کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران ارزان‌ترین فروشنده سنگ در دنیاست


کد خبر : ۱۲۳۵۶دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۴۵۱۷۸۸ بازدید

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی گفت: برند نداشتن سنگ‌های تزئینی ایرانی باعث شده که این کالا بسیار ارزان‌تر از ...

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی گفت: برند نداشتن سنگ‌های تزئینی ایرانی باعث شده که این کالا بسیار ارزان‌تر از قیمت جهانی فروخته شود.

کامران وکیل در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سنگ‌های تزئینی ایرانی در جهان شناخته نشده‌اند، اظهار کرد: عامل این امر نبود برند و مشکلات صادراتی است. وی با بیان اینکه قیمت سنگ‌های ایرانی نسبت به کشور‌های دیگر پایین‌تر است، گفت: سنگ در کشور ما تنها به عنوان یک مصالح ساختمانی شناخته می‌شود و این در حالی است که در سایر کشور‌ها سنگ کالایی لوکس محسوب می‌شود.

وکیل ایران را ارزان‌ترین فروشنده سنگ عنوان کرد و افزود: با این وجود صادرات چندانی در سنگ‌های تزئینی نداریم، چراکه به دلیل نبود ثبات اقتصادی در کشور و به وجود آمدن قانون‌های جدید و یک‌باره، اعتماد در سرمایه‌گذاران ایجاد نمی‌شود.دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی با بیان این‌که ایران این اطمینان را به سرمایه‌گذاران مبنی بر سرمایه‌گذاری امن نمی‌دهد، گفت: کالای ایرانی نتوانسته جای خود را در بازار‌های جهانی باز کند.

وی با بیان این‌که ترکیه سنگ‌های تزئینی را با قیمت چند برابر بیشتر از ایران صادر می‌کند، گفت: دلیل این امر وجود خط کشتیرانی مناسب و وضعیت مناسب در انتقال پولی است.وکیل با بیان این‌که سال گذشته به کشور‌های ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و چین سنگ ساختمانی صادر شده است، اظهار کرد: ترکیه علی‌رغم این‌که تولید‌کننده سنگ‌های ساختمانی است، از ایران سنگ‌های نادر خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از سنگ‌ها مانند سنگ مرمر ایرانی در دنیا مهم هستند و به همین دلیل کشور‌های دیگر خواهان این نوع سنگ‌ها هستند که با انجام فرآوری، آن‌ها را به نام خود عرضه می‌کنند.دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی با بیان این‌که سنگ مرمر در استان‌های ارومیه و کرمان یافت می‌شود، گفت: این نوع سنگ در جای دیگر دنیا وجود ندارد و اگر هم باشد بسیار گران است؛ لذا سایر کشور‌ها این نوع سنگ را از ایران می خرند.

وکیل در خصوص وضعیت دستگاه‌های سنگبری در ایران گفت: دستگاه‌های فرآوری سنگ‌های ساختمانی در ایران از ترکیه نیز بهتر است و ایران از نظر فرآوری سنگ مشکلی ندارد.وی ضمن انتقاد از بی‌سروسامانی و بی‌نظمی نمایشگاه‌های معدنی ایران در دیگر کشور‌ها اظهار کرد: این امر باعث می‌شود ایران نتواند جای خود را در صحنه بین‌المللی باز کند.

دبیرکل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدن نداشتن برند، عدم حضور در رویداد‌های تجاری، محدود بودن بازارهای صادراتی، نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و مناسب نبودن اوضاع مراودات مالی را از مشکلات صادرات مواد معدنی عنوان و اظهار کرد: برای حضور بیشتر ایران در عرصه‌های بین‌المللی لازم است که این مشکلات برطرف شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها