کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتکار دولتی گازوئیل به طمع افزایش قیمت؟


کد خبر : ۱۱۹۳۸سه شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۳۶۱۱۶۱ بازدید

در حالی که به میانه بهار نزدیک می شویم هنوز سهمیه گازوئیل حمایتی به منظور تأمین سوخت گرمایشی و مصرفی منازل مسکونی منطقه شمیرانات ...

در حالی که ابتدای هر فصل سهمیه های گازوئیل حمایتی برای مناطق سردسیر که دسترسی به شبکه سراسری گاز ندارند، ارسال می شود با وجود گذشت دو ماه از سال، سهمیه بهاره سوخت گرمایشی بخشی از کشور تأمین نشده است.

در حالی که به میانه بهار نزدیک می شویم هنوز سهمیه گازوئیل حمایتی به منظور تأمین سوخت گرمایشی و مصرفی منازل مسکونی منطقه شمیرانات رودبار قصران در شمال استان تهران تخصیص پیدا نکرده است. مردم این منطقه سردسیر که به شبکه سراسری گاز کشور متصل نیستند، گرمایش منازل مسکونی خود را با استفاده از سوخت گازوئیل تأمین می کنند و در ابتدای هر فصل با ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده های نفتی، تقاضای خود را به ثبت می رسانند.

این تقاضا باید از سوی فرمانداری تأیید شده و لیست متقاضیان به شرکت پخش منطقه به منظور ارسال سوخت ارائه شود. با وجود اینکه آخرین سهمیه گازوئیل حمایتی این منطقه در ابتدا و میانه زمستان تخصیص پیدا کرده بود؛ و می بایست تاکنون سهمیه سه ماهه بهار تعیین و به منطقه ارسال می شد اما این مهم محقق نشده است و مردم منطقه با مشکل در تأمین سوخت گرمایشی منازل مسکونی خود مواجه شده اند.

طبق گزارش های مردمی، در مراجعات جدید مردم این منطقه به بخشداری و فرمانداری در خصوص رسیدگی به وضعیت سوخت گرمایشی منازل مسکونی، از عدم تخصیص سهمیه های گازوئیل حمایتی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و دعوت به صبر مردم برای تصویب قیمت جدید گازوئیل در سال 94 خبر داده اند.

این در حالی است که مرتضی عابدینی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران نهم اردیبهشت ماه درباره تحویل نشدن سهمیه نفت گاز حمایتی ( یارانه ای) به متقاضیان دریافت این فرآورده نفتی در نواحی شمیرانات و رودبار قصران، گفت: سهمیه حمایتی سوخت مربوط به هر فصل، بر اساس ثبت نام متقاضیان در سامانه تجارت آسان، تایید فرمانداری و ارسال حواله های تایید شده از سوی این مرجع (فرمانداری) به شرکت ملی پخش منطقه تهران انجام می شود.

عابدینی درباره فرآیند تخصیص سهیمه حمایتی نفت گاز، اظهار کرد: در طرح سهمیه حمایتی، مشترک متقاضی سوخت، در آغاز هر فصل ابتدا باید درخواست خود را مبنی بر تقاضای نفت گاز در سامانه درخواست فرآورده های نفتی ( تجارت آسان) ثبت کند و در صورت تایید مراجع ( فرمانداری منطقه ) و ارسال حواله تحویل سهمیه از سوی آنها به شرکت ملی پخش، سهمیه حمایتی از طریق شرکت ملی پخش به مشترکان تحویل می شود.

وی افزود: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تهران آمادگی را لازم برای تحویل سهمیه سوخت دارد و از نظر تامین سوخت مناطق و نواحی تهران با هیچ کمبودی مواجه نیست.

با این وجود، تا امروز بخشداری و فرمانداری منطقه توپ عدم تخصیص سهمیه سوخت را در زمین وزارت نفت می اندازند و شرکت پخش فرآورده های نفتی نیز، عملکرد فرمانداری را عامل اصلی اینت عدم تخصیص می داند و کسی جوابگو نیست که چند هزار لیتر سهمیه سوخت حمایتی مردم که گرمایش منازل مسکونی شان را باید در فصل بهار تأمین کند، کجاست؟

پیگیری ها حاکی از این است که این عدم تخصیص سهمیه های گازوئیل حمایتی فقط به نواحی سردسیر استان تهران محدود نمی شود و در دیگر نقاط کشور نیز این مشکل به چشم می خورد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها