کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهم کوله‌برها از کل قاچاق چقدر است؟


کد خبر : ۱۲۰۵۲شنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۳۷۴۲۴۶ بازدید

با احتساب واردات سالانه 30 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق به کشور، کوله‌برها سهم 5.6 درصدی این میزان قاچاق مرزها را به خود اختصاص می‌دهند.
سهم کوله‌برها از کل قاچاق چقدر است؟سهم کوله‌برها از کل قاچاق چقدر است؟

بر اساس اظهارات وزیر دادگستری سالانه در حدود 30 تا 50 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا و ارز به کشور انجام می‌‌شود. همچنین به تازگی محمد کارگر، مدیر کل دفتر بهبود فرآیندهای گمرکی، تجار و اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ایسنا اعلام کرده است که حدود 37 هزار کوله‌بر چهار نوبت در هفته، حداقل نفری یک میلیون تومان کالا وارد کشور می‌کنند. 

وی همچنین تاکید کرده است که گسترده شدن فعالیت‌های غیرقانونی مثل قاچاق کالا از جمله معایب تعرفه‌های گمرکی است که البته به منظور حمایت از بعضی اقشار جامعه، برخی معافیت‌های گمرکی نیز اعمال می‌شود که به نوبه خود دارای محاسن و معایبی است.

اما با توجه به میزان واردات کالاهای قاچاق به کشور سهم کوله‌برها از کل قاچاقی که به کشور می‌شود چه میزان است؟

به گزارش اقتصادنیوز، با احتساب این که کوله‌برها در هر هفته 37 میلیارد تومان کالا به کشور وارد می‌کنند می‌توان نتیجه گرفت میزان واردات کالا از سوی آنها ماهانه 148 میلیارد تومان و سالانه معادل 1.7 هزار میلیارد تومان است. با احتساب قاچاق حداقل سالانه 30 هزار میلیارد تومان به کشور سهم کوله‌برها از کل قاچاق معادل 5.6 درصد می‌شود. همچنین اگر کل قاچاق کالا و ارز به کشور را  رقم حداکثری اعلام شده یعنی 50 هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم سهم کوله‌برها معادل 3.4 درصد می‌شود. شاید این رقم تنها رقم محاسبه شده از میان بخش‌های قاچاق کشور باشد، چرا که در بخش قاچاق از مبادی رسمی مانند گمرک یا قاچاق‌های عمده هنوز مرجعی آمار رسمی‌ای اعلام نکرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها