کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارمندان بانک‌ها در کجاها سپرده‌گذاری می‌کنند؟


کد خبر : ۱۱۸۴۲جمعه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۲۶۱۶۱۴۸ بازدید

آیا خود کارمندان و دست‌اندرکاران بانک‌ها در سیستم بانکی سپرده‌گذاری می‌کنند؟
کارمندان بانک‌ها در کجاها سپرده‌گذاری می‌کنند؟کارمندان بانک‌ها در کجاها سپرده‌گذاری می‌کنند؟

در کنار 32 بانک و سه موسسه مالی و اعتباری که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت‌ می‌کنند حدود هفت هزار موسسه مالی و اعتباری با نام‌ها و فعالیت‌های گوناگون در کنار سیستم بانکی فعال هستند که برخی از آنها خدمات بانکی را به مردم ارائه می‌کنند. 

در چند وقت اخیر فعالیت موسسات غیرمجاز خاری در چشم نظام بانکی بوده و توانسته با جلب اعتماد صاحبان سرمایه ۲۰ تا ۲۵ درصد حجم نقدینگی را به سمت خود بکشانند. 

ماه‌ها اخیر بار‌ها بانک مرکزی به مردم توصیه کرد تا سرمایه خود را در اختیار موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز قرار دهند، زیرا اعتباری به فعالیت آنها نیست، عاقبت موسسه میزان و نارضایتی مشتریان آن صحتی بر گفته بانک مرکزی بود. 

موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که به دریافت سپرده و ارائه تسهیلات می‌پردازند، بدون در نظر گرفتن نرخ قانونی سپرده و تسهیلات که از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است به مشتریان خود سودهای جذابی را پیشنهاد می‌دهند، بانک‌ها و موسسات مجاز برای آنکه از موسسات غیر مجاز عقب نماند با طرح‌های مختلف سود سپرده خود را افزایش می‌دهند و این در حالی است که برخی از موسسات مالی مجاز که تعداد آ‌ن‌ها به تعداد انگشستان یک دست نیست نرخ سود خود را بیشتر از نرخ مصوب اعلام می‌کنند. 

کارمندان بانک‌ها و نظام بانکداری نیز جزئی از مردم بوده و آنها برای سرمایه خود آینده‌نگری می‌کنند، اما آینده‌نگری آنها کاملا حساب شده و با اطلاع کامل است. 

یک کارمند بانک در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز در پاسخ به این سوال که برای سرمایه‌گذاری بانک یا موسسه مالی و اعتباری را انتخاب می‌کنید؟ ‌گفت: بانک‌ها را انتخاب می‌کنم و دلیل این کار اطمینان خاطر از فعالیت، پیشینه و اعتبار بانک نزد بانک مرکزی است. 

او با بیان اینکه موسسات مالی مجاز آنقدر معتبر نیستند، تاکید کرد: میزان سود ارائه شده از سوی موسسات مالی غیرمجاز بسیار وسوسه کننده است. 

یک کارمند بانک نیمه خصوصی هم به اقتصادنیوز، گفت: سرمایه اصلی خود را در یک موسسه مالی و اعتباری مجاز سپرده‌گذاری کرده‌ام که در حال حاضر با توجه به کاهش نرخ سود یکساله ۲۲ درصد سود یکساله ارائه می‌دهد. 

او ادامه داد: به دلیل آنکه قرارداد سپرده‌گذاری با این موسسه دو ساله است یک سال دیگر سود ۲۴ درصد از سپرده خود دریافت می‌کنم. 

این کارمند بانک خاطرنشان کرد: تعداد اعظم بچه‌های بانک که درآن مشغول به کار هستیم در موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیرمجاز سپرده‌گذاری کرده‌اند. 

در گفت‌و‌گو با کارمندان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز اکثر آنها از نرخ سود قابل توجه یک بانک خصوصی یاد می‌کنند که تنها در طرح سپرده یک‌ ماهه حدود ۲۲ درصد سود ارائه می‌دهد. 

موضوع دیگری که در گفته‌های کارمندان بانک قابل توجه است عدم سپرده‌گذاری کارمندان در بانک مشغول به فعالیت است، کارمندان بانک‌ها هیچ کدام از سپرده‌گذاری در بانک خود حرفی به میان نیاوردند و در پاسخ به این سوال که آیا در بانک خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟ بیان کردند: سرمایه‌گذاری در بانک‌های خود، سرمایه‌گذاری اصلی نیست و حجم اصلی سرمایه در موسسات مالی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها