کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مدال رقابت‌پذیری بر گردن خودروهای باکیفیت

کدخبر:۱۲۳۹۰سه شنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۲۹۵۰۱۱ بازدید

سال گذشته درحالی 102 هزار و 683 دستگاه خودرو وارد کشور شد که در این بین خودروهای بی‌کیفیت به‌ویژه تولید کشور چین دیده می‌شود .
مدال رقابت‌پذیری بر گردن خودروهای باکیفیت

سال گذشته درحالی 102  هزار و 683 دستگاه خودرو وارد کشور شد که در این بین خودروهای بی‌کیفیت به‌ویژه تولید کشور چین دیده می‌شود .

خودروهایی که گاهی کیفیت پایین‌تری نسبت به محصولات داخلی دارد. به باور کارشناسان، دست پایین گرفتن واردات و تولید خودرو، مجال شکوفایی این صنعت و رقابت خودروهای داخلی با خودروسازان دنیا را به همراه خواهد داشت.

برخی از خودروهای وارداتی کنونی از نظر کیفیت تفاوت زیادی با خودروهای وارداتی در گذشته دارند. به عقیده بازرس انجمن واردکنندگان خودرو، شاخص‌های استاندارد خودرو در کشور باید ارتقا یابد و سختگیری بیشتری در زمینه واردات خودرو انجام شود. آرش نجفی به «خبرخودرو» گفته است: «تولید بسیاری از محصولات دنیا در چین اتفاق می‌افتد اما ما در حوزه واردات به دنبال کالاهای ارزان رفتیم درحالی که قیمت تمام‌شده کالای ارزان برای ما از کالای گران، بیشتر تمام می‌شود.»بی‌تردید استفاده از خودروهای وارداتی باکیفیت، حق مسلم مشتریان ایرانی است و واردکنندگان خودرو باید با بازارسنجی درست، واردات خودروهای غیرقابل رقابت با محصولات داخلی را در دستور فعالیت خود قرار دهند.


نیازسنجی به‌وسیله شرکت‌های تولیدکننده خودروی وارداتی

یکی از اعضای انجمن واردکنندگان خودرو، بازارسنجی واردات خودرو را از یک طرف وابسته به طراحی‌های شرکت‌های تولیدکننده خودروی خارجی بر اساس نیاز کشور واردکننده دانسته و از طرف دیگر منوط به توجه واردکنندگان داخلی براساس استانداردهای تعریف‌شده در کشور می‌داند. عبدالرضا فهیمی در گفت‌وگو با صمت در این‌باره اظهار کرد: اغلب نشان (برند)های خودروسازی چندین مدل خودرو تولید می‌کنند. برای مثال امکان دارد که شرکت «تویوتا» بیش از ۶۰ مدل خودرو را طراحی کند و در این بین تنها ۲۵ مدل برای منطقه خاورمیانه طراحی شده باشد و بقیه مدل‌ها را برای رقابت در بازارهای دیگری در نظر بگیرد. 

وی افزود: در این موارد، مزیت یک مدل نسبت به مدل دیگر مطرح نیست. برای نمونه کشورهای اروپایی بیشتر خواهان خودروهای کم‌مصرف هستند و در این کشورها خودروی ساخت تویوتا با حجم موتور بالا کمتر دیده می‌شود و بیشتر خودروها حجم موتور پایینی دارند. بنابراین در کارخانه‌ها این پیش‌فرض وجود دارد که کدام‌یک از مدل‌های تولیدشده در کشوری نظیر ایران عرضه شود.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: نمایندگان خودروهای وارداتی هم در انتخاب خودروهای مناسب کشور به این نکته توجه دارند که در میان مدل‌های مختلف کدام مدل به‌طور مشخص برای رقابت در بازار ایران مناسب است. از طرفی به‌گونه‌ای خودروها را انتخاب می‌کنند که در سبد خودرویی خود، مدل خودروهای وارداتی قابل رقابت با یکدیگر نباشند و به عبارت دیگر مدل خودروها مشابه همدیگر نیست. همچنین ما به عنوان واردکننده خودرو در ایران مدل‌هایی از خودرو را برای واردات در نظر می‌گیریم که تاییدیه سازمان استاندارد را دریافت کنند. 

واردات خودروهایی که از نظر کلاس تفاوتی با خودروهای داخلی ندارند، به فعالیت خودروسازان کشور آسیب می‌رساند. به باور فهیمی، هنگامی که درباره خودروی وارداتی صحبت می‌شود، سخن از کالای ساخته‌شده‌ای است که ارزش افزوده برای کشور ندارد، بنابراین همه کشورهای دنیا برای پشتیبانی از صنعت داخلی خود حمایت‌هایی را در نظر می‌گیرند. اگر خودرویی وارداتی مشابه خودروی داخلی وارد یک کشور شود و بیشتر مورد توجه قرار گیرد باید به میزان بهره‌وری و اقتصادی بودن فعالیت آن شرکت داخلی توجه نشان داد. 

فهیمی تصریح کرد: اگر برای واردکننده، خودروی چینی صرفه اقتصادی دارد که خودرویی شبیه خودروی داخلی وارد کشور کند و آن خودرو امکان رقابت با تولید داخل را داشته باشد، باید توان رقابت‌پذیری خودروی داخلی را مورد توجه قرار دهیم. وی افزود: بنابراین هنگامی‌که یک تولیدکننده خودرو با کیفیت متوسط قدرت رقابت با خودروهای داخلی را داشته باشد، باید نگاه ویژه‌ای به بهره‌وری صنعت کشور داشت و اینکه چگونه خودرویی که در خارج از کشور با نرخ‌های جهانی و نصف قیمت تمام‌شده خودروهای داخل تولید می‌شود در کشور با قیمتی دوبرابری به فروش می‌رسد؟!


اطمینان واردکنندگان از فروش خودروهای وارداتی

واردکنندگان خودرو سودبری از واردات را در کنار بازارسنجی مدنظر قرار می‌دهند و بدیهی است برای هر فعالیت اقتصادی باید توجیه اقتصادی هم وجود داشته باشد. رییس مجمع عالی واردات در گفت‌وگو با صمت درباره نوع نیازسنجی برای واردات خودرو در کشور اظهار کرد: تاجران اغلب محصولاتی را وارد بازار می‌کنند که از فروش آن مطمئن باشند و بی‌شک براساس نیاز جامعه کالای مورد نیاز را وارد خواهند کرد. در واردات خودرو هم وضعیت به همین شکل است؛ واردکنندگان بر اساس نیاز بازار و مشتریان اقدام به واردات خودرو می‌کنند. گاهی هم برای برنامه‌ریزی فعالیت خود از آمارهای سال گذشته بهره می‌برند. محمدحسین برخوردار درباره علت‌های توجه به برخی از خودروهای وارداتی که با خودروهای داخلی همسان بوده و از نظر کیفیت برابر هستند، گفت: خودروهای وارداتی از کلاس‌های مختلف به کشور وارد می‌شوند که مشتریان خاص خود را دارند. در ایران هم خودروهایی به تولید می‌رسد که از نظر کیفیت از جایگاه بسیار خوبی برخوردار بوده و قابل قبول هستند اما گاهی مشتریان، خودروهای با مدل بالاتر و کیفیت بیشتر را طلب می‌کنند که بر همین اساس به خودروهای وارداتی بیشتر علاقه نشان می‌دهند. 

وی در ادامه افزود: گاهی به دلیل تبلیغات انجام‌شده روی خودروی وارداتی، توجه به این قبیل خودروها بیشتر از خودروهای تولیدی به‌وسیله خودروسازان داخلی است.


لزوم توجه به حقوق خودروسازان در واردات خودرو

جلوگیری از واردات خودروهای همسان با خودروهای تولید داخل، اهرمی کمک‌کننده به ارتقای صنعت خودروی کشور خواهد بود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: انتخاب خودروهای وارداتی در کشور بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود. به همان میزان که کیفیت خودروهای داخلی افزایش یابد و تنوع محصولات بیشتر شود، شاهد واردات کمتر خودرو در کشور خواهیم بود.

حسین گروسی افزود: باید خودروهایی برای واردات مورد نظر قرار گیرند که در چرخه تولید داخل، خودرویی هم‌کلاس با آنها وجود نداشته باشد. هنگامی‌که کیفیت برخی خودروهای داخلی بهتر از بعضی خودروهای خارجی است، ضرورت و الزامی برای واردات اینگونه خودروها به کشور وجود ندارد زیرا با واردات این قبیل خودروها در حق خودروسازان داخلی اجحاف خواهد شد. 

وی تصریح کرد: سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به همراه گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند بر واردات این نوع خودروها نظارت داشته باشند. 

گروسی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که ارتقای کیفیت خودروهای داخلی، عاملی برای رقابت‌پذیری آنها با خودروهای وارداتی است، درباره دلیل توجه به خودروهای چینی در ایران گفت: این خودروها تنها به دلیل تنوع مدل مورد توجه قرار گرفته‌اند در حالی‌که هزینه نگهداری‌شان به‌دلیل کیفیت پایین، بسیار بالاست و صاحب اول و آخر خودروهای چینی، نخستین خریدار آنهاست. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور تصریح کرد: در مجموع ما با واردات خودرو مخالف هستیم. باید تمرکز روی تولید مشترک با خودروسازان خارجی باشد تا خودروهای داخلی ارتقا پیدا کند. واردات خودرویی آماده و کامل به ضرر کشور خواهد بود؛ اگر قرار است خودرویی هم وارد شود باید به‌گونه‌ای باشد که در کشور اشتغالزایی کند.
وی افزود: کارهای بزرگی در کشور نظیر هوافضا، نانو و... انجام شده است، بنابراین امکان اجرایی شدن این طرح نیز در کشور وجود دارد. در زمینه همکاری مجدد با شرکت خودروسازی «پژو» این بحث را مطرح کردیم؛ علاوه بر آنکه این شرکت باید خودروهای مدل جدیدش را به ایران بیاورد، این خودروها باید در کشور تولید و به دیگر کشورها صادر شود. در این صورت به چشم‌انداز ۱۴۰۴ خواهیم رسید.

براساس این گزارش، در واردات خودرو علاوه بر نیازسنجی بازار و دقت به فاکتورهای موردنظر مشتریان، باید به این نکته‌ها نیز توجه داشت؛ نخست آن‌که از واردات خودروهای خارجی که مشابه با کیفیت آن در کشور وجود دارد جلوگیری شود و دوم، واردات این خودروها منجر به کاهش توان رقابت خودروهای داخلی نشوند. در این میان خودروسازان کشور نیز باید سلیقه مشتریان را مورد نظر قرار دهند تا تمایل آنها بیشتر به سمت خرید خودروهای داخلی باشد نه خارجی.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رحيم: 1394/3/1211:50:57،
98
46
بين چيني ها هم خوب و بد دارد به طور مثال خودرو جيلي 5 سال گارانتي يا 150.000 كيلومتر دارد خدمات خوبي ميدهد.
هر موقع خودرو سازهاي داخلي توانستند چنين خدماتي را ارائه دهند آن وقت ميتوانند رقابت كنند.
محمد رضا: 1394/3/1212:27:19،
105
16
من آخرش متوجه نشدم چرا یه عده فکر میکنن باید به جای مردم تصمیم بگیرن؟
با گمرکی و صد جور عوارض قیمت ماشین رو 2.5 برابر میکنین جلو واردات صد جور سنگ میندازین هر جور ظلم هم خودرو ساز بخوتد به مردم میکنه آخرش هم میخوان به مردم بگن نتیجه زحمتشون رو چطوری خرج کنن.آخه برادر من اصلا من دلم میخواد پولمو بندازم دور اصلا میخوام خودرو چینی بخرم خودمو بکشم به شما چه؟تعرفه ها رو منطقی کنین واردات و تولید رو هم آزاد کنین مردم بلدند پول خودشونو چطور خرج کنن
هلو: 1394/3/1213:11:09،
89
20
ديگه آدم حالش از اين حرفا بهم ميخوره. حمايت از توليد داخل با عدم اجازه ورود خودرو هاي همكلاس خودرو داخلي !!! انحصار ديگه تا چه حد !!!؟؟؟؟؟؟؟
باب: 1394/3/1213:18:57،
55
16
خوب دولت خیانت می کنه به ملت
این همه قانون مسخره برای واردات میذاره خوب به جاش یه محدودیت مثل داشتن حداقل چهار ستاره کیفیت اروپا رو اجباری کنه
ولی خب دولت های ایران بدون استثنا جیره خور و دست پرورده تاجرای خدانشناس ایرانی بودند و هستند
مهدی: 1394/3/1214:10:14،
51
14
35 سال از این بقول خودتون صنعت حمایت کردید حالا کار رو به جایی روسندید بجای ارتقا کیفیت به مردم بگید اون اشغالا از اشغالای ما اشغالتره شما اگه اعقاد داشتید مردم ما فقط یکم می فهمند باید خجالت میکشیدید این حرفو بزنید
نعمت زاده: 1394/3/1215:56:51،
53
14
من هنوز تو کف حرف وزیر صنعت ام که گفت کلاس خودروی کرولای تویوتا با پژو پارس ایران خودرو برابره
ترو خدا آب اسید بدبد بخورم
نصرت: 1394/3/1211:51:08،
107
15
میگم 36 ساله این ها دارن گمرکی رو این ماشین های استکباری میگیرن که تولید داخلی پیشرفت کنه و اشتغال ایجاد شه و پولش تو آموزش و بهداشت و رفاه خرج شه و بشیم جهان اولی حالا که اثر معکوس داده بیاین چند صبایی هم گمرکی نگیرین تا ببینیم اون طوری چی میشه یکم هم ماشین مستکبری سوارشیم و مست غرور بشیم خسته شدیم از مستضعفی البته به مستضعفان توهین نشه شماها که سرور این مملکتین خالی از شوخی گفتم شما سرورید!!!
امیر: 1394/3/1213:36:53،
16
35
لطفا پرت و پلا حرف نزنید من خودم با 150 رفتم باهاش و دوربین کنار جاده منو گرفت 40 تومن هم جایزه نوشت بهم داد
فرشاد: 1394/3/1211:51:55،
46
20
خب که چی؟؟؟؟شاخ غول شکستین؟؟؟؟؟
با این کیفیت افتضاح و قیمت های نجومی؟؟؟تآسف
آمنا: 1394/3/1211:52:53،
94
34
باید به ال 90 هم مدال رقابت پذیری بدن. ماشین 25 سال پیش فقرای فرانسه، مجهز به داشبورد مینی بوس دهه ی 50 و نیز ترمز کاسه ای عقب پیکان 55. در ضمن تک چراغ عقب و جا لیوانی هم جز آپشن های این خودروی بسیار زیبا می باشد
آرش: 1394/3/1211:58:14،
53
33
اینو خیلی خوب اومدی. قرار بود به عنوان تاکسی وارد کشور بشه. گرچه الان هم خیلی بد نیست. واسه پیرمردها خیلی خوبه. چون بیشتر از 110 تا باهاش برونی احساس پرواز میکنی!
سیامک: 1394/3/1212:06:44،
38
30
دمت گرم باحال بود
سهیل: 1394/3/1212:51:08،
44
19
محافظ فیش بلندگوی رو دری و آفتابگیر شاگرد مجهز به آینه آرایشی فراموش نشه
برید تو سایت ایران خودرو، تو قسمت مشخصات تندر 90 این آپشن ها رو خودتون ببینید
jafar: 1394/3/1212:55:25،
32
38
تو خوب.تو لوکس پسند.تو پولدار
خیلی دوس دارم بدونم خودت چه آشغالی سوار میشی؟
ss: 1394/3/1213:09:28،
38
43
فعلا که گرونترین خودرو و با کیفیت ترین توی رنج خودش هست شما هم هی بیا بگو داشبورد مینی بوس ، تو کفش بمون هنوز پشتش ننشستی تا بدونی شتاب و قدرت و اصطحلاک پایینش صد شرف داره به ده تا پارس و 206 خسته ایرانخودرو
خوش : 1394/3/1213:12:59،
32
30
آرش چرا وقتی هیچ اطلاعاتی نداری نظر میدی؟؟بیشتر از 110 تا ال نود نمیتونه بره؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
امیر: 1394/3/1213:32:36،
32
38
من نمی دانم چرا همه جا پای ال90 رو می کشن وسط اگر بد نخرید برید پارس و پراید بخرید .من می دونم مشکل شما چیه گرون شده
ال90 هر چه باشه حداقل تو جاده نمی مونه بره نمایندگی هم سرویس دوره ایی می خواد ولی پارس سرقفلیه نمایندگی هاست
هلو: 1394/3/1214:15:53،
28
32
بدم میاد زیر هر خبری این امنا میاد چند تا چرت و پرت راجع به ال نود مینویسه
نمیفهمم چه خصومتی با ال 90 داره.آقا دوست نداری نخر خب مگه مجبورت کردن؟
علی... تاریخ....: 1394/3/1211:53:25،
37
22


بله ایشون با واردات مخالف هستند

باید تمرکز روی تولید داخل باشه

حدود 20 سال دیگه باید پراید تولید شه

سود خودرو ساز مهمه نه مردم

یک تصادف دیدم خشکم زد یه کرولا زد به یه پراید ستون وسط پراید له شد درها تا کنار فرمون جم شد

بعد کرولا روی سپرش یه کم رنگ رفتگی پیدا کرد حتی سپر ترک هم برنداشت

رسول: 1394/3/1212:30:34،
25
36
اونی که تو دیدی واقعا کرولا بود یا بیل مکانیکی؟
علی... تاریخ....: 1394/3/1212:45:00،
41
20


من به خاطره کارم هر روز با این صحنه ها روبرو میشم


جون دادن ادمایی رو دیدم که در یک تصادف ساده با خودرو های داخلی خودشون و بچه هاشون فدا شدن

من له شدن بی ام دبلیو رو دیدم که راننده با پای خودش از ماشن پیاده شد

شما عادت دارین با همه چی جک بسازی برادر

عادل: 1394/3/1211:58:22،
39
17
تو این مملکت همه‌ی حقا مال خودروسازه؟؟! پس حقوق مصرف کننده چی میشه؟ این صحبتا مال زمانیه که خودروهای داخلی با خارجی رقابت میکنن و همه‌ی نیاز داخلو برآورده کردن اما ما که اساساً صنعت خودروسازی نداریم که شایسته‌ی حمایت شدن باشه. وقتی سالهاست این روش جواب نداده وقتشه که با آزاد کردن تعرفه‌ها شرایط رقابتی شدن رو فراهم کنید.
آرمین: 1394/3/1212:14:34،
40
17
اعتراض ملی برای خودرو ضروریست
علی... تاریخ....: 1394/3/1212:32:31،
47
20

نحوه توليد خودرو جديد در ايران خودرو
مدير:
خوب چه چيزايي تو انبار اضافس؟
آقاي مدير
اتاق ۲۰۶
صندوق ۲۰۶
موتور سمند
در وانت پيکان و
چراغ تندر
مدیر:
اوه خوب شد پس حالا با محصول جديد ايران خودرو آشنا بشيد.....


بنده ی خدا: 1394/3/1212:46:28،
32
17
جلوگیری از واردات خودروهای همسان با خودروهای تولید داخل، اهرمی کمک‌کننده به ارتقای صنعت خودروی کشور خواهد بود. :)))))
خیلی مسخره بود این استدلال!! توی تیم های فوتبال به عنوان مثال میگن ذخیره ی خوب باعث پیشرفت بازیکن فیکس میشه! چرا؟! چون تلاش بازیکن فیکس رو بیشتر میکنه!

وقتی شما بدونی رقیبی نداری! بعدش هر آشغالی تولید کنی مردم مجبوووووووووووورن بخرن! چرا به خودت زحمت بدی کیفیت رو ببری بالا؟!

صنعت خودرو مل یک بچه ی لوس و ننر هست که توی عمرش با بچه های هم سن و سال خودش برخوردی نداشته و همیشه دنبال بهانه است و از زیر کار در میره
jafar : 1394/3/1213:10:54،
27
23
آقای پاسخ به آرش!
نمیخوام از ال نود با تکنولوژی 20 سال پیش دفاع کنم.ولی با توجه به وضعیت فعلی خودرو های تولید داخل و قیمت های آنها تا 50 میلیون هیچ ماشینی کیفیت اینو نداره.درسته از نظر ظاهر و طراحی ضعیفه اما فنی و راحتی ماشین خوبه
همرده های ال نود پارس . 206 .این چینی ها هستند.
پارس درسته از نظر طراحی بهتره ولی هرگز نرمی و شتاب تندر رو نداره
206 هم که مثل پارس طراحی بهتری داره اما ایمنی و جاداری و فضای پای سرنشینان عقب در آن نادیده گرفته شده!
چینی ها هم که کلا بیخیال!
دوستانی که مخالفن لطف کنن علت را بنویسند.
فنی: 1394/3/1213:39:46،
27
27
من چند تا نکته اشاره کنم

1- ال تود ممکنه الان از لحاظ قیمتی یه دلیل تولید کم از پارس هم زده باشه بالا ولی توجه کنید که اگر پارس هم تیراژ الان ال نود رو داشت الان فیمتش خیلی فضایی تر از ال نود بود.

2- پارس در واقع خودرو فیس لیفت و آپشن دار پژو 405 هست و تفاوت عمده اش با 405 رو همین چیزهاست در حالی که ال نود نه آپشن خاصی داره نه ظاهر بنابراین از نظر منطقی ال نود اصلا با پارس نباید قیاس بشه و باید با 405 یا نهایت سمند قیاس بشه یا 206 تیپ 5 بی آپشن

3- قضاوت شما در مورد نرمی هم کلا اشتباه هست و اینجا جای بحثش نیست ولی 405 و سمند با لاستیک مناسب و کمک سالم بسیار نرم تر از ال 90 هستند

3- در مورد 206 صد در صد فضای عقبش یک ابراد هست برای سرنشینان عقب ولی کوچک بودنش یک مزیت بسیار هوب هست برای داخل شهر
امیر: 1394/3/1213:39:55،
32
35
آقا جعفر اینا همشون عاشق پارس سفید شیشه دودی هستن که یه ساب می ندازن روش متوجه نیستن پارس خز شده درست 40 تومن قیمت داره ولی آشغاله
ال90 حرف نداره در بین ماشین های داخلی
ا: 1394/3/1214:07:14،
18
15
زوره
jafar: 1394/3/1214:08:51،
24
19
فنی جان شما گیربکس و کلاچ تندر رو با پارس مقایسه میکنی؟
از لحاظ فنر بندی که همه ی تولید داخل ها در یک سطحن اما تندر از نطر گیربکس و دنده و صدای کمتر در کابین در وضعیت بهتری قرار داره
البته در کل همشون در یک کلام "آشغالن"!
فنی: 1394/3/1214:53:04،
19
16
من مقابسه ای بین پارس و تندر انجام ندادم. توضیح هم دادم که چرا.

گیربکس تندر بهترین ویزگیه این ماشینه قبول دارم ولی برای مقابسه خیلی چیزهای دیگه هم باید در نظر گرفت. با اشاره به یک ویژگی خوب یا بد ماشین که نمیشه مقایسه
علی: 1394/3/1214:10:39،
21
19
اقای فنی
پارس چه آپشن هایی از ال 90 بیشتر داره؟اصلا هیچ کدوم آپشن(!) دارن؟
محمد: 1394/3/1214:43:48،
18
15
شما چرا یه کانال زدن به صندق عقب،فرمونش چرمیه،کلید کنترل رو فرمون دارهريالصندلی برقی داره ،آیننه ها تاشو این آپشن دیگه
فنی: 1394/3/1215:02:30،
16
18
من پارس ال ایکس رو میگم براتون که از لحاظ موتوری که به تندر نزدیک تره پارس سال هم دو سه مورد کمتر داره

ترمز عقب ديسكي
سیستم تهویه اتوماتيك
دكمه هاي كنترل سيستم صوتي روي فرمان
آيينه هاي جانبي برقي راهنمادار،
آيينه هاي جانبي تاشونده اتوماتيك
تنظيم برقي پشتي صندلي جلو
دماسنج روي داشبورد
سنسور دنده عقب
بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق
...

که همشون بسیار کاربردی هستند حنی همون دماسنج که شاید بنظر کم اهمیت بیاد. در واقع بیشتر اینها تفاوت پارس با 405 هستند. بخاطر همین گفتم تندر رو باید با 405 مقایسه کنید
فنی: 1394/3/1215:42:40،
18
18
سیستم موبایل هندز فری با بلوتوث رو هم یادم رفت بگم که تقریبا در تمام ماشین های خارجی هم آپشن محسوب میشه و رو مدل بیسیک شون نیست
مجتبی: 1394/3/1214:23:32،
25
20
اگه به عنوان سرنشین هم ده دقیقه تو پورشه کایین سوار شی میفهمی خودرو یعنی چه البته خودم پورشه ندارم از دوستم دستم بود یه دوهزار کیلومتری باهاش مسافرت بودم بعد ماشین ایرانی را به عنوان فرغون هم قبول نداری چه برسه بخواهی پوزش را بدی
اک: 1394/3/1222:26:34،
18
19
دقت کردین ایرانجیب یا مسئولین یه مدته دارن ماشین چینی ها رو میکوبن؟ ایرانخودرو حسابی پول کرده تو جیب اینا، زورشون گرفته از فروش خوب ماشین چینیا و کیفیت خوب نسبت به قیمتشون
ناشناس: 1394/3/1223:19:47،
17
17
من هم موافقم و یاد ضرب الامثل معروف افتادم:

آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به مقصد برساند یعنی خودرو ساز چینی

آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند خودروساز ایرانی

آنکس که نداند و نخواهد که بداند اسمش هست ...

وحید ر: 1394/3/1400:37:51،
17
20
لزوم توجه به حقوق خودروسازان در واردات خودرو
آقا پس حقوق میلیونها مصرف کننده چی میشه؟ چرا کسی دلس به حال اونها نمیسوزه؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل