کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اولین سکون شاخص بازار ارز پس از 22 روز


کد خبر : ۱۲۳۴۴دوشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸:۲۳۷۷۵ بازدید

روز یکشنبه روند افزایشی دلار پس از گذشت 7 روز متوقف شد و این ارز مانند روز شنبه با قیمت 3335 تومان معامله‌ شد؛ اتفاقی که اولین سکون شاخص ...

روز یکشنبه روند افزایشی دلار پس از گذشت 7 روز متوقف شد و این ارز مانند روز شنبه با قیمت 3335 تومان معامله‌ شد؛ اتفاقی که اولین سکون شاخص بازار ارز در 22 روز گذشته را رقم زد، آخرین باری که قیمت دلار نوسانی نداشت به تاریخ 19 اردیبهشت بازمی‌گردد. فعالان بازار ارز سکون قیمتی دلار را ناشی از دو عامل «کاهش حجم معاملات معامله‌گران آتی» و «عرضه بازیگران بازار ساز رسمی» دانستند. با وجود ثبات اونس و دلار، روز یکشنبه سکه هزار تومان رشد کرد و به قیمت 935 هزار تومان رسید. 

 برگشت دلار با حضور بازارساز 

فضای بازار ارز روز گذشته دو روی متفاوت داشت. در ساعات ابتدایی روز و پیش از حضور بازیگران بازارساز، حجم معاملات نقدی کم بود و خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گرفت؛ در سمت دیگر بازار میان معامله‌گران فردایی هیجان زیادی وجود داشت و دقیقه به دقیقه خرید و فروش‌های قابل توجهی بین این بازیگران انجام می‌شد که البته حجم تقاضا و خریدار بیشتر از سمت عرضه بود. در ساعات ابتدایی روز یکشنبه نرخ معامله‌گران آتی تا محدوده 3334 تا 3336 تومان بالا رفت و تحرکات معامله‌گران فردایی و افزایش پیش‌خریدهای ارزی موجب شد که تا پیش از ساعت 12 ظهر، قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌ها به 3340 تومان برسد، رقمی که 5 تومان بالاتر از نرخ بسته شده روز شنبه بود. 

با نزدیک شدن به ساعت 12 ظهر بازیگران بازارساز وارد شدند و با اولین عرضه خود مانع رشد بیشتر قیمت شدند. اولین قیمت اعلام شده از سوی این گروه برای فروش بسته صدهزارتایی دلار 3332 تومان بود که متقاضی در بازار پیدا نکرد و تنها زمانی‌که نرخ تا 3321 تومان پایین آمد، بسته یاد شده به فروش رفت. برخی از معامله‌گران سخت شدن شرایط خرید از بازیگران بازارساز را عاملی دانستند که منجر به کاهش تقاضا برای خرید ارز از این گروه شده است.

با وجود محدود شدن فروش ارز ، ورود بازیگران بازارساز منجر به توقف رشد دلار و کاهش هیجانات معامله‌گران فردایی شد. یکی از افراد باتجربه بازار اعتقاد دارد که معامله‌گران آتی روز شنبه که دلار در حال حرکت به سمت قیمت‌های بالا بود، اقدام به پیش‌خرید مقدار زیادی ارز کردند. به گفته او در ابتدای روز یکشنبه این معامله‌گران سعی کردند با ایجاد جو روانی قیمت را به محدوده بالاتری وارد کنند تا در ادامه روز، ارز خود را در بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند. حضور بازارساز و عدم وجود علت افزایشی خاصی امید فردایی‌ها به افزایش بیشتر قیمت را کاهش داد و در نیمه دوم بازار پس از افزایش هیجانی ابتدای صبح این گروه به فروش ارز پیش‌خریداری شده پرداختند؛ البته در این بین شماری از معامله‌گران آتی سعی کردند با اعلام نرخ‌های خریدی در محدوده 3329 تا 3332 تومان از افت قیمت به زیر سطح خاصی جلوگیری کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز یکشنبه در بازار سکه با وجود ثبات دلار و اونس، قیمت این کالای ‌گرانبها در بازار داخلی رشد کرد. در دومین روز هفته بهای سکه با هزار تومان افزایش به 935 هزار تومان رسید. این افزایش در حالی رخ داد که در روز شنبه با وجود افزایش دلار، سکه هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود. 
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها