کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایرانی‌ها در مقایسه با اروپایی‌ها چقدر دستمزد می‌گیرند؟


کد خبر : ۱۱۶۶۵شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۵۷۶۳۳۵ بازدید

سازمان بین‌المللی کار سال 2014 متوسط دستمزد ماهانه در جهان را 1480 دلار اعلام کرد. این در حالی است که طبق برآوردهای موجود، در حال حاضر ...

کارگران تمام مطالبات دستمزدی خود را آن سوی سال باقی گذاشتند و سال 94 را با آنچه توافق کارفرمایانشان با نمایندگان جامعه کارگری بود، آغاز کردند. افزایش حداقل دستمزدها به 712‌هزار تومان، نتیجه تمام مذاکرات و جلسات مربوط به تعیین مزد در اواخر سال گذشته بود؛ نرخی که همچنان از منظر جامعه کارگری با آنچه باید باشد، فاصله‌یی معنادار دارد.

سازمان بین‌المللی کار سال 2014 متوسط دستمزد ماهانه در جهان را 1480 دلار اعلام کرد. این در حالی است که طبق برآوردهای موجود، در حال حاضر دستمزد در بسیاری از کشورهای دنیا پایین‌تر از این نرخ و در برخی دیگر به مراتب بالاتر است.

اخیرا پایگاه خبری «داچ ول» گزارشی از بالاترین و پایین‌ترین نرخ دستمزد در اروپا منتشر کرده است. طبق این گزارش بیشترین دستمزد در اروپا مربوط به کشور دانمارک است که به ازای هر ساعت 42 یورو پرداخت می‌شود. همچنین کشورهای بلژیک و سوئد به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند، این در حالی است که بلغارستان با پرداخت 3.80 یورو در هر ساعت، پایین‌ترین دستمزد را در منطقه اروپا به خود اختصاص داده است. طبق این گزارش آلمان به عنوان اقتصاد برتر منطقه یورو در جایگاه هشتم قرار گرفت، این در حالی است که دستمزد کارمندان بخش خصوصی در آلمان به نسبت 28 کشور منطقه یورو بالاتر است.

حقوق پرداختی شرکت‌های خصوصی آلمانی در سال گذشته میلادی به ازای هر ساعت 31.8 یورو بود در حالی که این رقم برای سایر نقاط منطقه یورو به‌طور میانگین 24.4 یورو گزارش شده است.

اما اگر بخواهیم حداقل دستمزد سال جاری در ایران را با کشورهای یاد شده در منطقه یورو قیاس کنیم، رقم دریافتی کارگران ایرانی به مراتب پایین‌تر از اعداد عنوان شده خواهد بود. در صورتی که نرخ یورو را برمبنای حدود 3700 تومان در نظر بگیریم، کارگران ایرانی روزانه حدود 6.41 یورو و ساعتی 0.80 یورو دستمزد می‌گیرند. گرچه متوسط دستمزد پرداختی در اروپا به مراتب بالاتر از سایر نقاط دنیاست، اما همین برآورد به خوبی شکاف عمیق میان دستمزد در اروپا و کشورمان را مشخص می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها