کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلاف سردرگم مذاکره !


کد خبر : ۱۲۳۹۴سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹:۲۵۶۵۲۱ بازدید

پس از آنکه مســئله بازرســی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان هســته ای و بعد از آن انتشار لیست 23 نفره شــخصیت‌های ...

پس از آنکه مســئله بازرســی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان هســته ای و بعد از آن انتشار لیست 23 نفره شــخصیت‌های نظامی کشور برای بازجویی از موارد اختلافی اصلی مذاکرات مطرح شد حالا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را چالش جدید مذاکرات توصیف کرده است .

طبق این گزارش، در حالیکه تنها کمتر از یک ماه تا مهلت 30 ژوئن برای رسیدن به توافق جامع هسته ای ایران و 5+1 زمان باقی مانده، بازرسان بین المللی گزارش داده اند که ذخایر سوخت هسته ای ایران در 18 ماه گذشــته مذاکرات حدود 20 درصد افزایش یافته است.

در ادامه این مطلب آمده: مقامات و کارشناسان غربی دلیل این مسئله را نمی دانند. یک احتمال این است که ایران با مشکلات فنی روبرو شده اســت که مانع از تبدیل برخی از اورانیوم غنی شــده خود به صفحه های سوختی برای رأکتورهایش مواجه شده است. دلیل دیگر این است که ذخایر خود را افزایش می دهد تا در صورت شکست مذاکرات بتواند از آن به نفع خود بهره برد. جالب اینجاســت کــه با وجــود تمام زیاده خواهی های آمریکا که هربار لرزه ای بر تن مذاکرات می انــدازد و در روند آن اختلال ایجاد میکند.

بــاراک اوباما در مصاحبه ای با کانــال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: گزینه نظامی حتی با مشارکت آمریکا مشکل برنامه هسته ای ایــران را حل نمی کنــد. رئیس جمهور آمریکا تصریح کــرد: گزینه نظامی تنها برنامه هسته ای ایران را کند خواهد کرد و کمکی به حل آن نخواهد کرد. وی تأکید کرد که می تواند اثبات کند که یک توافق قابل راســتی آزمایی با ایران بهترین راه برای مهار برنامه های هسته ای این کشور خواهد بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها