کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هند بهترین و ترکیه آسیب پذیرترین اقتصاد نوظهور


کد خبر : ۱۲۳۲۶یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۲۷۲۱۲۷ بازدید

در حال حاضر بازارهای نوظهور در جهان در بهترین وضعیت قرار ندارند. در گزارش دویچه بانک از ترکیه و هند به ترتیب بعنوان آسیب پذیرترین و بهترین اقتصادهای ...

در حال حاضر بازارهای نوظهور در جهان در بهترین وضعیت قرار ندارند. در گزارش دویچه بانک از ترکیه و هند به ترتیب بعنوان آسیب پذیرترین و بهترین اقتصادهای نوظهور حال حاضر یاد شده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، بر اساس تحقیق دویچه بانک "اقتصادهای نوظهور تحت تاثیر رشد اقتصاد جهانی و بلاتکلیفی سیاست های بانک فدرال آمریکا کشش لازم را به دست نمی آورند." 

آسیب پذیرترین بازار نوظهور ترکیه با رشد اقتصادی متزلزل است و تورم مانع اجرای سیاست های تسهیلی پولی است. بعلاوه ناپایداری سیاسی به دلیل انتخابات عمومی ماه ژوئن (خرداد) شدت گرفته است. از طرفی وضعیت برزیل، روسیه، چین و مکزیک یا به کندی در حال رشد است و یا با کاهش بهای نفت ضربه سنگینی خورده اند. 

تنها نقطه روشن روی نقشه نوظهورهای جهان، هند است که انتظار می رود در سال جاری شاهد تسریع رشد اقتصادی باشد (حتی غلی رغم ناامیدی از کندتر بودن اصلاحات نسبت به انتظار). 

• مکزیک: شاهد رشد اقتصادی اما با سرعت کند. این کشور به دلیل کندی رشد اقتصاد آمریکا و کاهش بهای نفت لطمه دیده است. انتظار می رود بانک مرکزی این کشور همگام با بانک فدرال سیاست های خود را تنظیم کند. ریسک کسادی بازار به دلیل تقویت ارز در ارتباط با دیگر ارزهای نوظهور یا یورو وجود دارد. 

• برزیل: رکود شدید پیش بینی می شود. تورم بالا، نیاز به برنامه تثبیت مالی را الزامی کرده است. پایین بودن قیمت کالا فشار بیشتری به اقتصاد این کشور وارد می کند. بی ثباتی سیاسی ریسک کسادی اقتصاد را بیشتر می کند. 

• روسیه: بحرانی در راه نیست اما کاهش بهای نفت و تحریم ها ضربه بزرگی به پیکره اقتصاد آن وارد کرده است. روسیه در رکود به سر می برد و کاهش بهای نفت هرچه بیشتر فشار حاصل از تحریم ها را افزایش داده است. آرامش در اوکراین، افزایش قیمت نفت و افزایش ارزش روبل می تواند مانع کساد اقتصاد روسیه شود. تجدید ضعف نفت و اعمال تحریم های بیشتر ریسک ها اصلی روسیه هستند اما پایین بودن رقم بدهی و ذخایر زیاد FX امکان بوجود آمدن بحران را از سر راه بر می دارد. 

• ترکیه: مستعدترین بازار نوظهور نسبت به آسیب ترکیه است. رشد اقتصادی این کشور دچاز تزلزل شده و تورم زیاد مانع اجرای سیاست های تسهیلی می شود. ذخایر FX اندک و نیازهای مالی خارجی زیاد آسیب پذیر بودن آن را نشان می دهد. همچنین بی ثباتی سیاسی با توجه به انتخابات ماه ژوئن تشدید شده است. 

• چین: رشد اقتصادی کند است اما سیاست تسهیلی بطور کوتاه مدت از اقتصاد حمایت می کند. اقتصاد چین به دلیل اصلاحات ساختاری با کندی در حال رشد است. رشد اقتصادی چین از کندی بازار املاک و روند اقتصاد جهانی تاثیر پذیرفته است. سیاست تسهیل مالی از رشد کوتاه مدت حمایت می کند و مانع رکود می شود اما ممکن است در دراز مدت تلاش های به تعادل رسانی اقتصاد را به خطر بیندازد. 

• هند: تنها اقتصاد نوظهور با چشم انداز مثبت است. رشد اقتصادی این کشور در سال جاری تسریع خواهد شد. روند حرکت اقتصاد در کوتاه مدت آهسته است اما با توجه به پایین بودن تورم امکان اجرای سیاست تسهیلی وجود دارد. سرمایه گذاران چشم انداز خوبی را پیش بینی می کنند اگرچه در مورد کندتر از انتظار بودن اصلاحات نگرانی هایی وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها