کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات و نرخ جریمه جدید متخلفین طرح ترافیک


کد خبر : ۱۲۰۲۷جمعه، ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۵۹۷۴۳۴ بازدید

معاون ترافیک شهردار تهران با تشریح جزئیات طرح اخذ عوارض از خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، مبلغ آن را ...

معاون ترافیک شهردار تهران با تشریح جزئیات طرح اخذ عوارض از خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، مبلغ آن را 195هزار ریال ذکر کرد و افزود: در صورت عدم پرداخت تا 24 و 48 ساعت، مبلغ آن به ترتیب 2 و 4 برابر می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدجعفر تشکری هاشمی ،‌ در مورد چرایی اخذ عوارض شهرداری از خودروهایی که بدون مجوز در محدوده طرح ترافیک تردد دارند، با بیان اینکه شورای شهر برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک عوارضی پیش بینی کرده است، گفت: اینگونه خودروها علاوه بر جریمه پلیس راهور، عوارض ورود غیرقانونی به محدوده را نیز باید پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه این مصوبه از ابتدای سال جاری قابلیت اجرا داشت؛ اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم محقق نشد، افزود:هسته مرکزی شهر که محدوده طرح ترافیک است از لحاظ زیست محیطی، گنجایش تعداد محدودی از خودروهای شهروندان را دارد و برهمین اساس از افراد متخلف جریمه دریافت می‌شود.

معاون شهردار تهران این عوارض را هزینه عارضه‌ای دانست که فرد متخلف با ورود به محدوده مرکزی شهر به محیط زیست تهران وارد می کند و تصریح کرد: این راننده متخلف با ورود به محدوده، حقوق دیگر شهروندان را تضییع و سلامت جسم و روان آنان را به خطر می‌اندازد.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که پلیس نیز به دلیل تضییع حقوق و آلودگی محیط زیست رانندگان را جریمه می‌کند و چه دلیلی وجود داشت که راننده متخلف دوبار جریمه شود؟ به با بیان مثالی به تفاوت جریمه پلیس و عوارض ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و افزود: دقت داشته باشید، کسی که در محلی غیرمجاز خانه سازی می‌کند یا درختان یک زمین را به صورت غیرقانونی قطع می‌کند علاوه بر جریمه‌های قانونی باید نسبت به رفع عارضه صورت گرفته اقدام کند و متخلفی که برای سلامت مردم ارزش قایل نیست و محیط زیست آنان را زیر پا می گذارد باید هزینه عارضه خود را بپردازد و این تکرار جریمه پلیس محسوب نمی‌شود!

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا اخذ عوارض در راستای تحقق درآمدهای پایدار شهرداری تهران است؟ گفت: شهر تهران را مردم اداره می کنند و این درآمدها در بخش‌های مختلف خدمت رسانی به مردم هزینه می شود چراکه ما برای اداره شهر نه چاه نفت داریم و نه صندوق ذخیره ارزی و شهر تهران را مردم اداره می‌کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه هر اقدامی که به نفع مردم باشد و قانونگذار ما را مکلف به اجرای آن کند، عملی خواهد شد، در مورد زمان اجرای این طرح گفت: درصورت ایجاد بسترهای فنی و زیرساخت‌های لازم، طرح پرداخت عوارض ورود غیرقانونی به محدوده طرح ترافیک، در آینده نه چندان دور اجرایی می‌شود.

تشکری هاشمی همچنین مبلغ عوارض ورود غیرمجاز به محدوه طرح ترافیک شهر تهران را 195هزار ریال ذکر کرد و افزود: در صورت عدم پرداخت تا 24 ساعت این مبلغ دو برابر و تا 48 ساعت این مبلغ چهار برابر می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها