کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پررونق‌ترین مناطق خریدوفروش مسکن پایتخت کدام‌اند؟


کد خبر : ۱۱۹۵۱سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۱۸۴۹۵۷ بازدید

طبق اعلام یکی از مشاوران املاک تهران که در بسیاری از مناطق تهران فعالیت دارد، مناطق یک، دو، سه، و پنج بیشترین معاملات مسکن را به خود اختصاص ...

محله‌های نیاوران، جمشیدیه، دزاشیب، ولنجک، درکه، دارآباد، دربند، باغ فردوس پررونق‌ترین بازار معاملات ملک در تهران را دارند. بر اساس پژوهشی که از معاملات ملک‌های پایتخت در بازار معاملات مسکن تهران انجام داده است، بیشترین املاک قابل معامله متعلق به مناطق یک، دو، سه، و پنج است و در این میان بیشترین املاک در منطقه یک و منطقه سه یعنی منطقه شمالی تهران معامله می‌شود. 

 این پژوهش که بر اساس میزان تبلیغات برای خرید و فروش ملک در شهر انجام شده است ارتباط معنا داری با رونق صنعت ساخت و ساز در تهران دارد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان آمار کشور، در سال 1393 حدود پنج هزار و 826فقره تقاضای پروانه ساخت و 35 فقره افزایش بنا به شهرداری تهران ارجاع شده است. از كل پروانه‌های صـادر شـده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های شـهر تهـران چهار هزار و 983 فقره برای احـداث ساختمان‌های مسـكونی، 603 مورد براي احداث ساختمان‌های مسكونی و كارگاه توام، 124فقره واحدهای بازرگانی، 10مورد واحد صنعتی، چهار مورد آموزشی و دو مورد بهداشتی- درمانی صادر شده است. براساس اين گزارش بیشترین پروانه صادر شده متعلق به منطقه پنج و کمترین میزان پروانه ساخت و ساز مربوط به منطقه 21 تهران است.

به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل رونق معاملات در شمال تهران قیمت بالای ملک و نرخ کمیسیون آژانس‌های معاملات املاک باشد. طبق بررسی‌های انجام شده کمترین میزان تبلیغات خریدو فروش ملک در تهران مربوط به منطقه 19 یعنی محله‌هایی چون خانی‌آباد، شریعتی، اسفندیاری‌، منطقه 9 شامل محله‌هایی چون مهرآباد جنوبی، میدان شمشیری و میدان طوس و البته منطقه 16 با محله‌هایی چون نازی‌آباد، خزانه و میدان تیر است که جزو ارزان‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شوند.

طبق اعلام این معاملات ملکی ، شمال و شمال غرب تهران، پرچم‌دار تبلیغات برای معامله ملک شناخته شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها