کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رعایت برخی نکات در خرید لپ‌تاپ دست دوم


کد خبر : ۱۱۷۲۸دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۴۲۳۹۴ بازدید

این بازار البته اخیرا در فضای مجازی بیشتر هم شده و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی زیادی را می‌توان پیدا کرد که به فروش لوازم دست دوم ...

این بازار البته اخیرا در فضای مجازی بیشتر هم شده و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی زیادی را می‌توان پیدا کرد که به فروش لوازم دست دوم اقدام می‌کنند و در این بین می‌توان لوازم دیجیتال هم پیدا کرد که ممکن است برای کاربران کامپیوتر مناسب باشد. البته این موضوع یکی از آثار ناشی از گران شدن قیمت لپ‌تاپ و نوت‌بوک است که کاربران را در مسیر خرید رایانه‌هایی هدایت می‌کند که گاه کارکرده‌اند، گاه تعمیر شده با قطعات اورجینال‌اند یا مدل‌های قدیمی هستند که این روزها بازار کمتری دارند. بنابراین در این بازار با کاربرانی مواجه هستیم که به‌دلیل ضرورت استفاده از لپ‌تاپ و بودجه اندک مجبور به خرید از این بازار شده و به سمت خرید این دست از لپ‌تاپ‌ها می‌روند که البته قیمتی پایین‌تر و در خور جیب آنها دارد.

در این میان افرادی هم هستند که به‌دلیل تمکن مالی بالا با ورود تکنولوژی جدید در زمینه لپ‌تاپ و کامپیوتر ترجیح می‌دهند با فروش سیستم قدیمی خود اقدام به خرید مدل‌های جدیدتر کنند و بنابراین این بازار برای آنها جای خوبی برای فروش به حساب می‌آید. پس با به وجود آمدن چنین بازارهایی مهمتر از هرچیزی بالا رفتن اطلاعات کافی در زمینه خرید این لوازم است، چراکه این موضوع باعث می‌شود خریدارانی جذب شوند که کمترین اطلاعات را از خرید لوازم دست دوم به‌ویژه لوازم مربوط به کامپیوتر دارند و همین غفلت باعث بروز اشتباهاتی از سوی خریدار شود که به از بین رفتن پول و برگشت کاربر برای تعمیرات جنس خریداری شده منجر می‌شود. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که یک خریدار لپ‌تاپ دست دوم باید هنگام خرید به آنها دقت کند.

معامله زمانی کنید

در گام اول بهتر است که با فروشنده وارد معامله زمانی شوید به این معنا که با پرداخت مبلغی بتوانید دستگاه را برای بررسی بیشتر چند روزی در اختیار بگیرید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با دقت بیشتر و زمان دلخواه به بررسی دستگاه بپردازید و همین معامله می‌تواند به شما کمک کند که بدانید با فروشنده‌ای منطقی و منصف طرف هستید. پس بهترین کار در ابتدای این معامله این است که از چنین امکانی بهره‌مند شوید.در گام دوم، مهم‌ترین توصیه برای خرید یک لپ‌تاپ دست دوم این است که به سن دستگاه دقت کنید، چراکه هرچقدر مدت استفاده از کالا بیشتر باشد باید منتظر معایب بیشتری هم باشید، بنابراین برای لپ‌تاپ‌های دست دوم، 3 یا 4 سال کارکرد می‌تواند گزینه بهتری برای خرید باشد. این موضوع باعث می‌شود تا در صورت ورود تکنولوژی‌های جدید و نایاب شدن قطعات، با مشکل کمتری مواجه شوید.

مارک معتبر باشد

باید بیش از هرچیز سعی شود که لپ‌تاپ مورد نظر از شرکت سازنده معروف و معتبری باشد که بتوان برای برطرف کردن برخی نواقص از تعمیرگاه‌ها یا قطعات اصلی استفاده کرد. اینجا دیگر شما دچار سردرگمی اینکه چگونه می‌توانید در صورت ایراد پیدا کردن آن را رفع کنید، نمی‌شوید. همچنین برای اینکه چندان از خریدتان ناراضی نباشید سعی کنید در ابتدا ظاهر آن را بررسی کنید که خیلی کارکرده و ناقص نباشد. بنابراین به تغییرات ظاهری، رنگ پریدگی و ظاهر کارکرده آن دقت کنید. مهم‌ترین دقت باید به قسمت مانیتور باشد؛ چراکه در صورت وجود عیب در این قطعه نمی‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد؛ زیرا هزینه تعمیرات آن هزینه‌ای دو برابر برای شما دارد. پس از آن به موارد خراشیدگی ظاهری هم اهمیت دهید. خراشیدگی‌هایی که ناشی از افتادن آن از دست کاربر است که همین امر می‌تواند آسیب‌های جدی به قطعات اصلی وارد کند که بازگرداندن آن به حالت اولیه هزینه‌های زیادی دارد.

عمر باتری

دقت درباره میزان کارکرد باتری خیلی مهم است، چراکه اگر لپ‌تاپ بیش از دوسال استفاده شده باشد، امکان از بین رفتن باتری چند مدت پس از زمان خریداری شما وجود دارد و باید روی خرید دوباره باتری هزینه‌ای صرف کنید. بررسی‌های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید به هارد دیسک لپ‌تاپ آسیبی وارد نشده است و هارد دیسک 5400 دور در دقیقه با 8 مگابایت حافظه داشته باشد. همچنین به قوی بودن حافظه لپ‌تاپ دقت کنید. مثلا اگر شما می‌خواهید داستان‌های بلند را بنویسید یا مجموعه داستان‌های زیادی را در لپ‌تاپ خود نگه دارید باید حافظه قوی داشته باشد. نکته دیگر این است که اگر قرار است اطلاعاتی را روی سی دی کپی کنید باید دقت کنید که این لپ‌تاپ به سی دی رایتر مجهز باشد. بنابراین اطمینان پیدا کنید که زمان ارسال لپ‌تاپ برای شما، تمام سی‌دی‌های نصب ویندوز یا هر وسیله جانبی دیگر برای این دستگاه را برای شما، حتما بفرستند.

همچنین به وضعیت فن دستگاه و صدای آن دقت کنید و ببینید می‌توانید از روی دستگاه آن را به دلخواه خود دستکاری کنید یا خیر. در این حالت می‌توانید بایوس لپ‌تاپ را نیز که معمولا به حالت پیش فرض قرار داده شده است، کنترل کنید. معمولا افرادی از نمونه‌های رومیزی استفاده می‌کنند، می‌توانند راحت آن را کنترل کنند. 

ورودی‌ها را امتحان کنید

تمامی پریزها، سوکت‌ها، فیش‌ها و اتصالات وایرلس مثل بلوتوث و wi-fi را امتحان کنید چراکه بسیاری از آنها به مادربورد وصل شده‌اند در صورت خراب بودن و تعویض، هزینه زیادی را بر شما تحمیل خواهد کرد. اگر پورت USB شکسته باشد و بتوانید با 3 پورت دیگر کار کنید، خرید این لپ‌تاپ عیبی ندارد. اگر فیش هدفون شکسته باشد، اما در لپ‌تاپ هدفون‌های بلوتوث داشته باشید، می‌توانید به جای آن قسمت، از هدفون‌های بلوتوث استفاده کنید، اما خرابی برخی از پورت‌ها و امکانات ارتباطی مانند سوییچ وایرلس یا پورت‌هایی نظیر HDMI و... موجب دردسر می‌شود.

در پایان باید توصیه کرد که در هنگام خرید یک لپ‌تاپ دست دوم همه پیش‌بینی‌ها و نکات لازم را بدانید و آگاهانه این اقدام را انجام دهید چراکه هیچ‌یک از ما دوست نداریم دوبار هزینه برای به‌دست آوردن یک نیاز ضروری را متحمل شویم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها