کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درد سرهای یک هتل برای قالیباف


کد خبر : ۱۱۸۹۵دوشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲:۵۴۴۸۲۵ بازدید

موضوع تخلفات ساخت‌وساز هتل اسپیناس 2 به‌عنوان طرح سوال از شهردار به‌طور رسمی به هیأت رئیسه شورای شهر تهران تحویل داده ...

موضوع تخلفات ساخت‌وساز هتل اسپیناس 2 به‌عنوان طرح سوال از شهردار به‌طور رسمی به هیأت رئیسه شورای شهر تهران تحویل داده شده است.

ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این مطلب گفت: رئیس شورا سه روز قبل نامه طرح سوال از شهردار را به شهرداری ارسال کرده است.
قناعتی با اشاره به طرح سوال از شهردار پایتخت در مورد تخلفات هتل اسپیناس ٢ گفت:  در صورتی که جواب قانع‌کننده نباشد، با جلب رضایت یک سوم اعضای شورا، شهردار تهران استیضاح خواهد شد.

او در نشست خبری خود در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر تهران درخصوص تخلفات هتل  اسپیناس ٢ که بهمن ماه‌ سال گذشته نیز تذکراتی در این مورد داده بود، خاطرنشان کرد:  این هتل دارای اضافه بنا است و شهردار تهران در مورد این تخلف نامه را امضا و به کمیسیون ماده ١٠٠ انتقال داده است.

او افزود: پاسخ شهردارتهران به تذکر من قانع‌کننده نبوده لذا طرح سوال از شهردار تهران را در نامه‌ای کتبی به رئیس شورا تحویل دادم.

قناعتی با بیان این‌که  ٣ روز از زمان ارسال نامه به شهردار تهران گذشته است، گفت:  شهردار تهران از زمان دریافت نامه به مدت ١٠ روز مهلت دارد تا نسبت به پاسخگویی نامه اقدام کند. درصورتی که پاسخ به سوال قانع‌کننده نباشد با جلب نظر و امضای یک‌سوم اعضای شورا کار شهردار به استیضاح خواهد کشید.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی تهران خاطرنشان کرد:  اگر برخی از اعضا در این مورد با من همراهی نکنند فهرست اسامی آنان را در رسانه‌های عمومی اعلام خواهم کرد.  او همچنین با ارایه اسناد تخلف هتل اسپیناس و بیان این‌که متاسفانه شایعاتی درخصوص این‌که برخی از اعضای شورای شهر نمی‌خواهند که چنین هتلی در تهران ساخته شود، گفت:  من با تمام وجود از افرادی که در تهران سرمایه‌گذاری می‌کنند و در راستای اشتغال‌زایی حرکت می‌کنند حمایت خواهم کرد. او با بیان این‌که درخصوص هتل اسپیناس تخلفاتی از سوی شهردار منطقه صورت گرفته است، گفت: دوشنبه هفته قبل شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه گل و گیاه با قاطعیتی اعلام کرد که هیچ تخلفی در مورد هتل اسپیناس صورت نگرفته و من حالا با نشان دادن اسنادی اعلام می‌کنم که شهردار منطقه در حوزه ساخت این هتل تخلفات آشکاری داشته است.عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران اظهار کرد:  در‌سال ٨٧ با رای کمیسیون ماده ٥ به شماره ٤٤٨ برای احداث هتلی با حداکثر ٨ طبقه بر روی همکف و سطح اشغال ٣٠‌درصد موافقت می‌شود و پس از مدتی نیز بنا به درخواست شهردار منطقه مجددا پرونده ساخت این هتل به کمیسیون ماده ٥ رفته و کمیسیون مربوطه نیز به ساخت ١٦ طبقه روی همکف با سطح اشغال ٣٠‌درصد موافقت می‌کند و مجددا پس از مدتی باز هم بنا به درخواست شهردار در کمیسیون ماده ٥، ١٦ طبقه به ١٧ طبقه افزایش می‌یابد.

او با اشاره به طبقات اضافی این پروژه و بیان این‌که تخلفات شهردار منطقه از این پس آغاز می‌شود، گفت:  شهردار منطقه باید برای اخذ اضافه طبقات به کمیسیون ماده ٥ نامه می‌زد اما شهردار منطقه بدون هماهنگی دستور ساخت طبقه ١٨ این هتل را در کمیسیون معماری و شهرسازی منطقه امضا کرده و بدون مجوز کمیسیون ماده ٥ اجازه ساخت طبقه هجدهم را می‌دهد. جالب است که شهردار منطقه برای صدور اجازه ساخت طبقه ١٨ کمیسیون معماری و شهرسازی منطقه را برگزار می‌کند اما برای اجازه ساخت طبقه ١٩ و ٢٠ بدون برگزاری کمیسیون اقدام به صدور اجازه می‌کند.

قناعتی با بیان این‌که قرار است در طبقه بیستم این هتل یک مجموعه تجاری و استخر احداث شود، گفت:  شهردار تهران برای ساخت استخر به کمیسیون ماده ١٠٠ نامه زده است و جای سوال است که چرا شهردار تهران درحالی‌که خود نامه کمیسیون ماده ١٠٠ را امضا کرده، در افکار عمومی اعلام می‌کند که هیچ تخلفی در این هتل صورت نگرفته است و آیا اجازه ساخت طبقه ١٨ و ١٩ بدون رأی کمیسیون ماده ٥ جزو تخلفات نیست؟

او با بیان این‌که باید با متخلفان این پرونده در هر مقامی برخورد شود، گفت: هرکسی که این تخلف را انجام داده و در هر مقام و جایگاهی باشد باید با آن برخورد شود.

قناعتی درمورد تابلوی شناسه ملک نیز گفت:  مالک هتل اطلاعات درج شده در تابلوی شناسه ساختمان را اشتباه درج کرده است و این اطلاعات اشتباه درج شده ما را به سمت تخلفات بزرگتر ازجمله غیرقانونی بودن طبقات سوق داد، به گونه‌ای که وقتی ما پلاک ثبتی این ساختمان را در سامانه جست‌وجو کردیم، متوجه شدیم که اطلاعات درج شده متعلق به ساختمانی ٢ طبقه در مکانی دیگر است و همین تخلف ما را به سمت تخلفات بزرگتر سوق داد، هرچند که درحال حاضر مالک مشخصات تابلوی شناسه ملک را اصلاح کرده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تذکر اصلی من به شهردار این است که چرا با کسی که تخلفاتی داشته، برخورد نکرده و تنها شهردار منطقه را از جایی به جای دیگر منتقل کرده است.

اوبا بیان این‌که من درخصوص این پرونده مالک را مقصر نمی‌دانم، گفت: اگر چند آجر در کوچه‌ای قرار گیرد، بلافاصله چند نفر از ماموران شهرداری از اهالی سوال می‌پرسند حالا این مجتمع بزرگ ساخته شده و جای سوال است که چرا شهرداری جلوی تخلفات او را نگرفته است. او با بیان این‌که اسناد منتشر شده و من از مردم و مهندسان امر می‌خواهم نسبت به بررسی آن اقدام کنند، گفت: اگر افکار عمومی اعلام کند که مشکلی درخصوص هتل اسپیناس وجود نداشته باشد، من ضمن عذرخواهی حرف خود را پس خواهم گرفت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها