کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با حذف دلار از مبادلات تجاری روسیه و چین


کد خبر : ۱۱۷۵۹سه شنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۱۴۱۰۷۵ بازدید

مبادلات تجاری روسیه و چین طی یک سال 7 برابر شده است و بنا به اعتقادات کارشناسان زمینه برای افزایش سهم یوآن و روبل از کل مبادلات ...
با حذف دلار از مبادلات تجاری روسیه و چینبا حذف دلار از مبادلات تجاری روسیه و چین

مبادلات تجاری روسیه و چین طی یک سال 7 برابر شده است و بنا به اعتقادات کارشناسان زمینه برای افزایش سهم یوآن و روبل از کل مبادلات تجاری چین و روسیه فراهم است.

ارزش مبادلات تجاری صورت گرفته بین چین و روسیه به ارزهای ملی روبل و یوآن معادل 7 درصد از کل مبادلات تجاری دو کشور بوده است.

بنا به اعلام کارشناسان، طی یک سال گذشته ارزش مبادلات تجاری روسیه و چین به ارزهای ملی این دو کشور 700 درصد رشد داشته است.

افزایش همکاری های ارزی چین روسیه نشان از آغاز ظهور شکل جدیدی از مبادلات تجاری بین المللی است که در مقابل شکل غربی فعلی آن در حال تشکیل است.

همکاری های ارزی چین و روسیه طی ماه های گذشته به یکی از مهمترین مباحث در تجارت بین الملل تبدیل شده است که نوید شکل گیری یکی از قوی ترین اتحادهای بین المللی بین دو کشور از قوی ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان را می دهد.

بنا به اعتقاد برخی کارشناسان روس، اگر چه تغییر روند ارزی کنونی و حذف دلار در مبادلات بین دو کشور دشوار به نظر می رسد اما با اراده سیاسی موجود بین روسیه و چین و همچنین مکانیزم های تعریف شده کنونی که ریسک واردات و صادرات بین دو کشور را کاهش داده است ، این مسئله کاملا توجیه پذیر و منطقی به نظر می رسد.

اولین قدم در اجرای این اقدام توافق چین و روسیه برای سوآپ ارزی به ارزش 150 میلیارد یوآن محسوب می شود که در اکتبر سال 2014 به امضای مقامات دو کشور رسید.

سوآپ ارزی بین دو کشور این امکان را می دهد تا در مبادلات دو جانبه از ارزهای ملی خود استفاده کنند.

این چنین توافقات به کشورهای جهان این امکان را می دهد تا در کنار افزایش سهم ارزهای ملی خود از کل مبادلات صورت گرفته در بازار جهانی، سهم ارزهای سنتی کنونی مانند دلار را که تا کنون بر مبادلات تجاری بین المللی سیطره داشته اند را در مبادلات بین المللی خود کاهش دهند.

در سال 2014، استفاده از یوآن چین در مبادلات تجاری جهانی با افزایش قابل توجهی همراه بود به گونه ای که سهم این ارز به 9 درصد از کل مبادلات صورت گرفته در این مدت در جهان افزایش یافت.

بر اساس پیش بینی کارشناسان، با روند پر شتاب استفاده از یوآن در برابر دلار در شرایط کنونی، این احتمال وجود دارد که در کنار رجوع به یوآن به عنوان یک ارز بین المللی برای مبادله طی سال های آتی، بانک های مرکزی کشورها نیز اقدام خرید این ارز به عنوان ذخیره ارزی خود کنند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها