کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۱۷۲۷دوشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۵۸۸۷۵ بازدید

قیمت طلا امروز دوشنبه برای دومین روز متوالی با افزایش نسبی روبرو شده و به مرز 1190 دلار در هر اونس هم رسیده است.

در حالی که گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه آوریل کمتر از حد انتظارات کارشناسان اقتصادی بوده است، این مساله به نفع قیمت طلا بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که روز جمعه نیز با افزایش نسبی همراه شده بود امروز دوشنبه با افزایش 0.2 درصدی به بیش از 1189 دلار در هر اونس رسیده است.انتشار گزارش وزارت کار آمریکا گمانه زنی های مربوط به تاخیر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن را تقویت کرده و این مساله به ضرر ارزش دلار بوده است.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود. وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه آوریل 223 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه آوریل 224 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه مارس نیز به کمتر از 85 هزار مورد رسیده که این پایین ترین رقم از ژوئن 2012 میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد برگزاری نشست ماه ژوئن فدرال رزرو تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا در میان مدت خواهد داشت. هنوز برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست ژوئن یا سپتامبر روند افزایش نرخ بهره را کلید خواهد زد.میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز جمعه با 1.45 درصد کاهش روبرو شده و به کمتر از 728 تن رسیده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر تاثیر سیاست های جدید پولی بانک مرکزی چین بر بازار جهانی طلا هستند.

بانک مرکززی چین اخیرا نرخ بهره را برای سومین بار در 6 ماه گذشته کاهش داده است. سیاست های پولی چین قطعا تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و چین طی روزهای آینده و همچنین روشن شدن وضعیت بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند تاثیر مهمی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها