کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پنجمین رشد پیاپی دلار در بازار


کد خبر : ۱۲۳۰۷یکشنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶:۴۱۱۵۳۴ بازدید

در اولین روز هفته، دلار به روند رشد خود در هفته گذشته ادامه داد تا پنجمین افزایش متوالی این ارز به ثبت برسد. روز شنبه بهای دلار با 5 تومان ...

در اولین روز هفته، دلار به روند رشد خود در هفته گذشته ادامه داد تا پنجمین افزایش متوالی این ارز به ثبت برسد. روز شنبه بهای دلار با 5 تومان افزایش به 3335 تومان رسید؛ در این بین قیمت سکه از رشد دلار تاثیر نگرفت و با هزار تومان افت به قیمت 934 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، افزایش تقاضای برخی افراد و شرکت‌های تجاری در روز شنبه به دلیل تعطیلی‌های انتهای هفته جاری بود و این عامل پنجمین رشد متوالی دلار را رقم زد. به اعتقاد معامله‌گران، «عدم انتشار اخبار خاصی از مذاکرات هسته‌ای»، «تحرکات معامله‌گران آتی و افزایش پیش‌خریدهای ارزی» و «عدم تمایل به خرید از بازارساز» از دیگر عواملی بود که به افزایش نرخ ارز منجر شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز شنبه، دامنه هیجانات بازار ارز بیشتر از اکثر روزهای هفته گذشته بود و تحرکات معامله‌گران آتی بیش از پیش به چشم می‌آمد. با این حال، در اولین روز هفته شاخص بازار ارز چنانکه اشاره شد پنجمین افزایش 5 تومانی متوالی خود را ثبت کرد و به قیمت 3335 تومان رسید. در نهمین روز خردادماه، دلار معاملات خود را با ارقامی بین 3325 تا 3327 تومان آغاز کرد؛ مدت کمی از شروع روز نگذشته بود که هیجانات افزایشی در بازار بالا گرفت و حجم معاملات رشد کرد. اکثر معامله‌گران افزایش قیمت را ناشی از تعطیلات انتهای هفته جاری و افزایش تقاضاهای ارزی عنوان کردند. به گفته این گروه 3 روز تعطیلی آخر هفته موجب شده که برخی افراد و شرکت‌های تجاری برطرف کردن نیازهای ارزی خود را به ابتدای هفته منتقل کنند تا فشار تقاضای روز شنبه بیش از گذشته باشد.

با این حال شماری دیگر از فعالان رشد قیمتی دلار را ناشی از عدم انتشار اخبار خاصی از مذاکرات ‌هسته‌ای عنوان کردند. به گفته این  گروه فضای بازار در حال حاضر متاثر از اخبار است و مبهم بودن نتایج مذاکرات موجب تغییر موضع برخی معامله‌گران ارزی در روز شنبه شد. با توجه به این دو عامل و روند افزایشی دلار در خرداد، معامله‌گران آتی فرصت را مناسب دیدند تا با پیش‌خریدهای ارزی زمینه نوسانی کردن قیمت‌ها و کسب سود را برای خود فراهم کنند. سخت شدن شرایط خرید از بازیگران بازارساز از دیگر عواملی بود که به این رشد کمک کرد، هرچند که همچنان عرضه ارز از سوی این گروه از عواملی بود که هیجانات موجود بازار را تا حد زیادی مدیریت کرد. با وجود روند افزایشی شاخص بازار ارز، دامنه نوسانات دلار از دو‌شنبه گذشته به بالاتر از 10 تومان نرسیده و تنها نوسانات 5 تومانی را تجربه کرده است. 
 
 حرکت معکوس سکه
 
سکه دومین هفته خردادماه را مانند هفته گذشته کاهشی آغاز کرد. روز شنبه سکه با وجود رشد جزئی دلار، هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با قیمت 934 هزار تومان معامله شد. کاهش سکه در روزی که دلار پنجمین رشد خود را تجربه کرد، به افزایش بیشتر حباب منجر شد. درحالی‌که در روز پنج‌شنبه حباب این کالای گرانبها هزار تومان بود، در اولین روز هفته جاری حباب قیمتی سکه به حدود 5 هزار تومان رسید. روز شنبه با وجود افت سکه، قیمت نیم و ربع‌سکه افزایش یافت. در اولین روز هفته نیم‌سکه با 3 هزار تومان رشد به 478 هزار تومان و ربع‌سکه با 4 هزار تومان افزایش به 268 هزار تومان رسید. اونس بعدازظهر جمعه با کمی افزایش روبه‌رو شده بود. بخشی از رشد قیمت‌ها نیز مربوط به مناسبت‌های آخر هفته بود.
 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها