کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قرمز برای 2 مؤسسه مالی و اعتباری


کد خبر : ۱۱۵۶۹سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳:۵۶۸۹۶۳ بازدید

شایعات در مورد تشدید مشکلات دو موسسه مالی و اعتباری توسعه و میزان قوت گرفته است.برخی منابع احتمال می‌دهند دو موسسه یاد شده تا مرز انحلال ...

در آذرماه سال گذشته یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که یک بانک خصوصی منحل خواهد شد. اعلام این خبر جنجال‌ زیادی آفرید و در نهایت نیز این خبر از سوی بانک مرکزی تکذیب شد اما مدتی بعد اعلام شد که موضوع انحلال مربوط به بانک نبوده و شایعات در مورد یک موسسه مالی و اعتباری مطرح شده است.

اکنون پس از یکسال شنیده‌ها حاکی از آن است که موسسه‌ای که در سال‌های اخیر اخبار ضدونقیضی از فعالیت آن در محافل خبری منتشر شده بود موسسه مالی اعتباری توسعه است که در آستانه انحلال قرار دارد. امروز هم یکی از سایت‌های خبری عنوان کرده‌است که اخبار رسیده حاکی از آن است که مدیر عامل موسسه اعتباری توسعه در نامه ای سرگشاده از کارمندان خداحافظی کرده است.

آن‌طور که سایت "ایران و جهان" گزارش داده است، شنیده می شود که علیرضا هادیان همدانی مدیرعامل موسسه اعتباری توسعه روز گذشته در جلسه‌ای با حضور مدیران ستاد و برخی از روسای شعب از موسسه اعتباری توسعه خداحافظی کرده است و به همراه آن محمد کیایی نیز پایان ماموریت خود در موسسه را اعلام کرده است.

گویا او در نامه ای سرگشاده به کارمندان این موسسه به گونه ای مبهم دلیل این خداحافظی را نبود اختیارات و کافی نبودن تعداد اعضای هیات مدیره برای اتخاذ تصمیم های مهم عنوان کرده است. یک منبع آگاه در حوزه پولی و بانکی در گفت‌وگویی نیز در این باره گفت: موسسه مالی اعتباری توسعه دچار وضعیت نگران کننده ای است اگرچه خوشبختانه این موسسه سپرده‌های چندانی ندارد.

به گفته او، انحلال موسسه اعتباری توسعه خطر چندانی ندارد و باتوجه به اینکه در سالهای اخیر تحت نظارت بانک مرکزی بوده است و مساله قابل کنترل است.

علاوه بر موسسه توسعه شایعاتی هم پیرامون وضعیت نگران کننده موسسه میزان مطرح شده و گفته می شود بانک مرکزی احتمال احیای این موسسه را غیر ممکن می داند. اگرچه بحث ادغام موسسه میزان با بانک صادرات در اواخر سال گذشته از سوی بانک مرکزی اعلام شد اما به تازگی اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرده که موضوع ادغام موسسه میزان و بانک صادرات منتفی است.

به گفته لله گانی، بانک صادرات تنها به عنوان بانک عامل برای پرداخت وجوه چک های صادر شده از سوی موسسه میزان فعالیت می کند.

در این رابطه نیز این منبع آگاه گفت: موسسه میزان که شرایط بسیار نگران کننده ای دارد، احتمالا منحل خواهد شد. این منبع آگاه گفت:متاسفانه باتوجه به اینکه این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی نبوده است مشخص نیست تاکنون چگونه فعالیت های داشته است و برآورد درستی از مسایل مالی و حجم سپرده‌های این موسسه وجود ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها