کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راهنمای خرید خودروی سدان در ایران


کد خبر : ۱۱۷۲چهارشنبه، ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷:۴۷۷۸۶۱ بازدید

نسل ششم ب ام و سری 3 با کد اتاق F30 به تازگی وارد بازار خودروهای وارداتی ایران شده است. این مدل تغییرات زیادی را در طراحی بدنه تجربه کرده است و به عقیده بسیاری زیبایی نسل قبل را ندارد.

  ليفان 620 

فضای داخلی 

با باز کردن در این مدل از لیفان، فضایی نسبتا بزرگ در بخش جلو خواهید یافت که از طراحی مدرنی سود می برد و در این محدوده قیمت نمی توان برایش رقبای چندانی بر شمرد. طرح اصلی داشبورد به سرعت شما را به یاد سری 5 ب ام و و غربیلک فرمان تلسکوپی آن هم مرسدس بنز را در ذهنتان تداعی می کند البته از کنسول وسط و خطوط عمودی زیر داشبورد که شباهت بسیار با سوناتا دارد هم صرف نظر می کنیم. در این بین نباید وجود 2 ایربگ جلو برای راننده و سرنشین را فراموش کرد. 


dolcunblwo3x4r7rak9t.jpg


یکی دیگر از نکات مثبت در این بخش وجود فضای زیاد برای راننده و سرنشین جلویی است که باعث می شود افرادی با قد بیش از 190 سانتیمتر هم بدون مشکل بتوانند فضای پای مناسبی داشته باشند. مجموعه کنترل تهویه مطبوع هم که طراحی زیبایی دارد به راحتی در دسترس است اما کلید سیستم پخش صوت کمی دور از دسترس بوده که البته کلیدهای کنترلی آن بر روی فرمان قرار دارد. سیستم پخش صوتی که قابلیت پخش CD با فرمت های MP3 و WMA را نیز دارد، ورودی USB داشته که می توان از قابلیت های آن استفاده کرده و موزیک مورد علاقه خود را از طریق 6 بلندگو که کیفیت متوسطی دارند گوش کرد. آینه های جانبی که چراغ راهنما بر روی خود دارند از تنظیم برقی بصورت استاندارد برخورد هستند اما دید جانبی آنها کمی کمتر از حد انتظار است و میدان دید کافی را ایجاد نمی​کند. 

بخش فنی 

همانطور که در ابتدای بحث اشاره شده، موتور لیفان 620 از نوع TriTec است که حجم دقیقش برابر 1596 سی سی، قدرت خروجی آن 114 اسب بخار در دور موتور 6000 و نهایتا تورک آن نیز 149 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. این موتور که نام طراحی بی ام دبلیو را یدک می کشد، 16 سوپاپ داشته و از سیستم پاشش چند نقطه ای سوخت به همراه نسبت تراکم 5/10 به 1 بهره می برد. یکی از اصلی ترین نقاط قوت این خودرو همین موتور TriTec است که علاوه بر قدرت مناسب، گشتاور خوبی در دورهای میانی تولید می کند.

در تست جاده، این لیفان هندلینگ قابل قبولی داشت ولی در صورت داشتن قصد انجام یک رانندگی سریع و بالاتربردن سرعت از حد معمول باید علاوه بر کاهش ارتفاع خودرو، لاستیک های آن را نیز با نمونه های خوب خارجی حتما تعویض کرد. در عین حال لنت های ترمز را نیز بهتر است با نمونه های با کیفیت تر تعویض کرد، چراکه در صورت رانندگی در مسیرهای پیچ در پیچ که نیاز به ترمز گیری های پیاپی دارند، پس از مدتی لنت های فابریک بر اثر داغ شدن، قابلیت ترمزگیری شان کاهش پیدا می کند. ضمنا سيستم تعليق ليفان 620 خشک است و بعد از عبور از ناهمواري ها کمک فنرها قابليت ميرايي خوبي از خود نشان نمي دهند.
 


جمع بندی 

در یک جمع کلی می توان لیفان 620 را یک خودروی خانوادگی سایز متوسط نسبتا لوکس با ظاهری معقول و زیبا معرفی کرد که توانایی حرکتی اش نسبت به مشخصات فنی، مناسب است. رقبای این مدل در این رنج قیمت نمونه هایی چون پژو 206 اس دی، هیوندای ورنا و پژو پارس ELX هستند که با توجه به حضور چند ساله و موفق شان در بازار می توان گفت امکانات رفاهی مدل 620 از تمام آنها بیشتر است و می تواند با خودروهایی چون مگان 1600 سی سی و هیوندای آوانته مقایسه شود. اما در این بین ضعف هایی چون ضریب گیربکس و کات آف در دورهای اصلی که موتور تازه به حدنهایی توانایی اش نزدیک می‌شود نیز وجود دارند که البته قابل رفع هستند. 
 



MVM 530
 

6ltqxh322tl8at6ru2fd.jpg





 

 طراحی ظاهری آن ساده و به دور از اغراق به نظر می رسد. در بخش داخلی داستان کمی فرق می‌کند و ورق برمی‌گردد. ظاهر خودرو هر چقدر معمولی و ساده به نظر می‌رسد، کابین زیباتر جلوه می‌کند. در این بخش رنگ‌بندی روشن داخل کابین، آن را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد ضمن آنکه با بهره‌گیری از قطعاتی با ظاهر استیل و آلومینیوم سعی شده حس هیجان نیز به کابین خودرو تزریق شود.  سواری آن اندکی خشک است اما نرمی مکانیزم دنده و توانایی بالاتر حرکتی ، از امتیازات مثبت آن نسبت به لیفان 620 است. ضمن اینکه توانسته تا حدودی عطش بازار در این محدوده قیمتی را بخواباند. میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش این کمپانی در رتبه پایین تر از کرمان خودرو ارزیابی می شود.
 



جیلی EC7
 

3eni8fu6nrs8raz1xnb.jpg




جیلیEC7  که به نظر در سطحی بالاتر از ام وی ام 530 و لیفان 620 قرار دارد در قسمت جلو شبیه هوندا و از عقب مشابه نیسان تیانا به نظر می رسد . جالب این‌جاست که لوگو این شرکت هم بسیار شبیه لوگوی کادیلاک است . رقیب این خودرو در بازار داخلی ایران از نظر قیمت و حجم موتور مگان است. در حالی که EC7 دارای 6 کیسه هوا،سانروف، سیستم کنترل فشارتایر،ABS وEBD  وگواهینامه 4 ستاره ایمنی اروپا به عنوان نخستین خودروی چینی است. رقم پرداختی حدود 60 میلیون تومان برای یک خودروی چینی نیاز به فکر بیشتر دارد ، اما در بازار فعلی مخصوصا برای کسانی که تمایل به خرید خودروی صفر کیلومتر و با امکانات بالاتر از متوسط دارند، این خودروی لوکس چینی (!) با ارفاق نمره قبولی می گیرد.


 

Cerato 2.0
 

f2xcuwdgr7u0gkz81o2t.jpg





  کیفیت قطعات داخل اتاق از مزدا3 جدید پایین تر است. اما فضای داخل اسپرت تر ، استهلاک کمتر و قطعات یدکی ارزانتر امتیازات مثبت آن است. به خصوص برای کسانی که می خواهند یک سدان خانوادگی با قابلیت اسپرت داشته باشند. البته موتور 2000 سی سی آن یاری شیطنت های جوانی را نمی دهد. چهره خارجی آن نسبت به مدل قبلی (یعنی 2008) بسیار بهتر است.
 



Megane 2000

  از عمر مگان خیلی سال است که می گذرد. اما در ایران هنوز هم کم و بیش خریدار دارد. سيستم کامپيوتري و الکترونيکي آن بيش از حد پيچيده است و چندين بار شما را دچار مشکل کد سوئيچ می کند. به علاوه اينکه از عهده خرج بالاي آن به راحتی بر نمی آیید،در واقع خرج آن توازني با سواري آن ندارد. نقطه قوت آن ترمز هوشمند،ایمنی 5 ستاره و احساس امنیت اروپایی در سرعت های بالاست.
 

t5mp6lht6e3yobhevnah.jpg





 



F30 -  2013  BMW 328i  
 

u61cpnu8jdh0y9i2zo4.jpg





نسل ششم ب ام و سری ۳ با کد اتاق F30 به تازگی وارد بازار خودروهای وارداتی ایران شده است. این مدل تغییرات زیادی را در طراحی بدنه تجربه کرده است و به عقیده بسیاری زیبایی نسل قبل را ندارد. اما چیدمان کابین تغییر کرده و به سری ۵ نزدیک شده است.همچنین در نسل جدید،شاهد ارتقا کیفیت قطعات کابین و بکارگیری جدیدترین سیستم های ایمنی و رفاهی هستيم. ب ام و در اين اتاق نوآوري هاي جديدي در طراحي تريم​هاي داخلي رو کرده است. سری۳ جدید در چهار مدل مختلف و سه تیپ اسپرت،مدرن و لاکچری عرضه می شود.از رقبای نزدیک این خودرو در بازار داخلی می توان به بنز C کلاس و لکسوس IS اشاره کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها