کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هفته ای برای کارگران


کد خبر : ۱۱۴۸۴پنجشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸:۵۳۱۴۵۰ بازدید

ایجاد 25 هزار شغل جدید با تشکیل 300 تعاونی توزیعی در سال 93 ،فعالیت 300 هزار کارگر خارجی غیرمجاز در ایران،حداقل مقرری بیمه بیکاری امسال 712 هزار ...

 ایجاد 25 هزار شغل جدید با تشکیل 300 تعاونی توزیعی در سال 93 ،فعالیت 300 هزار کارگر خارجی غیرمجاز در ایران،حداقل مقرری بیمه بیکاری امسال 712 هزار تومان شد و آغاز عملیات اجرایی بیمه کارگران ساختمانی در هفته کارگراز اخبار این حوزه بود. شاید بتوان مهمترین اخبار این هفته تعاون و اشتغال را برنامه  های مختلف در هفته کارگر بیان کرد. این هفته همراه با سخنرانی های بسیاری همراه بود. یکی از اخبار مهم این هفته خبر خوش وزیر کار برای کارگران ساختمانی بود.


آغاز عملیات اجرایی بیمه کارگران ساختمانی در هفته کارگر

علی ربیعی،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملیات اجرایی بیمه کارگران ساختمانی در هفته کارگر آغاز می شود.

 ربیعی با بیان اینکه دوست دارم وزارت کار را وزارت عدالت اجتماعی بنامم٬ گفت: با صندوق‌های تامین اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی برای سال 94 در حوزه رونق تولید و گسترش عدالت اجتماعی در جامعه ذیل تصمیمات مقام معظم رهبری صورت گرفته و بر همین اساس آموزش مهارتی سیار را برای سال جاری مورد توجه قرار دادیم. آموزش فنی و حرفه‌ای برای ما بسیار اهمیت دارد و می‌تواند برای کسب شغل به افراد جامعه کمک شایانی کند؛ همچنین آموزش فنی و حرفه‌ای سیار را نیز برای کسب شغل توانمند در قسمت‌های حاشیه‌نشین شروع کرده‌ایم.


ساماندهی یارانه ثروتمندان آغاز شده است

 یکی دیگر از اخبار مهم این هفته تعاون ، اشتغال حذف یارانه پردرآمدها بود که حاشیه هایی را به همراه داشت. همین مسئله ربیعی را وادار به توضیح درباره نحوه حذف یارانه پردرآمدها کرد. وی با اشاره اینکه ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم گفت: هیأت دولت طبق مصوبه مجلس مقرر کرد که ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد.

وی گفت: ما این ساماندهی را از 30هزار نفر شروع کردیم و تا 50هزار نفر و سپس 100هزار و 200هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع گیری ضعیفی شدیم. من شخصاً در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم که کسی که ماشین 170میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت: این یارانه حق من است.


طرح "مشاغل کاربر" مشکل بیکاری را حل نمی‌کند

حمیدحاج اسماعیلی، یک فعال بازار کار با اشاره به اینکه 50 درصد بنگاه‌های تولیدی کوچک در دولت قبل تعطیل شده ولی در این دولت اقدامی برای بازگشایی آن‌ها نشده است گفت: طرح "مشاغل کاربر" وسعت کافی برای حل مشکل بیکاری ندارد.

وی درباره ارزیابی طرح مشاغل کاربر گفت: مشاغلی که در طرح مشاغل کاربر آمده است به میزان کافی ظرفیت ندارد تا بتواند مشکلات بازار کار را حل کند. لایحه طرح مشاغل کاربر فنی و حساب شده نیست. بخشی از این طرح منوط به همکاری سیستم بانکی است. تا زمانی که سیستم پولی و بانکی اصلاح نشود نمی توان بر روی تسهیلات بانک‌ها حساب باز کرد. نرخ سود در کشور بالا است و بنگاه های کوچک امکان استفاده را ندارند.

این فعال بازار کار اظهار کرد: مشاغل کاربر هنوز وسعت کافی را ندارد و نیازمند بستر سازی زیاد است و دولت نمی تواند بر روی آنها حساب باز کند. اگر وضعیت مالی مردم بهبود یابد به صورت طبیعی مشاغل خدماتی رونق می یابد. اگر وضعیت اقتصادی بهبود یابد، رونق بخش خدمات دیده می‌شود.


مشمولان مسکن اجتماعی در حال شناسایی‌اند

مسکن امید یا همان مسکن اجتماعی از جمله وعده هایی بود که سال گذشته از سوی ربیعی داده شد اما تا کنون به نتیجه نرسیده است. که احمد بیگدلی شاملو، مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون با اشاره به اینکه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر اساس آیین‌نامه مسکن اجتماعی در حال شناسایی مشمولان طرح مسکن اجتماعی است، گفت: همکاری با بخش تعاون هم در مسکن اجتماعی دیده شده است.وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید افراد مشمول خود برای مسکن اجتماعی را به وزارت کار معرفی کنند، افزود: در حال حاضر اول سال هستیم. اجرای این طرح نیازمند ارائه دستور العمل مشخص است که پس از ابلاغ می‌توان آن را عملیاتی کرد. وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر اساس آیین‌نامه مسکن اجتماعی در حال شناسایی مشمولان طرح مسکن اجتماعی است.


حداقل مقرری بیمه بیکاری امسال 712هزار تومان شد

 احمدلطفی نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از افزایش مقرری بیمه بیکاری به 712هزار تومان در سال جاری خبر داد و گفت: 170هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

درباره میزان مقرری بیمه بیکاری گفت: بیمه بیکاری مطابق با حداقل دستمزد است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند پرداخت بیشترین سهم بیمه بیکاری 85 درصد حقوق افراد است که 55درصد به‌عنوان حداقل مزدی که در سه ماه قبل از بیکاری دریافت کرده‌اند و 10درصد حق همسر و 10 درصد برای دو فرزند است. 85 درصد سهم بیمه بیکاری نباید از حداقل مزد کمتر باشد، یعنی مقرری بیمه بیکاری 712هزار و 413 تومان است.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پاسخ به اینکه مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان تهران چه‌تعداد هستند، گفت: 41هزار و 280 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم که حدود یک‌چهارم کل کشور است. 170هزار نفر در کشور از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند. کمترین مدت پرداخت مقرری بیمه بیکاری شش ماه و بیشترین پرداخت 50 ماه است.


فعالیت 300 هزار کارگر خارجی غیرمجاز در ایران

همچنین مدیرکل تعاون،کار و رفاه استان تهران در تشریح برنامه های سال 94 گفت: آمار غیر رسمی حاکی از این است که حدود 300 هزار نفر کارگر خارجی بدون پروانه اشتغال مشغول فعالیت هستند.


احتمال تصویب نشدن افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران در هیئت دولت وجود دارد

 هفته پرخبر کارگر با اخبار متفاوتی مانند احتمال تصویب نشدن افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران در هیئت دولت وجود دارد.

سید حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت کار، درباره تعیین تکلیف افزایش 20هزار تومانی حق مسکن کارگران گفت: این مصوبه پس از تصویب در شورای عالی کار برای تأیید نهایی به هیئت وزیران ارسال شده ولی تا کنون نتیجه‌ای مبنی بر تصویب نهایی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: اگر افزایش 20هزار تومانی حق مسکن به تصویب نرسد، در قراردادهای سال 94 کارگران، حق مسکن مانند سال گذشته همان 20هزار تومان باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال تصویب شدن این رقم در دولت هست یا نه، گفت: احتمال تصویب نشدن هم وجود دارد.


حمایت از 9 فعالیت تولیدی در راستای شعار هر خانه یک کارخانه

اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینان امید با اشاره به اینکه 9 فعالیت در راستای حمایت از تولید شناسایی کرده‌ایم گفت:از اولین سازندگان اسکوتر که توانایی تولید دارند، حمایت کرده ایم و این محصول برای اولین بار است که تولید می شود.

وی با بیان اینکه استراتژی ما در ساماندهی تولید انبوه توجه به توانمندی های روستایی است گفت:9 فعالیت را در راستای حمایت از تولید شناسایی کرده‌ایم. تراش سنگ های قمیتی و نیمه قیمتی، جواهرسازی مهره ای برای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، تولید فرش با مزیت رقابتی ایران،تولید محصولات کشاورزی و تبدیلی در محیط های روستایی قابل ارائه است. همچنین تولید کیف و کفش چرم، محصولات فکری کودکان و نوجوانان، اسباب بازی و تولید پوشاک از جمله اقدامات ماست.


ایجاد 25 هزار شغل جدید با تشکیل 300 تعاونی توزیعی در سال 93

احمد بیگدلی شاملو، مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 300 تعاونی توزیعی ایجاد شد گفت: در سال 93 حدود 300 تعاونی توزیعی تشکیل شد که نزدیک به 58 هزار عضو و 25 هزار اشتغال زایی به همراه داشته اند.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای این تعاونی‌ها بالغ بر 14 میلیون نفر است اظهار کرد:در سال 93 حدود 300 تعاونی تشکیل شد که نزدیک به 58 هزار عضو داشته اند و 25 هزار اشتغال زایی به همراه داشته اند.مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون با بیان اینکه تعاونی‌های توزیعی در حوزه‌های مصرفی‌، مسکن‌، اعتبار و تامین فعالیت می‌کنند، گفت: نقش تعاونی‌ها بر ساماندهی افراد توانمندسازی، ارایه تسهیلات در کنار نظارت بر امور آنها توسط وزارتخانه متمرکز شده است.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تعاونی‌های توزیعی با هدف رفع نیازهای شغلی و معیشتی اعضا تشکیل می‌شوند افزود:تعاونی‌های مسکن عمدتاً‌ دارای مشکل تأمین منابع برای تسهیلات هستند. مبلغ وام سقف پایینی‌دارد. در حال حاضر اگر یک خانه متوسط قیمتی بالغ بر 200 میلیون تومان داشته باشد، سقف وام مسکن 30 میلیون تومان است و حتی به تازگی تصویب شده است که این رقم 50 میلیون تومان باشد. این رقم حدود 25 درصد از هزینه ساخت و ساز است. در حالی که در کشورهای دیگر حدود 70 درصد قیمت مسکن به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها