کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سردی معاملات در بازار طلا


کد خبر : ۱۱۵۳۰یکشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴:۲۳۱۳۱۲ بازدید

طلا بعد از خیزش بر بالای مرز 1200 دلار ریزشهایی را شاهد بود که اونس را تا سطح 1178 دلار به عقب کشاند و این امر سبب خروج سرمایه از این بازار طلایی شد.

در حالی که جایگاه طلا به عنوان سرمایه ای امن در روزهای کاری گذشته در نظر سرمایه گذاران تضعیف شده، این بازار به تحولات آینده و انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا چشم دوخته است.

براساس این گزارش، اونس پس از سقوط 23 دلاری، در حالی هفته کاری را آغاز کرد که بازار فلزات گرانبها در انتظار بیانیه جدید بانک مرکزی آمریکا بود وتحت تأثیر عوامل مختلف نوسانهایی را تجربه و اونس تا سطح 1202 دلار بالا آمد.

بازار طلا روز دوشنبه را با آرامش آغاز کرد اما بعد تحت تأثیر افزایش تقاضا به دلیل سطوح پایین قیمتی و تشدید نگرانی ها درباره آینده اقتصاد یونان روبه صعود نهاد که کاهش نفت خام این رشد را قدری محدود کرد.

بازارهای جهانی سهام در ابتدای این روز شاهد رشد قابل ملاحظه ای بودند که اونس را تا سطح 1178 دلار پایین کشاندند اما اخبار ناامید کننده از مذاکرات یونان و وام دهندگان بین المللی و گمانه زنی کارشناسان و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص تأخیر احتمالی افزایش نرخ بهره این روند را تغییر و زمینه ی رشد 21 دلاری طلا را فراهم کرد. این میزان رشد بیشترین افزایش طلا از ژانویه بود.

همچنین خبر معامله ی یک میلیارد دلاری طلای سیتی بانک با ونزوئلا نیز به رشد اونس کمک کرد. احتمالاً ونزوئلا این معامله را برای افزایش ذخایر خارجی خود انجام داده است.

در روز دوشنبه بازار طلای تهران نیز شاهد افزایش ارزش فلزات طلایی بود که ارزش هر مثقال بر 424 هزار و 500 تومان قرار گرفت و این در حالی است که روز ابتدایی هفته را تحت تأثیر تضعیف طلای جهانی با کاهش بها آغاز کرده بود.
اونس روز سه شنبه 10 دلار رشد و به بالاترین قیمت ها در سه هفته ی گذشته دست یافت تا خرید طلا به عنوان سرمایه ای امن مورد توجه قرار بگیرد. 

در این روز واکنش بازار طلا نسبت به خبر سیاستهای تحریکی چین اندک بود. چین قرار است با تشویق بانکها به خرید اوراق قرضه ی دولت های محلی به سیاستهای انبساطی خود ادامه دهد که این سیاستها می تواند عاملی برای افزایش طلا باشد.

طلای جهانی روز چهارشنبه را با کاهش از اوج سه هفته ای خود آغاز کرد اما انتشار آمار اولیه از رشد اقتصاد آمریکا در سه ماه نخست سال 2015 میلادی که بسیار بدتر از انتظارها بود زمینه ی رشد اونس را فراهم کرد.

البته آمار اولیه از تولید ناخالص داخلی آمریکا نتوانست سبب جهش این فلز گرانبها شود. کارشناسان اقتصادی علت این امر را اثر زمستان سخت بر اقتصاد آمریکا دانستند. زمستان در آمریکا این احتمال را تقویت کرده بود که اقتصاد در سه ماه نخست امسال دچار توقف جدی خواهد شد اما این آمار افزایش نسبی فعالیت های اقتصادی را نشان می داد.

در روز چهارشنبه بازار طلا به بیانیه فدرال رزرو واکنش چندانی نشان نداد. در این بیانیه به ضعف اقتصاد آمریکا در سه ماه اول سال اشاره داشت که این ضعف احتمالاً مقطعی و در سه ماه بعدی جبران خواهد شد. این نگرش سبب شد تا احتمالاً افزایش نرخ بهره در ژوئن همچنان مطرح باشد. 

در این روز اخباری از مذاکرات یونان منتشر شد که حاکی از آن است که دو طرف پس از تغییر ترکیب تیم مذاکره کننده یونان به راه حل نزدیک می شوند که این امر تقاضای طلا را کاهش داد. اما در روز پنج شنبه بازار طلا با هضم بیانیه فدرال رزرو و آمار مثبت از میزان مطالبات بیکاری آمریکا روبه سقوط گذاشت که فروش فنی نیز به این امر دامن زد. میزان مطالبات بیکاری به کمترین سطح در 15 سال گذشته رسید.

در روزهای پایانی هفته با تغییر اندک کاهشی دلار و طلای جهانی بازار طلای تهران نوسان اندکی را شاهد بود که با بسته شدن هر مثقال طلا بر 421 هزار تومان،500 تومان نسبت به نرخ آغاز هفته رشد داشت و به این ترتیب هفته ای با رشد نسبی برای طلای تهران رقم خورد. اونس روز جمعه 7 دلار دیگر کاهش یافت که افت قیمت نفت نیز به این امر کمک کرد تا اونس هفته ای با افت 3 دلاری را شاهد باشد.

گفتنی است، در شرایط کنونی سطح مقاومتی طلا در کوتاه مدت 1200 دلار و سطح حمایتی 1150 دلار است که در صورت شکسته شدن این سطح اونس تا بهای 1100 دلار ریزش خواهد کرد.انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، نوسانات دلار و مشخص شدن وضعیت بدهی یونان از جمله عوامل اثر گذار بر بازار طلا در روزهای آتی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها