو نخریم .
جنگجو: 1394/3/1218:33:11،
140
22
اکثریت بلدن جنس خوب بخرن
شما بفرما با کدوم پول
حامد: 1394/9/1119:15:51،
41
14
چین محصولات گران و بسیار با کیفیت هم داره، این بازرگانان ایرانی هستند که میرن بنجل سفارش میدن.
از ماست که بر ماست.
حسین : 1394/10/120:09:59،
31
11
اخه این چه حرفیه. شما داری یه جنسی رو که صرفا فقط به خاطر قیمت پایینش وارد کشور شده رو با یه ماشین روز دنیا که خیلی از کشور ها دارن از این ماشین استفاده میکنن مقایسه میکنی؟!
چه بخواید چه نخواید صنعت خودرو سازی توی چین با سرعتی باور نکردنی داره رشد می کنه و نمیتونیم کیفیت ماشین هاش رو زیر سوال ببریم.
Kiavash Hoseinzade: 1394/3/1216:51:53،
86
29
چهره جذابى داره مخصوصا برا جوونا،حالا بايد ببينيم تو قلبش چيه
کپی: 1394/3/1216:59:12،
30
27
Opel Mocha
hamid: 1394/3/1217:04:30،
23
64
چراغای جلوش عین mvm 315 new هستش
fred: 1394/3/1217:11:00،
70
48
قدرت موتور 102 اسب تو 6000 دور !!!! بفرما اسباب بازی دیگه
حسین: 1394/3/1217:24:50،
59
46
رنو کپچر 120 اسب بخار روی دور 4900 بنظر میاد شتاب خوبی داشته باشه فرانسوی هم هست ارزش خرید تا 75 میلیون داره .
amir: 1394/3/1218:29:45،
71
23
رنو کپچر قیمتش اعلام شده 100 تومن نه اینکه 70 تومن.
fooadjalili: 1394/3/1217:59:07،
69
23
از پشت من شبیه اسپرتیج دیدمش
عشق ماشین: 1394/3/1218:10:52،
75
26
بعضیا با اسم ایرانی و... میان تیپ میهن پرستی بر میدارن مثلا که چی ؟ حتما برم 43 تومن بدم دنا بگیرم یا نه برم ال لگن بگیرم همینا به ده تا از اشغالا میارزه. اگه قیمت زیر 45 باشه فروش خیلی خوبی داره
وحید@@@@: 1394/3/1218:16:31،
42
110
مشتری اینجور ماشینا یه عده هستن که میخوان با 50 60 ملیون پز پرادو یا

لندکروز بدن.
علی: 1394/3/2123:55:01،
88
15
دوست عزیز!
چرا ماها همش میخوایم بهم بتوپیم و جبهه بگیریم!
شاید تعدادی دنبال پز دادن باشه اما عده زیادی اینطور نیستن
شما تو این رنج یه ماشین نشون بده که آدم بخره! آخه چی هست؟
همش ماشینای فیس لیف و دهه 80 90 میلدی
یا فوقش ال 90 و 206 که ظاهرشون فوق العاده تکراری و خسته کننده شده!
آدم میخواد ماشینی سوار بشه که حداق ظاهر بروزی داشته باشه اما خوب وقتی تعرفه گمرکی و سود دلال ها اونقدر بالاست که با این پولها نمیشه ماشین برند معروفی رو گرفت چه میشه کرد..
وگرنه منم عاشق سینه چاک ماشین چینی نیستم و قوبل دارم که کیفیتشون هم خوب نیست اما قبول کنید که خودروهای وطنی و مونتاژی این رنج هیچکدوم کیفیت مناسبی ندارن ..
بنده تو این 2-3 سال تیبا , پارس و 206 رو تجربه کردم همگی صفر خریدم
اما ...
همگی مشکلاتی داشتن..
به همین دلیل اصلا قبول نمیکنم که تو این رنج انتخاب بهتری هست ....همه در یک سطح هستن .سطح پایین .
کارشناس: 1394/3/1219:29:59،
72
26
این از بدبختی ماست که خودروسازان کشور بعد از 50 سال سابقه
در خودروسازی باید تولیدشان بر اساس تکنولوژی سه دهه پیش
ولی خودروسازی که تا ده سال پیش فقط موتورسیکلت تولید می کرد
الان چنین خودروهایی تولید و به بیش از شصت کشور دنیا صادرات
دارد.
رضا1346: 1394/3/1220:18:53،
64
25
رضا1346
یه مدیر عاملی داریم تو شرکتمون بیا و ببین . بجای آنالیز تولید گیر داده به نظافت . بچه ها اسمشو گذاشتن . اتک .یه فوق دیپلم شده مدیر عامل ، کرکر خنده . بقیه جاها هم همینطوره . ربطه رابطه
554: 1394/3/1219:52:07،
32
34
باز هم یک ماشین چینی با یک موتور ضعیف تنبل کند وبدون هیج لذت رانندگی اگر دقت کنید این موتور روی اکثر ماشینهای چینی مثل انواع سری H320 و 330 و 230 و.............. موجودمیباشد چرا برای یک ماشین حق اننخاب چند نوع موتور در ایران موجود نیست
آرش: 1394/3/1220:00:22،
76
20
اتفاقا اینا میاد من خوشحال میشم از این جهت که یه تو دهنیه به خودروسازای داخلی که بعد 35 سال هنوز پارس و 405 و پراید تولید میکنن و اونوقت چینیا بعد 10 سال اینارو دارن میسازن 10 سال دیگه ببین چی میسازن...این نتیجه عظم و همت اونها و روابط خوب با دنیاست که میتونن از تجربه خودروسازان بزرگ استفاده کنند مثل جیلی که از ولوو کمک گرفت ...
اروميه: 1394/3/1220:20:56،
73
28
والاه اگه قيمتش ٥٠ باشه نسبت به اون يكى چينيا مفت هستش. مثلاً همين mvm315 نيو كه ٤٠ تومنه و نسبت به ماشيناى ٤٠ تومنى ايرانى خيلى بهتره. فكر كنم قيمتش ٦٠ بيشتر باشه چون x60 هم ٧٠ تومنه… از ملتم خواهشم اينه كه بيان واقيعت هارو قبول كنن گذشت اون زمونى كه دلار ١٠٠٠ تومن بود. بابا الان همه چى گرونه فقط ماشين نه كه.
خسته شدم از بس نظرات تكرارى در مورد بد بودن ماشيناى چيى خوندم. مقايسه كنين كدوم چينى نسبتن بهتره. وقتى محكوميم به اينا وقتى محكوميم به …
رضا: 1394/3/1220:31:45،
47
114
چینی یعنی اشغال مشتری اول اخرش خودتی برو یه پارس یاال نودبخرکه هروقت لنگ شدی پول نقده نه اشغال چینی که گریه هم کنی کسی نمیخره
متاسف: 1394/3/1222:14:43،
81
26
واقعا طرز فکر امثال شما یکی از دلایل بدبختی ما ایرانی هاست !
آرش: 1394/3/1223:08:09،
54
23
داداش اتفاقا من هم ال90 دارم هم چینی هر 2 تاش از جهاتی خوبه مثلا ال 90 رو برای شهر به چینی ترجیح میدم چون به شدت نرمتره مخصوصا گیربکسش اما چینی برای جاده کمی راحتتره...شتاب ال 90 بیشتره فنیش بهتره ..خلاصه چینی هم اونقدرا بد نیست
م ک: 1394/3/1221:14:04،
41
69
فامیلمون یه ایکس ۶۰ داره از اگزوزش صدای مینی بوس بنز درمیاد
شهروند ایرانی : 1394/3/1223:34:42،
45
28
من که سوار نشدم ولی اون چیزی که مشهوده میگن x60 صدای موتور میپیچه تو کابین!!
ظاهرشم زیاد چنگی به دل نمیزنه از نظر من!
ولی هرکسی یه سلیقه ای داره.

ولی x50 جذاب تره! امیدوارم مشکل صدای موتور توی اتاق هم حل شده باشه
امین: 1394/3/1302:41:03،
63
23
چیزی که معلومه پیشرفت سریع چینی هاست! از همون خودروهای پر از مشکل در عرض همین 5 سال به کجا رسیدند! ادم سرش سوت می کشه!
شاید هم نشون میده ساختن خودرو اصلا دیگه امروزه کار سختی نیست! که چینی های عروسک ساز هم از عهده اون دارن بر میان و ما چقدر بدبختیم که هنوز باید تاوان حمایت از این دو خودروساز داخلی که هر روز به عقب می رن را بدیم!
رضا: 1394/3/1310:28:26،
30
42
من تجربه داشتن ماشین چینی راگفتم فقط قبل ازخرید یه پرس وجو ازنمایشگاههای خودرو بکنید همه چیزدستگیرتون میشه اونوقت ببینیدحتی کسی حاضره پارس یاال نودصفر روباX60 دست دوم تعویض کنه؟ دوستان عزیز ماشین چینی ظاهرمناسب وامکانات خوبی داره اما ازلحاظ خدمات وفروش دست دوم بسیارمشکل داره البته درنظرداشته باشیداینجا ایرانه وشمانمیتوانید نسبت به موارد گفته شده بی تفاوت باشید چون حتما متضررمیشید
Rainy: 1394/3/1313:19:09،
40
20
چیزی که جالبه اینه، که ارتفاع x50 با L90 برابره!
حدود ۱۵۵ سانتیمتر.
که نسبت به x60، پونزده سانت کوتاهتره.
قطعا حس شاسی بلند سواری رو نخواهد داشت.
مهرداد: 1394/3/1314:24:39،
54
19
تعلیق عقب نوشته شده مستقل Semi-Trailing Arm (یا همان چند بازویی مثل جک جی 5) که صحیح آن از نوع نیمه مستقل Torsion Beam و مثل ال نود و لیفان 620 است.
با این قیمت و امکاناتی همچون سیستم پایداری الکترونیکی نسل 9 بوش و گیربکس اتوماتیک سی وی تی خرید معقولی بنظر میرسد.
مهرداد: 1394/3/1315:42:44،
20
24
در تصاویر سایت های چینی نه دکمه خاموش کردن سیستم کنترل پایداری مشاهده میشود و نه دکمه های کروز کنترل در ضمن تعلیق عقبش مستقل نیست و از نوع میله پیچشی مثل لوگان است
محمد جواد: 1394/3/1318:08:01،
29
48
بخرید, ماشین چینی و کم کیفیت بخرید, هدفم این است که متقاضی برای خرید شاسی بلندهای کره ای کم شود تا با کاهش قیمت من هم اسپورتیج بخرم.
بخرید شاسی چینی بخرید.
داغدار: 1394/3/1320:44:50،
55
21
مجله ماشین سال 90:نمی دانم این را به حساب موفقیت کمپانی
لیفان بگذاریم که تا 5 سال پیش موتورسیکلت تولید می کرد در این
مدت کوتاه به جایی رسیده که محصولات موفق با نام و نشان تجاری
خودش تولید و صادر میکند یا به حساب تاسف انگیز بودن اوضاع صنعت خودروی کشورمان که بعد از نیم قرن نه تنها خودروساز نشدیم
بلکه در مونتاژ هم پیشرفتی نداشته ایم.!!!
ملیکا: 1394/3/1407:42:22،
50
25
واقعا باید به کرمان موتور تبریک گفت. x60 جدید خیلی نرم و پرقدرت هست و قطعا x50 هم از نظر ظاهر و قیمت بازار را قبضه می کند
شايان: 1394/3/1408:40:32،
44
28
كاش مردم خيلي عاقل شوند و به نخريدن خودرو تا اطلاع ثانوي ادامه دهند. اينا حق ما ها نيست
ali abasi: 1394/3/1523:39:21،
48
25
من راضی ام خودرو بیکیفیت اما گران چینی سوار شم اما از فرانسه خودرو وارد نکنیم
amir: 1394/3/1610:57:41،
23
27
میشه بگی چرا؟
حاضری از چین آشغال بیاد. از فرانسه خوبش نیاد.!!!
مهرداد: 1394/3/1813:18:50،
16
11
باسلام:
مقاله در دو جا احتیاج به اصلاح دارد:
1- سیستم تعلیق عقب این خودرو نیمه مستقل و از نوع تورشن بار است مثل لوگان و نه مستقل؛
2- تصاویر منتشر شده از نمونه‌های اولیه در سایت‌های چینی حاکی از این است که نه مجهز به سیستم کنترل پایداری ESP است و نه کروز کنترل دارد چون در پانل و فرمان خودرو چنین کلیدهای کنترلی دیده نشد.
مریم: 1394/3/2107:37:50،
34
7
چه فرقی میکنی باید کلی پول داشته باشی تا بتونی ماشین خوب بخری وقتی پولت در حد 40تا 50باشه میتونی چی کار کرد مجبوری بری چینی بخری ماشین های 206یاپرشیا_یا.....اینا هم دیگه هندی یا چینی هست چه فرقی میکنه
سیاوش: 1394/3/2118:29:35،
32
6
بهترین قطعات الکترونیکی دنیا تو چین تولید میشه.به علت پایین بودن قدرت خرید در ایران و عدم نو اوری در تولیدات داخلی مردم بطرف خودروهای چینی تمایل پیدا کردند.خداییش قیافشخیلی جالبه
خسته از ماشین داخلی: 1394/3/2514:07:58،
51
16
دوستانی که انقدر سنگ پژو و ال 90 رو به سینه می زنند می شه بگن قطعات این ماشین ها از کجا میاد. میشه بگن زمانی که ماشین مشکل پیدا می کنه خدمات خوبی میدن یا نه؟
من خود یه پژو SD V8 فول سال 92 خریدم شاید باورتون نشه فقط دو ماه منتظر یک واشر درب سوپاپ بودم. ماشین صفر تمام موتورش شده بود رودغن بعد از 2 ماه واشر عوض کردن یه جای دیگش شروع کرد به مشکل دار شدن.
عزیزان خودروهای داخلی هم چینی هستن فقط اسمشون اروپاییه
باز صد رحمت به همین شرکت های چینی که دنبال اسم و رسم هستن و حداقل ماشینهاشون رو به روز تولید می کنن.
ali abasi: 1394/3/2515:41:14،
47
20
در جواب امیر چون نزدیک 20ساله ما داریم به شرکت های فرانسوی سود میرسانیم اما هنوز در به اندازه یکک نمایندگی در ایران سرمایه گذاری نکردن وقبل از مزاکرات میرن از اسراییل نظر سنجی میکنن میان ما را تحریم میکنن همون لوازم یدکی 30 سال پیش را هم به ایران نمیدن
باز ازشون خرید کنیم قوی تر بشن؟؟؟؟!!!
بی طرف : 1394/3/2516:03:21،
38
15
با سلام خدمت همه ی هموطنانی که به اتفاق اکثرا از کیفیت ماشین‌های چینی خرده میگیرند اما یک سوال مگر تولیدات داخلی که میفرمایید بهترن؛ قطعاتشون به جز چین از کدام کشور وارد مملکت ما میشود پس تولیدات داخلی به کلی یه جواریی چینی هستن ولی ما باز میگیم تولید داخلی!!!!!
بعد شرکت های چینی لااقل اگر کپی کاری میکنند حداقل با چند تا شرکت اروپایی هم برای ساخت و طراحی مشورت میکنند حالا در ایران ما سورن رو باز طراحی میکنیم و اسمش میشه دنا و یا سری های پراید ها تا وانت پراید...
پس با یکم تفکر میفهمیم که وقتی با توان مالی که داریم نمیتوانیم محصولات لوکس و با کیفیت سوار شویم پس همین چینی ها اگر هیچ چیز نداشته باشن حد اقل ظاهر دارند.
sz: 1394/3/2813:05:03،
35
19
با سلام واقعا برای من سخته که ببینم بعلت بی کیفیتی خودرو های داخلی مجورم خودرو های چینی وغیره را بخرم چرا سرمایه ملی ما باید به هدر برود اگر بجای کمیت در تولید داخلی یکم به کیفیت بها میدادیم همه خودروی داخلی تهیه میکردند . البته مشکل از بی برنامه بودن و عدم وجود مدیران لایق و دلسوز میباشد .
فرامرز عزيززاده: 1394/3/3112:14:20،
22
40
واقعا محشره 206 اس دي وي 8 منظورمه
مرتضی: 1394/10/201:43:41،
11
16
سلام.باور کنید دوستان هرماشینی بگین یا داشتم یا سوار شدم از نظر من عزیزان تارنج 35 میلیون هیچی دووسیلو نمیشه از همه نظر عالیه و به هیچ عنوان اگر واقعا در حد صفر باشه لاستیکش به هرچی پژو و سمند و ال 90 و 206ولیفان میارزه.هیچ کدوم ازاینا نه به نرمی دوو سیلو میرسه نه به امنیت من خودم 17 ساله مکانیکم تعریف از خود نباشه الکی حرف نمیزنم.
علي : 1394/3/3112:15:38،
18
34
فقط پرايد اونم مدل 89 اس ال
ااا: 1394/4/218:26:11،
44
19
سلام به دوستانی که میگن جنس چینی بده ، درسته حق با شماست ولی با 50 میلیون میشه ماشین کره ای یا ژاپنی گرفت ؟ یا شاید پارس و دنا کیفیت خیلی بالایی دارن که ما خبر نداریم من یک سال لیفان 620 داشتم و ازش خیلی راضی بودم (نسبت به ماشین های قبل از اون که سمند و ال 90 داشتم) وقتی پول یک عمرتو می خوای بدی ماشین هم کیفیت برات مهمه هم ظاهر ماشین که ازش لذت ببری حالا وقتی پولت نمیرسه ماشین با کیفیت ژاپنی بخری میری ماشین چینی می خری که ظاهر خوب با امکانات خوب حداقل داشته باشه
آرمان: 1394/4/1021:04:56،
49
20
جنس چینی بده درست. چین خودرو ساز نیست درست. اما عزیزانم خداوکیلی اگه کرمان خودرو کمی از این چشمه ها نیاد و به هر حال یک تنوعی نده به این بازار سایپا و ایران خودرو همین لیفانو جلوش مارک ایران خودرو میزنن اسمشم میزارن ایرفان بعد 60 میلیون میگن فعلآ بدین یک سال دیگه تحویل میدیم تازه قیمتش هم همون موقع میگیم. کرمان خودرو داره بازارو بالانس میکنه. البته من نمیگم کار خوبی میکنه. کار خوب اینه که نماینده های مجلس به سایپا و ایران خودرو اولتیماتم بدن و وقتی دلار 1000 تومنی را 3500 میخریم دیگه تعرفه وارداتو بر میداشتن. بعد میدیدین که ایران خودرو با تویوتا که هیچ بلکه با فولکس و ولوو و آئودی هم قرار داد تولید میبست تا هیوندا و کیا هم بده بشن. یک زمانی شرکتهای نیسان و مزدا در ایران تبلیغ برای فروش میکردند و از بس مردم آلمانی و امریکایی سوار بودن میگفتن ماشین ژاپن هم ماشین میشه...
alireza: 1394/4/1105:45:32،
27
29
من 206 دارم قبلش هم پارس داشتم و پراید
از هر سه تاش راضی بودم
اما این ماشینای داخلی از لحاظ ظاهری و آپشن خیلی پایین هستن و ما جوونا رو ارضا نمی کنن و متاسفانه به حاطر تحریم ها و بدتر از اون فساد مالی شدید بین سران تا اطلاع ثانوی شرایط پرداخت ماشین های لوکس دنیا رو نداریم و هر لحظه ممکنه گول ظاهر خودروهای بی کیفیت چین رو بخوریم
به قول پدرم صاحب اول و آخر این ماشینا خودتی
مختاری: 1394/4/1214:53:23،
17
27
تو ماشینای در حال حاضر بازار فقط اس5
جواد: 1394/4/3018:40:24،
27
21
آخه با ماشین 50-60 تومنی هم مگه پز میدن.اگه می خوای پز بدید باید بنز و BMWسوارشید که حداقل 500 -600 تومن بیرزه
گذشت اون زمان که با پژو و ماشین صفر پز میدادن
الان این رنج ماشینا فقط برای گذران زندگیه
سجاد: 1394/5/1500:57:33،
34
11
سلام
من خودم ef7دارم و عاشقشم بابامم تازگی x60خریده خیلی ازشش خوشم اومده.رانندگی باهاش لذت بخشه تصمیم گرفتم اگه x50 اومد حتما ثبت نام کنم.راستی دوستان هممون میدونیم که ماشینای ایرانی هم قطعاتشون چینیه پس الکی بحث نکنید
هیدن: 1394/6/1401:03:45،
28
10
اسکله هرکی فک کنه ماشین پراید سه میلیونی که ارزش واقعیشه همین قیمت و ما داریم بیست و خورده ای بالاش پول میدیم بهتر از هر ماشین چینیه که وارد شده حالا نه فقط پراید هر ماشینی که اسم ساخت داخل روشه الکی اونایی که نمیتونن بخرن و پراید سوارن سنگ ماشین ایرانی رو به سینه نزنن چون همینا اگه پول بیاد دستشون فردا میان از ماشین چینی که هیچ از سه چرخه پاکستانی و هندیم تعریف میکنن فقط ندارن الان بخرن جوش میزنن و جو کیدن ماشین چینی خیلیم خوبه قیمتشون خوبه خدماتشون خوبه از همه لحاظ به ایرانیا سر هستن هرکسم که داره بخره بهتر بسم الله بره بخره قرار نیست بنز دویست میلیونی رو با ماشین پنجاه میلیونی مقایسه کنیم که باید اونی که مقایسه میکنیم هم قیمت باشن فقط من نمیدونم چرا یه عده نادون مقایسه میکنن بازم حرف زیاده شنوده باس عاقل باشه والسلام
مهدي: 1394/10/515:34:32،
14
15
مونتاژ كارهاي داخلي هم خوب فهميدن كه عقل مردم به چشمشونه !!!! پس قيد پولتون رو بزنيد و از چهار چرخه هاي بزك كرده چشم بادومي ها اونم با مونتاژ وطني لذت ببريد
بابک: 1394/7/1322:41:25،
22
12
سلام خدمت همه دوستان.من فکر میکنم صنعت اتومبیل سازی چیزی نیست و همینجوری .... نیست که مثلا فلان کشور بیاد و اتومبیل بیکیفیت تولید کنه و توقع حضور موفق در بازار اتومبیل دنیا رو داشته باشه. من در یکی دو کشور خارجی همین اتومبیلهای بیکیفیت چینی رو (البته به نظر بعضی ازدوستان) دیدم که همچین کمم نبودم و اوجا بود که فکردم معغوله خودرو سازی برای کشور چین بسیار مهمه چرا که ظاهرا قراره در چند سال آینده بزرگترین خودرو ساز در دنیا بشه و من مطمئن هستم که همینطور هم میشه پس بیایم با خودمون روراست باشیم و قبول کنیم که اتومبیل چینی در حال حاضر از اتومبیل ایرانی با کیفیت تره و در ضمن به پول تو جیبمون هم نگاه کنیم.
مستوری: 1394/8/1414:44:27،
20
15
با سلام
من قصده خرید جی 5 اتومات داشتم که این ماشین رو دیدم و با توجه به طراحی اسپورت و قشنگش تصمیممون رو عوض کردیم و یه مشکی خریدیم اما نکته مهمتر پیدا کردن شخص یا نمایندگی بود که با تحقیقی که تو مقاله ها و انجمن های در ارتباط با کرمان موتور انجام دادم با نمایندگی 1771-گلریز اشنا شدم (خیابان دولت) ، با اینکه این نمایندگی به من اصلا نزدیک نبود اونجا رفتم ، خریدم رو انجام دادم و تفاوت رو در نحوه برخورد و اطلاع رسانی به مشتری و ارائه خدمات دیدم . ایراد به طور کمی و کیفی در هر امری در تمام دنیا و جود داره و لی اون چیزی که مربوط به انسانها میشه (اخلاق و رفتار های شخصی) که ارادی و قابل کنترل هستش ، ارائه انها به بهترین شکل نتنها چیزی کم نمیکنه بلکه باعث سربلندی و نام آوری هم میشه .
سعیدی: 1394/8/2617:11:08،
18
9
این خودرونسبت به خودروهای مشابه (غیرچینی)قطعاکم وکاستی داردولی باتوجه به کیفیت نازل خودروهای داخلی ونداشتن رقیب دراین طیف قیمت (۵5میلیون) به چنددلیل مناسبه :
۱-دنده اتوماتیک(رفاه وآسایش درترافیک درون شهری)
۲-فضای کافی سرنشین وصندوق آن بهمراه باربندفابریک
۳-زیبایی خاص
۴-جمع وجوربودن ابعادخودرو(هنگام پارک کردن)
۵-کم مصرف بودن
۶-تجهیزات رفاهی نسبتا کامل (به روزبودن)
۷-….
Armin+: 1394/8/2914:24:55،
16
16
سلام.من X50 رو بررسی کردم.کیفیت این ماشین نصبت به 206 مدل 92 به بعد بسیار بالاست اما وقتی کاپوت ماشینو بالازدم و طبق مقایسات من توی MVM و برلیانس 320H دقیقا وضعیت نسبتا مشابه ای دارن و تنها تو قالب مقایسه بنده برلیانس 320H از لحاظ کیفیت و موتور به قول پارس خودرو بی ام دبلیو و شاسی تویوتا برتری داشت.. همچنین از لحاظ قیمتی.بازهم بنده کارشناس نیستم اما مقایسات خودمو گفتم.اگر کسی درحد کارشناس میتونه توضیح دقیق تری بده من مشتافم بدونم واقعا.با تشکر از ایران جیب
علی: 1394/9/401:11:36،
22
12
من نمیدونم چرا هر سایتی میرم یک پستی میبینم که توش نوشته من میخواستم فلان ماشینو بخرم و رفتم از نمایندگی گلریز خریدم. چون آدم خوبیه و فلان و..... خوب خیلی تابلو هست که آقای گلریز خودش توی تمام سایتهای مرتبت به کرمان خودرو داره به عنوان مشتری از خودش تبلیغ میکنه. مدیر سایت چرا تبلیغات را منتشر میکنید.
مسعود: 1394/9/1621:43:59،
14
25
بابا موتورش شدیدا ضعیفه ،،، یعنی 100 رحمت به آردی یا همون روا...
بابا نخرید ،،، یه کمی به روز باشید...
reza: 1394/9/1700:40:59،
13
19
سلام ، تجربه 250 کیلومتر رانندگی با لیفان ایکس 50 اتومات بعد از تحویل گرفتن
بهتره از اینجا شروع کنم که وقتی تصمیم به خرید این خودرو گرفتیم چون به نمایشگاه ها اعتماد نداشتم به نمایندگی مراجعه کردیم ونمایندگی محترم قیمت 56 میلیون دادند ولی در سایت های فروش خودرو قیمت خیلی کمتر و حدود 52 میلیون بود ونمایندگی اظهار داشت که چنین چیزی نیست و برای جلب مشتری این قیمتو میگن و بالاخره با ما قرارداد 56 میلیون بستن . حدود 10 روز بعد که واسه تحویل رفتیم وقتی در نمایندگی مشغول تحویل گرفتن خودرو بودیم چند نفر از نمایندگی قیمت می گرفتن به اونا قیمت 53 میلیون و سیصد میداد و وقتی من نسبت به قیمت 56 میلیونی اعتراض کردم هیچ جوابی ندادن و گفتن قیمت 56 میلیون هست و شما اشتباه شنیدی ولی بعد که از چند نمایندگی دیگه قیمت گرفتیم و حتی در سایت کرمان موتور بررسی کردیم متوجه شدم قیمت 53 میلیون و سیصد هستش ( اون هم در
رسول: 1395/5/3023:07:30،
26
23
داداش آخر سر تجربه ۲۵۰ کیلومتر رانندگیتو نگفتی که!!!
رمضان احمدی دستجردی: 1394/9/1811:25:39،
18
10
با سلام
لیفان x50 صفر دنده ای دارم و به قیمت 46.5 فروشنده هستم
هر کی خواست در خدمتم . قیمت کارخانه 48.3
09140086756
حسین : 1394/9/1920:49:43،
27
13
خودرو x50 رو از نزدیک دیدم خیلی با کلاس و به روز هست.دنه اتومات هم که داره.ال لگن رو میفروشم اینو میخرم.اشتباه کردم ال لگن پیری رو خریدم
ی هموطن: 1394/9/2319:44:35،
12
11
سلام ب همگی
من میخوام x50بخرم اما از نزدیک ندیدمش تو شهر ما کرمان موتورنمایندگی نداره برام مهمه ک شاسی بلند باشه مث عکساش اما انگاری خطای دیده و بقول دوستان مث 206می مونه.خواهشی ک دارم اونایی ک دارن بهم بگن از نظر جثه وهیکل و قدو قواره و ارتفاع مث کدوم ماشین از ماشینای رایج تو ایرانه ممنون ازتون
علیرضا: 1394/9/2523:04:35،
24
8
ارتفا کمی بلند تر از ال نود هست. دوستان هم که میگن مثل 206 هست احتمالآ چشماشون کمی ضعف داره.
msa: 1394/10/515:24:36،
13
13
ارتفاع هم اندازه ال90 ! براي يه ماشين بقولشون نيمه اس يو وي اصلاً جالب نيست
عرب: 1394/11/718:50:19،
15
7
سایزش تو مایه های mvm315h اما قیافش خوبه. آنچنان شاسی بلند نیست و مصرف سوخت کمی داره.
آرمان: 1394/9/2523:05:14،
20
13
امروز 25 آذر.تجربه برخورد با ایکس 50 و رانندگی 40 کیلومتر. همانطور که انتظار میرفت با توجه به طراحی نوین انجین در کلیه کشورهای صنعتی موتور این خودرو در حد مطلوب نمایان شد و قدرت 100 اسب بخار در این موتور 1500 سی سی پاسخ گو نیاز است. سیستم انتقال قدرت شاید کمی با سستی عمل کند و با زمان کمتر و قدرت بالاتر نتواند نیرو تولیدی را انتفال دهد. البته در حد چند ثانیه. که بعد از آن مشکل برطرف میشود. صدای موتور زیاد نیست. مانند خودروهای معمولی و موجود در بازار. صدای اتاق دارد اما آزار دهنده نیست. فرمان نرم و بدون مشکل. سیستم صوتی متوسط. ترمزها خوب و کار آمد. صندوق عقب جا دار. کیفیت قطعات داخلی و داشبورد و کنسول زیاد مطلوب نیست. پوشش سقف و ستون از داخل در حد خوب و رو به بالا. موناژ بسیار ضعیف کرمان موتور در زیر کاپوت به نحوی است که انگار سیمها از خرطومی برق ساختمان رد شده و با چسب برق به هم متصل شده و
ایمان: 1394/9/2715:54:45،
17
10
سلام دوستان من بین ۲۰۶تیپ ۵و لیفان ایکس ۵۰ گیج شدم خواهش میکنم بدون تعصب راهنمایی کنید از چهره لیفان خوشم میاد ولی ۲۰۶رو دوستان ترجیع میدن اخه ۲۰۶ دیگه مثل اون سابقش نمیشه میگن،اگر تجربه ایکس ۵۰رو دارید بگید..در کل راهنمایی کنین ممنون
ایمان: 1394/9/2715:57:48،
18
12
اقا رضا حالا در کل از قیمت که بگذریم خدایی چطوره ایکس ۵۰راضی هستی؟یه توضیح بدی ممنون میشم
سروش: 1394/10/419:36:35،
23
8
نخرید بابا با 50 تومن انتخابای بهتر هست مثل فورد مازراتی موستانگ تسلا چزا میرید چینی میخرید خو چند تا از همین دوستایی که کامنت دادن من شاهدم 50 تومن دادن لکسوس 2014 خریدن اصلا نرید آشغال چینی بخرید آدرس بگیرید ببینید نخ ماشینشون رو از کجا میخرن دیر پاره میشه به ما هم بگن خخخخخ
همه ماشالا کارشناس شدن
بابا هر کی هرچی حال میکنه اندازه پولش هزینه کنه معقول
عليرضا: 1394/10/1117:46:28،
25
9
سلام
خواهش مي كنم زياد از محصولات خودمون تعريف نكنيد دو تا مدير توليد داخلي مي بينن با خودشون ميگن بازم جا داره از توليد دزدي كنيم
كشور چين هر سال داره بهتره ميشه و ايرادات برطرف ميكنه اما ايران هر روز داره بدتره ميشه به طور مثال ٢٠٦ مدل نود با نود سه
من يه ٢٠٦ تيپ پنج مدل نود و سه تحويل گرفتم صف نمايندگي خستم كرد يه روز روغن ريزي يه روز لرزش اتاق در كيلومتر ٥٥٠٠تعويض ديسك و صفحه كه مورد تاييد گارانتي هم نشد و ٢٨٠هزارتومن خرج برداشت و تازه اون موقع بود كه فهميدم گريبكسش ٤٠٥هستش ميتونيد از چند تا نمايندگي بپرسيد نهايتا در كيلومتر ٧٠٠٠ با سه ميليون پانصد ضرر بعد از پنج ماه فروختم
من شديدا مخالف خودروي چيني بودم و هميشه همه جا مي زدم تو سرش
اما ليفان x50 دنده اي يه ماهي است سوار ميشم والا سگش مي ارزه به توليدات خودمون
شايد خودروي چيني ايرادهاي داشته اما سال به سال رو به پيشرفته
پارسا: 1394/11/112:55:27،
23
10
دوستان متخصص خودرو اگه میشه لطفا یک راهنمایی بفرمایید که ذهن بنده رو درگیر خودش کرده:
با مبلغ 50 میلیون تومان میشه همین لیفان ایکس 50 رو خریداری کرد که خب صفر کیلومتره ار این حیث خوبه اما رنو ساندرو اتومات صفر کیلومتر و ال 90 اتومات و جک j5 هم با این قیمت موجوده .
همینطور این گرینه ها ریز هم در حدود 5 سال تا 10 سال کارکرد با همین قیمت موجود هستند.
1-مزدا 3 مونتاژ مدل 87 و 88
2-رنو مگان اتومات وارداتی یا مونتاژ مدل 2006 تا 2008
3- نیسان ماکسیما مدل 83 تا 85 اتومات.
4-جیلی دنده ایی مدل 92
همین موضوع انتخاب تو خرید رو واسه من خیلی سخت کرده،واقعا به نظر شما کدوم رو بخرم بهتره ؟؟؟
لطفا راهنمایی کنید.
امير: 1394/11/412:40:26،
16
13
سلام خيلي سوال خوبي كردن لطفا راهنمايي كنيد منم خيلي دوست دارم بدونم///
صبوری: 1394/11/714:12:33،
22
10
1-حداقل ماشین صفر زیر پاته .
2-این ماشینایی که ذکر کردین قیمت لوازم یدکی شون و تعمیرات رو یک بار چک کنین .
3-زمانیکه به دست شما میرسه احتمال زیاد کم کم میره که تو خرج بیوفته ولی صفر نه به این اندازه
4-حالا گیریم همین ماشین هم بعد از 3-5 سال بیوفته تو خرج ، ولی باز اونقدر جدید هست که افت قیمت کمی داشته باشه .
شیانی: 1394/11/1217:58:06،
18
13
با سلام
بنده مدتی است که یکدستگاه X50 برای همسرم خریدم و از هر لحاظ بعنوان یک خودرو چینی قابل قبول هست، هم گیربکس و هم فرمان ایده آل عمل میکند. اما بنده با یک مشکل بسیار عجیب مواجه شدم که هیچ یک از نمایندگی ها متاسفانه نتوانستند پاسخ منطیقی و یا اقدام مناسبی بمنظور رفع آن بنمایند.
این خودرو در هر صد کیلومتر 15 لیتر بنزین میسوزاند!!! بله صدی پانزده سوخت این خودروست و نمایندگی در نهایت ناباوری به من گفت که ما نمیدانیم علت چیست و فقط بهتره باهاش مدارا کنی!!! از دوستان اگر کسی با چنین مشکلی مواجه شده ممنون میشم که بنده را راهنمایی فرماید. باتشکر
علیرضا غایب: 1394/12/322:50:47،
27
9
سلام

بعد از شش مورد کنکاش این خودرو رو خریدم.تنها ایراد این خودرو حجم کم باک می باشد.(42ليتر)...سانروف این ماشین به همه چی می ارزه.زیبایی خاصی داره.چراغ هاش بی نظیر هست.صدا اصلا نداره.بنده 206 صندوقدار تیپ 5 داشتم(وی8).مصرف ده داشت اما این خودرو با حساب دقیق خودم صدی 8/5 مصرف شهری داشته و صدی7/5 مصرف بیرون شهر.

سیستم های ترمز این خودرو به روز است.شاسی از معروفترین شاسی سازهای دنیاست.سیستم برق هم همینطور.

سیستم سوتی خیلی عالی و قوی داره.حتما امتحان کنید متوجه می شوید.از نظر شتاب اولیه و سرعت در جاده از برليانس سرتر هست.

منصفانه نظر دهید.

من الان دارم راضی هستم.پول آل 90 اتوماتیک دادم و یک ماشین در حد 80 میلیون با امکانات بهتر و چهره ای جذاب گرفتم و ضمنا زیبایی و مینی شاسی بودن این خودرو واقعا عاليست.
احسان: 1394/12/1918:30:55،
23
11
اونی که دو ریالاپول تو جیبش نداره بعد میاد اینجا ماشین آمریکایی ماشین آمریکایی میکنه من
نمیدونم فازشون چیه ؟!!! 
علی: 1395/1/1123:46:59،
42
33
اشغال .اشغاله..پس بهتره یک اشغال خوشگل و به روز بخرید..خودروهای چینی شاید کیفت پایین تری از خودروهای اروپایی و اسیایی همچون کره و ژاپن داسته باشند .ولی حداقل به روز تر از خودروهای ایرانی هستند.دیگه خداوکیلی حقم می گیره اینقدر اسم پژو و پراید و سمند رو شنیدم..همشون ما دو دهه قبلن ..
بیژن: 1395/2/2905:03:11،
37
32
آی گفتی! دیگه نفرت انگیز شدن بابا این آشغالای قدیمی که مال بیش از پونزده بیست سال پیشن..نه زیبایی ، نه هیجان، اخه هیچی...حداقلش ادم سوار یه ماشین شیک میشه و حداقل به رانندگی به ماشینهای واقعی و به روز دنیا یه کمی نزدیک تر میشه...ضمن اینکه با این پول اصن آپشن دیگه ای نیست..ماشینای داخیل ولشون کن، من الان پرشیا دارم و واقعا خسته کننده ست، حالا برم با یه ماشین ایرانی دیگه مث چی عوضش کنم؟مثلا برم یه دونه دنا بگیرم چه فرقی احساس میشه؟ هیچی...حداقلش اینو ادم یه خوشگلی ازش میگیره، 4 تا امکانات ا لیه مثل اتکماتیک بودن و سانروف و اینا رو حس میکنه که به از هیچیه بابا
رضایی: 1395/1/3112:58:26،
36
35
با سلام خدمت دوستان
منم اين ماشينو تو رشت از نزديک ديدم و کلي هم در موردش تحقيق کردم و سر آخر هم براي خانومم مدل دنده ايشو براي تحويل تو ارديبهشت ماه ثبت نام کردم .
چون دردسر مدل دنده ايش نسبت به مدل دنده اتوماتش خيلي کمتره و تعميرشم به گفته فني کاراي خود شرکت خيلي راحتتره.
مزايايي که من در اين خودرو و در مقايسه با هم قيمتيهاش ديدم عبارتند از:
طراحي بسيار زيباي بيرون و داخل خودرو
کيفيت ظاهري بالا
يورو 5
کيسه هوا
فرمان نرم و برقي
مصرف سوخت پايين
شتاب خوب خودرو در مدل دنده اي نسبت به اتومات
سانروف
چراغهاي روز
صندلي هاي راحت و چرمي و با کيفيت
تريم مشکي
بروز بودن تجهيزاد و آبشن ها
سنسور دنده عقب
جادار بودن
کنترل صوتي روي فرمان
ايمني و...
رضایی: 1395/1/3113:00:25،
36
32
در ادامه معايبي رو هم که متوجه شدم عبارتند از:
حذف بسياري از آبشن ها و گزينه هايي که شرکت خودروساز چيني براي اين ماشين طراحي و روي ماشين نصب کرده بود توسط شرکت کرمان خودرو مانند:
سيستم ورود بدون کليد به داخل خودرو Keey les
سيستم پايداري Eps
گرمکن صندلي
حذف کيسه هواي پرده اي
حذف تنظيم ارتفاع صندلي راننده
حذف سيستم مولتي مدياي ودوربين دنده عقب و چي پي اس فارسي با مونيتور 8اينچ
نداشتن چراغ سقف وسط
نداشتن جا براي اضافه کردن باند قوي
نداشتن مه شکن جلو
نداشتن کليد خاموش و روشن براي چراغ روز
حذف کروز کنترل و...
رضایی: 1395/1/3113:01:24،
38
30
بنظر من مشکل از خودروساز چيني و يا خودروي چيني نيست که تو ايران اسمش بد دررفته بلکه اين خودروسازهاي کشورمون هستند که با دستکاري خودروي وارداتي و کم کردن بعضي از امکانات و ...باعث خراب شدن نام و کشور توليد کننده خودرو ميشن.
مثلا همين خودرو با تمام امکانات و آبشن هاي روزش و بدون کوچکترين دستکاري تو روسيه جزو يکي از پرفروشترين ها شناخته شد.
اميدوارم که روزي کيفيت و ايمني ،خدمات و مشتري مداري براي خودروسازاي ما از چيزاي ديگه بيشتر اهميت داشته باشه.
بنظر من بازم با تمام اين تفاسير اين خودرو تو اين رنج قيمت يکي از بهترين هاست و فکر ميکنم قيمتشم تو بازار در آينده بکشه بالا و از نظر فروش هم تو بورس باشه.
اميدوارم تونسته باشم به دوستاني که قصدخريد اين خودرو رو دارندکمکي کرده باشم و از کمک و راهنمايي دوستان هم در آينده بهره ببرم و ماشين منم خوب و تقريبا بدون مشکل دربياد.
باتشکر از سايت بسيارخوبتون
بیژن: 1395/2/2904:57:31،
35
31
بنظر عجیب نیست کسانی که ضد این ماشین هستند توی کامنتاشون مدام میگن بورو 206 بخر، ال نود بخر چمیدونم دنا بخر سگش شرف داره و خلاصه از این حرفا..عجیبه نه؟اخه آشغالای ایرانی از کی تا حالا قابل مقایسه به هر جای دیگه دنیا هستن؟ طرف نمیگه چینی نخر، جاش بورو کره ای یا ژاپنی بخر، میگی چینی نخر جاش بورو ایرانی بخر!خنده دار اینجاست که میگن اصالت داره، پژو اصالت داره! اخه این پژوهایی که توی ایران تولید میشه چه ربطی به پژوی واقعی فرانسه داره؟


البته من الان پرشیا دارم و خودم به جد قصد خرید ایکس 50 رو دارم، یه ذره پولم منتظرم تکمیل شه..راستش قبل از خرید پرشیا میخ استم ام وی ام 315 بخرم که متاسفانه بخاطر همین جو اون موقع پشیمان شدم که ای کاش نمیشدم ولی خب عب نداره، این دفعه جریان فرق داره ولی میخرمش که کاری به این مزخرفاتی که میگن پولتو میریزی دور و اینا ندارم..اصن با 50 و دو سه تومن مگه چه آپشنی هست
محمد: 1395/2/2917:38:28،
30
32
سلام دوستان .میخواستم بدون این ماشبن چرا عقبش این قد بالاس ؟تو سرعت بالا مثلا120ب بالا با این ماشین بپیچی چپ نمیشه اخه خیلی خیلی پشتش بلنده مثه اینکه ماشینتو ببری فنراشو بلند کنی تا بتونی چیزی سنگین جا ب جا کنی .چپ نمیشههه؟
كشاوز: 1395/3/911:07:38،
29
28
با سلام ميخواستم ببينم اگر كسي تجربه داره
ميتونه به من بگه x60 بخرم يا x50!??
كدومش بهتره!؟
ممنون
محسن: 1395/4/1207:32:46،
29
22
سلام اقامت به ماکسیما دنده ای دارم ازش راضی هستم ولی برام تکراری شده میخام باx50معاوضه کنم بکنم یانه چون تاحالاx50نداشتم لطفاکمک
p: 1395/5/2612:46:54،
30
20
سلام من یه ال نود e2دارم میخوام با ابکس 50 عوضش کنم آبا کار درستی هست یا نه ممنون اگه راهنماییم کنین
مسعود: 1395/6/1200:03:56،
33
23
X50 یک خودرو کاملا آشغاله گول ظاهرشو نخورید من با ده میلیون ضرر فروختمش
علیرضا : 1395/6/2110:19:04،
29
17
بابا ایران خودرو و سایپا فقط لگن میسازن از جمله ال لگن از دور خارج شده رومانی نه فرانسه.بخدا حداقل سوار چینی میشی یه لذتی میبری از تکنولوژی ولی 206 پرشیا سمند ال لگن همش تکراری و قطعات صددرصد چینی یا تولید داخل از بدترین متریال.حالمون بهم خورده از این ماشینای تکراری 20 سال پیش دستکاری شده.من 206 86 داشتم عالی بود اما الان فرغون میسازن.گول عوامل ایران خودرو و سایپا رو نخورید.27 میلیون بدیم تیبا بخریم ؟ اخه انصافه با ریخت مزخرفش که دست کمی از ال لگن نداره
حیدر: 1395/6/2114:02:52،
31
18
واقعا عالیه از هر جهت به خاطر قیمتش
رضا: 1395/6/3122:01:14،
25
18
به نظرم خیلی بهتر از ماشین های دهه شصت به اصطلاح دخلی جدید بهتر هست. من تصمیم گرفتم بخرم .
سجو: 1395/7/708:13:36،
27
28
من چندماهه ایکس۵۰ اتومات دارم خیلی خیلی ازش راضیم.خدایش شتابش عالیه. امکاناتش صدشرف به خودروهای ایرانی داره.
علی: 1395/8/312:53:32،
23
14
خداییش ماشین فقط پیکان 52 با یه نوار کاست جواد یساری.
حسین: 1395/11/1211:30:35،
8
5
سلام به همگی
من حدود 50میلیون پول داشتم، ماشین قبلیم هم ال 90 بود، تصمیم قطعی گرفته بودم که ماشین رو عوض کنم، ماشین ایرانی هم نخرم، بعد از جستجو متوجه شدم اگر بخوام ماشین نو یا کم کارکرد بخرم دو سه تا گزینه بیشتر ندارم، لیفان x50، برلیانس سری 200 و سری 300، خیلی تو اینترنت چرخیدم، با چندین نفر که این ماشین هارو داشتن صحبت کردم، پشت هر سه تاشون هم نشستم، ولی به نتیجه قطعی نرسیدم، آخر سر هم دلم رو زدم به دریا و یه لیفان 1سال کارکرد تمیز خریدم، واقعا از خریدم راضی هستم، بدون تعصب میگم، کسی که با این مقدار پول نمیخواد ماشین ایرانی بخره،ماشین خیلی کار کرده کره ای هم نمیخواد بخره، گزینه خیلی خوبیه، من بیشترین نگرانیم در مورد شتاب ماشین بود، نسبت به ال90، شتاب اولیه قابل قبولی داره، شتاب ثانویه اش هم کاملا خوبه، دوست عزیزی گفته بودن رانندگی با CVT قلق داره، کاملا درست گفتن، قلقش
ملیکا: 1396/1/2009:41:21،
8
7
من از نمایندگی خیابان تخت طاووس از اقای میرزایی لیفان ایکس50 گرفتم واقعا راضی هستم از این ماشین . اتومات هست هم خیلی ماشین شیکی هستش و من از این ماشین راضی هستم . به قیمت و کیفیت به نظر یک مصرف کننده خیلی راضی هستم
ناصر: 1396/1/2410:04:18،
3
1
من خودم الان یک ساله ایکس 50 دارم تا الان هیچ مشکلی نداشته الکی از این ماشین ایراد نگیرید و از خیابان مطهری هم گرفتم نمایندگی میرزایی تا الان که راضی بودم قیمت ماشین خوبه ظاهر خیلی شیکی هم دارد. اتومات هست این ماشین تو این ترافیکای تهران دیگه راحت هستیم ِ

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما