کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برداشت گاز از سکوی فاز 18 پارس جنوبی آغاز شد


کد خبر : ۱۲۲۸۵شنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۲۰۱۰۴۹ بازدید

تولید و برداشت گاز از سکوی فاز 18 پارس جنوبی برای فرآورش در پالایشگاه فازهای 15 و 16 این میدان مشترک آغاز شد.

تولید و برداشت گاز از سکوی فاز 18 پارس جنوبی برای فرآورش در پالایشگاه فازهای 15 و 16 این میدان مشترک آغاز شد.

به گزارش تسنیم، مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ گفت: با پایان عملیات چاه های باقیمانده سکوی نخست فاز ١٨ و با توجه به وجود ظرفیت های پالایشی جدید در فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تولیدات این بخش از میدان به ظرفیت روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز برای شیرین سازی و فرآورش به پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ انتقال می یابد.

حسن بویری افزود: طبق تصمیات اتخاذ شده از سوی وزارت نفت مقرر شده است تا با هدف حداکثرسازی سطح تولید گاز از این میدان مشترک، پالایشگاه هایی که آمادگی بیشتری برای دریافت گاز از دریا دارند با اتصال به سکوهای تولیدی منابع گازی لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که هم اکنون پالایشگاه فازهای 15 و 16 آمادگی بیشتری برای دریافت گاز از سکوی ١٨A را دارد، با ایجاد ارتباط میان خطوط انتقال گاز این دو فاز از طریق اجرای خطوط لوله در حوزه خشکی عسلویه، گاز تولیدی سکو ١٨ برای انجام فرآورش و تولید محصولات جانبی به فازهای ١٥ و ١٦ ارسال می شود.

بویری با اشاره به اجرای موفق این عملیات و آغاز تولید و برداشت گاز از این حوزه افزود: هم اکنون بخشی از منابع موجود در این بخش از میدان به فازهای ١٥ و ١٦ منتقل می شود که به تدریج و با استمرار این روند، در ١٠ روز آینده مقدار برداشت و تولید به ١٤ میلیون مترمکعب (٥٠٠ میلیون فوت مکعب) افزایش خواهد یافت.

مجری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی یادآور شد: هم اکنون دو ردیف شیرین سازی این پالایشگاه به ظرفیت تولید روزانه ٢٠ میلیون مترمکعب گاز از طریق استفاده از منابع گازی فازهای ٦، ٧ و ٨ در حال بهره برداری است که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک با تکمیل تجهیزات دریافت، گاز سکوی ١٨A و ١٧A به این پالایشگاه منتقل می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها